Wp Header Logo 137.png

کی ام سی J7 سدان جذاب کرمان موتور است که اصلیتی چینی دارد. سدانی لیفت بک که مشخصات فنی خوبی ارائه می دهد.

درباره کی ام سی J7

امروزه خودرو های بسیاری در داخل کشور مونتاژ و تولید می شوند که اکثر آنها در دسته بندی کراس اوور ها قرار می گیرند و بیشتر توجه خودروساز ها، معطوف به این خودرو ها بوده و به خودرو هایی که در دسته بندی های دیگر مانند سدان قرار می گیرند کمتر توجه شده است. در این میان یکی از سدان هایی که در بازار ایران حضور مثبتی داشته و طرفداران بسیاری در بازار ایران پیدا کرده، KMC J7 است خودرویی که به خاطر طراحی جذاب و منحصر به فردش از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت.

تست کی ام سی J7

نام اصلی کی ام سی J7، در واقع Sehol A5 Plus است که توسط زیر شاخه کمپانی جک، Sehol، تولید شده و بر اساس پلتفرم JAC J7 توسعه پیدا کرده و در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده است. جالب است بدانید که این خودرو اولین سدان تولید شده توسط کمپانی Sehol محسوب می شود. این خودرو به غیر از بازار چین و ایران در کشور های دیگری نظیر روسیه نیز تولید می شود و در این کشور ها نیز توانسته آمار خوبی را از خود به جا بگذارد. در ادامه بیشتر به این سدان جذاب خواهیم پرداخت.

ابعاد و طراحی بدنه KMC J7

به طور کلی کی ام سی J7 طراحی به روز و اسپرت و جذابی دارد و جز اولین سدان هایی بوده که دارای طراحی فست بک است. در نمای جلو این خودرو مسلما سبک طراحی و دیزاین چراغ های جلو این خودرو بیشتر از هر عامل دیگری توجه ها را به خود جلب می کند. چراغ هایی که روشنایی و طراحی بسیار خوبی داشته و به وسیله نواری باریک به یکدیگر متصل شده اند. نکته دیگری که در طراحی قسمت های جلو این خودرو می توان به آن اشاره کرده سبک طراحی جلو پنجره خودرو است که به صورت یکپارچه با سپر طراحی شده و چهره ای به نسبت خشن را به این خودرو داده است. نکته دیگری که در طراحی کی ام سی جی ۷ وجود دارد وجود مجرا های هوا در طرفین سپر این خودرو بوده که تاثیر بسیاری در خنک کاری سیستم ترمز این خودرو دارد.

طراحی کی ام سی J7

اگر از زوایای جانبی به کی ام سی J7 نگاه کنید متوجه می شوید که سقف این خودرو دارای شیب بکنواختی با قسمت عقب بوده و شیشه و در صندوق عقب با سقف این خودرو در یک راستا قرار دارد و این دقیقا همان الگویی است که در خودرو های فست بک وجود دارد. البته چون شیشه عقب با در صندوق باز می شود، این سدان در رده لیفت بک ها قرار می گیرد. به طور کلی طراحی فست بک KMC J7 طراحی خاص و منحصر به فردی به این خودرو داده است.

بدنه کی ام سی J7

از طرفی رنگ تیره به کار رفته در بخش رینگ های این خودرو و همچنین دیزاین آنها جلوه اسپرتی را به این خودرو داده است.
بخش عقب کی ام سی J7 نیز دارای طراحی جذاب و اسپرت و جوان پسندانه ای بوده و از جذابیت های این خودرو به حساب می آید. در این بخش از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده که گرافیک بسیار خوبی دارند و هماهنگی بسیار خوبی را با طراحی بخش های جلو این خودرو به وجود آورده اند. در کنار تمامی این موارد استفاده از دو خروجی اگزوز واقعی طراحی این خودرو را بیش از پیش اسپرت کرده است.

رانندگی کی ام سی J7

مشخصات فنی کی ام سی J7

قلب تپنده این سدان جذاب، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم با کد موتور HFC4GC1.6E است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. کی ام سی جی ۷ می تواند به کمک این پیشرانه شتاب خود را در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید.

برند کی ام سی
مدل J7
کلاس بدنه لیفت بک
سال تولید ۱۴۰۱
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر
قدرت ۱۷۲ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۸۰ میلی متر
عرض ۱۸۲۰ میلی متر
ارتفاع ۱۴۹۲ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی متر
وزن ۱۴۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۴۵R18
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر جک
کشور سازنده ایران – چین
مشخصات فنی کی ام سی J7

جالب است بدانید این پیشرانه همان پیشرانه ای است که در KMC JS6 و یا به عبارت دیگر سهول QX به کار رفته است.
ارتفاع پایین و کشیدگی این سدان باعث می شود که پایداری نسبتا خوبی را در این خودرو داشته باشیم. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که عملکرد خوبی بر روی این خودرو دارند.

قدرت کی ام سی J7

طراحی کابین و امکانات KMC J7

داخل کابین کی ام سی J7 دارای طراحی به روز و در عین حال ساده و لوکس بوده و می تواند به سرنشینان احساس خوبی را منتقل کند. در بخش بالا و پایین رودری های این خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده که کمی توی ذوق می زند ولی در بخش های میانی بهره گیری از متریال نرم و همچنین طراح گرافیکی فیبر کربن با رنگ کرومی توانسته این مشکل را رفع کند.
در بخش بالای داشبورد از متریال نرم استفاده شده که طرح دوخت کار شده بر روی این قسمت احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند اما جذابترین بخش طراحی و دیزاین داخل کابین کی ام سی جی ۷ در بخش میانی داشبورد است جایی که نوار های کرومی رنگ با طرح فیبر کربن با متریال پارچه ای ترکیب شده و جلو بسیار خوبی را به وجود آورده است.

کابین کی ام سی J7

از طرفی استفاده از صفحه نمایش بزرگ سیستم مالتی مدیا که به صورت پیوسته با کنسول وسط طراحی شده توانسته طراحی بروزی و هماهنگی را پدید آورد. البته این سبک طراحی کمی ما را به یاد محصولات مرسدس بنز می اندازد.
طراحی بخش کنسول نیز به خوبی صورت گرفته و بدلیل استفاده از پلاستیک پیانویی احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. از طرفی طراحی بخش های مختلف این قسمت نظیر دسته دنده، کلید ها و دکمه استارت در طراحی این بخش تاثیر بسیار زیادی دارند.

نمایشگر کی ام سی J7

جلوآمپر استفاده شده در کی ام سی J7 از نوع دیجیتالی بوده و کیفیت و گرافیک قابل قبولی دارد و می توان اطلاعات مختلفی را از آن دریافت کرد. صندلی های KMC J7 به صورت یکپارچه و اسپرت طراحی شده اند که با دیزاین و طراحی اسپرت این خودرو هماهنگی ایجاد کرده اند و استفاده از تریم پارچه در کنار چرم مصنوعی در روکش آنها احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.

دنده کی ام سی J7

با اینکه KMC J7 دارای طراحی اسپرت است اما فضای ردیف عقب کی ام سی J7 با توجه به فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی متری، فضای مناسبی بوده و امکاناتی نظیر؛ دریچه سیستم تهویه ، زیر آرنجی، پورت USB، جا لیوانی و… از جمله امکاناتی است که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی J7

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی – تریم داخلی چرم و پارچه – نور پردازی متغییر کابین – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – جلو آمپر دیجیتال – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – رینگ آلومینیومی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – سنسور باران – درِ صندوق عقب برقی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – دسته دنده الکتریکی – دنده پشت فرمان – شارژر بیسیم تلفن همراه – استارت دکمه ای – گرمکن صندلی راننده – صندلی راننده چهار حالته برقی و دو حالته دستی – دوربین ۳۶۰ درجه

مزایا و معایب

مزایا فضای بار بزرگ – ابعاد مناسب کابین – پایداری مناسب – شتاب قابل قبول
معایب نبود برخی امکانات مانند صندلی برقی شاگرد، رادار نقطه کور و… – سواری نه چندان نرم – کیفیت نه چندان مناسب رنگ بدنه

رقبای KMC J7

در حال حاضر متاسفانه تعداد سدان های مونتاژی در بازار ایران چندان زیاد نیست و اگر بخواهیم رقبایی برای کی ام سی J7 در نظر بگیریم باید به سراغ آریزو ۶ پرو و ریسپکت برویم که به لحاظ امکانات و مشخصات فنی با KMC J7 رقابت می کنند. البته در می توان در میان خودرو های وارداتی نیز رقبایی برای این خودرو در نظر گرفت که از جمله آن ها می توان به؛ شاین مکس، MG GT و GAC Empow و… اشاره کرد که مسلما قیمت بالاتری نسبت به کی ام سی J7 دارند.

قیمت KMC J7

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۲/۱۳) ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۲/۱۳) ۱,۲۸۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

کی ام سی J7 چه مشخصاتی دارد؟

کی ام سی J7 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

کی ام سی J7 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات کی ام سی J7 می توان به ؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پارک عقب، سنسور نور، سنسور باران، سامانه پایش فشار باد تایر ها، در صندوق عقب برقی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلوآمپر دیجیتال، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ ها، استارت دکمه ای، گرم کن آینه های جانبی، فرمان دی کات، گرم کن صندلی راننده، محفظه خنک کننده، شیفتر پشت فرمان، حالت های رانندگی، تهویه اتوماتیک مجهز به سیستم تصفیه هوای داخل کابین، کروز کنترل و… اشاره کرد.

نوشته کی ام سی J7 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje