آزادسازی واردات خودرو از آن دسته مسائلی است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بوده و حالا تصمیماتی برای سال ۱۴۰۱ گرفته شده است. دولت سیزدهم در دومین ماه سال ۱۴۰۱ خبر از آزادسازی واردات خودرو با چند شرط و شروط را اعلام کرده است.
سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:
به گفته ویجی مهتا که رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی PHD هند است، ۴ هزار خودروساز در کشور هند وجود دارد که محصولاتشان به راحتی می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران را تامین کند. او در نشستی که روز ۳ خرداد با رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز داشت، پیشنهاد صادارت خودرو به ایران را بیان کرد.
بر اساس گزارش تعدادی از رسانه‌ها، تعرفه واردات خودرو احتمالا طبق جدول‌های زیر خواهد بود.
این تعرفه‌ها برای واردات خودروهای سواری معمولی، استیشن و سواری کار با ظرفیت ۱۵ نفر اعمال می‌شود.
نوع خودرو
حقوق و عوارض گمرکی
بنزینی زیر ۱۵۰۰ سی سی
۵۵ درصد
بنزینی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی
۷۵ درصد
بنزینی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی
۹۵ درصد
هیبریدی زیر ۱۵۰۰ سی سی – بدون شارژ مستقیم
۵ درصد
هیبریدی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی – بدون شارژ مستقیم
۲۵ درصد
انواع دیگر هیبریدی
۵ تا ۴۵ درصد
 
جزییات اسقاط مورد نیاز برای واردات هر دستگاه خودرو
مصرف سوخت خودرو وارداتی
اسقاط فرسوده مورد نیاز
زیر ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
معاف
۵ تا ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۲ خودرو
۶ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۴ خودرو
۷ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۶ خودرو
بیش از ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۸ خودرو
عنوان هزینه
میزان عوارض
جزییات
مالیات بر ارزش افزوده
۹ درصد
روی ارزش گمرکی + حقوق ورودی
مالیات علی‌الحساب
۴ درصد
روی ارزش گمرکی + حقوق ورودی
عوارض هلال احمر
یک درصد
روی حقوق ورودی
عوارض خاص واردات خودرو
۵ درصد
روی ارزش فوب خودرو
هزینه استاندارد
۰.۸ درصد
روی ارزش CIF
گواهی اسقاط
بسته به نوع خودرو و جدول اسقاط
—-
شماره‌گذاری
۱۰ درصد
روی ارزش گمرکی
هزینه نقل و انتقال
۳ درصد
روی ارزش گمرکی
عوارض شهرداری
۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان
—-
چهارشنبه شب ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ واردات خودرو آزاد شد.
بر اساس اعلام سخنگوی دولت سیزدهم، یکی دیگر از بندهای هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیئت دولت، ‎واردات خودرو آزاد شد.
علی بهادری جهرمی اعلام کرد: این اقدام به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، صورت گرفت.
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، درباره پیش‌نویس واردات خودرو:
محمد جواد حاجی‌حسینی، معاون حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شایعات درباره دو شرط سقف قیمت خودرو ۷۰۰۰ دلار و حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی آزاد شده برای واردات خودرو را رد کرد.
منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت تاکید کرد:
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت:
سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور در خصوص واردات خودرو گفته است:
پس از آنکه موضوع مجوز واردات ۷۰ هزار خودرو در صحن مجلس تصویب شد، مخالفت‌ها با آن رنگ تازه‌ای به خود گرفت.
با وجود آنکه چندی پیش رئیس‌جمهوری به وزیر صنعت، اولتیماتومی سه ماهه داده بود تا ساز و کار واردات خودرو مشخص شود، هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام مانند گذشته با این موضوع مخالف بود. در نهایت با ورود شورای نگهبان، بخش مربوط به این قسمت از متن قانون حذف شد.
مانند بسیاری از وقایع، این خبر هم تاثیر خودش را در بازار خودرو گذاشت و قیمت خودرو‌های خارجی دوباره روندی افزایشی گرفت.
به هر حال از آنجا که واردات خودرو نیازمند تصویب قانون خاصی توسط مجلس شورای اسلامی نیست، با توجه به دستور رئیس دولت، به نظر می‌رسد تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تکلیف این مبحث مشخص خواهد شد.
به گفته ابوالفضل خلخالی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران، با توجه به نیاز بازار احتمالا سالانه باید بین ۱.۵ تا ۲ میلیون دستگاه خودرو وارد شود.
او همچنین معتقد است واردات خودرو چه کارکرده و چه صفر، می‌تواند بازار داخلی را رقابتی کند و در نهایت خودروسازان داخلی را به فکر افزایش کیفیت محصولات‌شان بیندازد.
در حالی که فاطمی امین- وزیر صمت بر عدم تمدید ممنوعیت واردات خودرو در اردیبهشت ماه امسال تاکید کرد و در رابطه با واردات جدید خودروها وعده داده بود اما انگار این اقدام از لیست واردات ۱۴۰۱ کنار گذاشته شده است.
واردات بر اساس سه شرط واردات خودرو همچون: تعیین ضوابط واردات خودرو و روش تامین ارز توسط دولت، عدم آسیب به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت و همچنین رعایت شرایط رقابتی، در جدیدترین لیست واردات خودرو، سواری‌ها از این لیست حذف شده‌اند.
روز ۱۴ اسفند ماه سال گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس، نمایندگان مجلس مجوز واردات ۹۶ هزار دستگاه اقلام خودرویی را تصویب کردند.
در جریان این بررسی امکان واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو سواری برقرار شد. مقرر شد ۵۰ هزار دستگاه از این تعداد خودرو سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز، هیبرید و برقی باشند.
اکنون با گذشت نزدیک به یکماه از اعلام این مصوبه، بررسی تبصره‌ها نشان می‌دهد که واردات هزار خودرو سورای در قانون بودجه کنار گذاشته شده است. طبق بند (ک) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شده است با رعایت سیاست‌های کلی نظام و با شرایط تعیین شده نسبت به صدور مجوز واردات خودرو با اخذ حقوق ورودی که به تصویب مراجع ذی ربط می‌رسد، اقدام کند.
در میان لیست اقلام مجاز وارداتی خبری از ۷۰ هزار خودروی سواری مصوب در صحن علنی مجلس نیست.
اقلام لیست شامل:
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوبه واردات ۵۰‌هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۱۴۰۱ را از مصوبات این کمیسیون حذف کرد.
پیش تر و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی- عضو کمیسیون تلفیق از واردات ۵۰‌هزار دستگاه خودرو خارجی در سال ۱۴۰۱ و تصویب آن خبر داده بود.
به گفته او مقرر شده بود تا این واردات به صورت واردات با ارز غیر‌صادراتی و با نظارت بانک مرکزی انجام و درآمد حاصل از واردات ۵۰‌هزار خودرو نیز پیش‌بینی شده بود اما اکنون این مصوبه حذف شده است.
نمایندگان مجلس با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو که در آن واردات خودرو پیش‌بینی شده، برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
«هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند».
تبصره‌های ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو به شرح زیر است:
تبصره ۱- شاخص‌های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و سقف تعداد مجاز واردات آنها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به صورت سالانه، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
تبصره ۲- وزارت صنعت، معدن و تجارت باید دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال کند.
تبصره ۳- وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سیاست‌های تشویقی برای اولویت‌دهی و حمایت از واردکنندگان خودرو را که به انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری در تولید خودرو اقدام می‌کنند، تدوین و اعمال کند.
تبصره ۴- دستور العمل مربوط به خدمات پس از فروش خودرو وارداتی برای جلوگیری از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود.
درست از تابستان ۱۳۹۷ که واردات خودرو به کشور ممنوع شد، افزایش قیمت، نوسان قیمت خودروها اوج گرفت. از همان زمان بود که نه تنها قیمت خودروهای صفر و کارکرده خارجی، بلکه قیمت روز خودرو داخلی هم سر به فلک کشید و بازار را برهم ریخت.
در همان روزها هم بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار بر این باور بودند که اگر زمستان همان سال واردات از سر گرفته شود، تا حد زیادی از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌شود، اما واردات ماشین باز نشد که نشد و قیمت‌ها هم روز به روز صعودی شد.
حالا اما به نظر می‌رسد با گذشت بیش از چهار سال از ممنوعیت واردات خودرو به کشور، شمارش معکوس برای باز شدن درهای ورود خودرو به کشور باز شده اما دیگر امیدی به بازگشت قیمت‌ها به نرخ‌های قبلی نیست. چرا که علاوه بر افزایش چندبرابری قیمت خودروهای خارجی و داخلی، نرخ ارز، به نتیجه نرسیدن برجام و تورم نیز در این میان اثر گذار است و گویی دیگر کار از کار گذشته است.
تعرفه واردات خودرو از آن دسته مواردی است که هرساله و با توجه به حقوق ورودی کالا به کشور (بر اساس بودجه همان سال) تعیین می‌شود.
با توجه به تصویب تعرفه‌ ورودی کالا به کشور در سال ۱۴۰۰، به صورت کلی اعلام شد. با این حال اما در بند چهارم تعرفه‌های ورودی خودرو، حقوق ورودی خودروهای سواری حداقل به میزان هشتاد و شش درصد (۸۶%) ارزش گمرکی آن اعلام شد.
این درحالی است که از سال ۱۳۹۷ واردات خودرو به کشور بسته شده است و در حال حاضر فقط چند شرکت خودروساز، تعدادی خودرو چینی را به کشور وارد می‌کنند.
بر اساس اعلام رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعرفه واردات خودرو برای سال ۱۴۰۱ همانند تعرفه سال گذشته آن از ۴۰ تا ۷۵ درصد تعیین شده است.
واردات خودرو همانند تعین تعرفه گمرکی نیاز به اعلام شرایط از سوی گمرک جمهوری اسلامی دارد که برخی از شرایط آن ثابت و برخی از آن‌ها هر ساله متغیر است.
این درحالی است که آخرین شرایط واردات خودرو در سایت ثبتارش ( ثبت سفارش کالا) از سال ۱۳۹۷ بسته است و امکان ثبت خودرو برای ورود همانند سابق فراهم نیست.
*پیش‌تر واردات خودرو به دو روش انجام می‌شد.
خودروهای بنزینی
خودروهای گازوئیلی (دیزلی)
راهنمای واردات کامیون در سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ اعلام شده است.
*بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از کمرگات کشور تا مرداد ماه ۱۴۰۰، نزدیک بیش از ۳۰۰۰ خودرو سنگین در گمرکات کشور رسوب کرده است.
واردات روز افزون خودروهای چینی طی دهه اخیر، رقابت خرید و فروش را بیش از سایر برندها همچون خودروهای فرانسوی و کره‌ای کرده است. طی سال‌های اخیر که واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع شد، خودروهای چینی اما به صوت مونتاژ توسط خودروسازان داخلی همچنان مهمان بازار خودرو ایران بودند و هستند.
از سال ۱۳۹۷ تاکنون، خودروهای چینی همچون دیگنیتی، فیدلیتی، انواع تیگو (تیگو۷ پلاس، تیگو ۸ پلاس، تیگو ۸ پرو و …)، برخی مدل‌های جک به صورت مونتاژ و اکثرا در منطقه تجاری بم (توسط مدیران خودرو، بهمن موتور و کرمان موتور) و یا خط تولید ایران خودرو و سایپا وارد کشور شد.
حالا با ,واردات خودروهای چینی به بازار خودرو، برخی کارشناسان و فعالان بازار بر این باورند که در صورت آزادسازی واردات خودرو به کشور، تغییر چندانی بر تعدیل قیمت خودروهای چینی ایجاد نخواهد شد. چرا که در حال حاضر این خودروها رقیب اصلی خودروهای داخلی محسوب می‌شوند و همچنان بازارشان چه در بخش خرید و فروش خودرو دست دوم و چه خرید و فروش خودروهای صفر داغ است.
آذرماه ۱۴۰۰ بود که بودجه سال آینده تقدیم مجلس شد. بودجه‌ای که در آن خبری از آزادسازی واردات خودرو نبود، اما هنوز هم امید به آزادسازی همچنان برای بازار خودرو باقی است تا شاید دولت سیزدهم نظری بر بازار خودروهای خارجی بیاندازد و قیمت‌ها نیز به واسطه ورود خودروهای خارجی تعدیل شوند.
برخی کارشناسان و فعالان بازار خودرو بر این باورند که سود و زیان آزادسازی واردات خودرو یکسان است.
سال
تعداد واردات دستگاه خودرو
۱۳۹۰
۳۹.۰۰۰
۱۳۹۱
۴۴.۳۳۱
۱۳۹۲
۷۸.۶۷۳
۱۳۹۳
۷۶.۰۰۰
۱۳۹۴
۲۰.۰۰۰
۱۳۹۵
۵۲.۰۰۰
۱۳۹۶
۶۲.۰۰۰
۱۳۹۷
۱۵.۰۰۰
۱۳۹۸

۱۳۹۹


فروش آنلاین خودرو
تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




اکنون که به انتهای سال نزدیک می شویم ، بازار خرید و فروش خودرو هم دارد بر خلاف سردی هوا ، رو به گرمی می رود…
درباره ثبت نام مجوز تردد بین شهری؟ مدارک لازم برای اخذ مجوز فرمانداری اخذ مجوز تردد پزشکی (درمان) چگونگی پیگیری مجوز محدودیت ها تا کی ادامه دارد؟ هزینه جریمه تردد بین شهری ثبت نام مجوز تردد بین شهری اما شاید برای بسیاری از شهروندان این مساله جای سوال باشد که چگونه می‌توان برای تردد بین شهری مجوز گرفت؟ محدودیت تردد شبانه حتی در زمان تغییر رنگ شهرها ادامه دارد اما این گزینه هم برای شهروندان فراهم شده که با مراجعه به فرمانداری، نسبت به اخذ مجوز تردد بعد از ساعت شروع محدودیت شبانه اقدام کنند. در عین حال، تردد بین شهری در برخی مقاطع زمانی، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده بود و تردد تنها برای افرادی که مجوز داشتند ممکن بود. حال با بهبود شرایط پاندمی در کشور، ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی برداشته شده است و تنها برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز به مجوز نیاز است. به همین منظور، سامانه‌ای برای دریافت مجوز تردد بین شهری راه اندازی شده است تا افراد در شرایط ضروری بتوانند مجوز تردد بین شهری دریافت کنند. برای دریافت مجوز تردد بین شهری، می توانید از ساعت ۱۴ الی ۱۸ به سامانه https://taradodtehran.com مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. لغو تردد شبانه ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در سراسر کشور لغو شد. محدودیت ها تا کی ادامه دارد؟ طبق اعلام ستاد ملی کرونا، مسافران می‌توانند با ارائه کارت واکسن و یا تست منفی PCR (با اعتبار ۷۲ ساعته) سفر کنند. استعلام‌های لازم از طریق «سامانه امید» امکان پذیر است. ارائه کارت واکسن جعلی یا هرگونه تخلف دیگر، پیگیری خواهد شد. در صورت مشاهده تخلفات شهروندان می‌توانند به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک ارسال کنند. جریمه تردد بین شهری جریمه تردد خودروها «از» و «به» شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه تردد «از» و «به» شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان صدور اینترنتی مجوز تردد بین شهری از روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور مجوزها برای آمد و شد‌های بین شهری در تهران صرفا به صورت اینترنتی به مردم تهران داده می‌شود. یکشنبه و دوشنبه، ۲۱ و ۲۲ شهریور، هیچ مجوز رفت و آمدی به صورت حضوری داده نمی‌‌شود و‌ تجهیزات ارائه مجوز تردد جمع‌ شده است. مدارک لازم مجوز تردد بین شهری کارت ماشین و برگه سبز خودرو اجاره نامه یا سند خانه گواهی اشتغال قبض خدماتی مدارک مجوز تردد پزشکی کارت ماشین یا برگ سبز خودرو مدارک پزشکی قبض خدماتی نحوه پیگیری مجوز تردد – کارشناسان از ساعت ۱۸ الی ۲۴ مدارک ارسالی را بررسی می‌کنند و در صورت صحت و تایید، یک پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود. – همچنین با استفاده از کد رهگیری می‌توانید درخواست دریافت مجوز تردد بین شهری را در سامانه مذکور پیگیری کنید. قبل از ورود به سامانه ثبت درخواست تردد، به نکات زیر توجه کنید تصویر مدارک باید با فرمت .jpg و حجم آن ۵۱۲ کیلوبایت باشد درصورتی که با تلفن همراه از مدارک عکس می‌گیرید سعی کنید، تصاویر کیفیت لازم را داشته باشد، زیرا در صورت ناخوانا بودن، مجوز تایید نمی‌شود مراحل تکمیل فرم به شرح زیر است متقاضی پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز، از طریق سامانه و همچنین پیامک کد رهگیری را دریافت می­کند فرمانداری اطلاعات بارگذاری شده را بررسی و تایید می‌کند در صورت تایید، برای متقاضیان دریافت مجوز، پیامک ارسال می‌شود وضعیت مجوز تردد در سامانه و با کد رهگیری نیز قابل پیگیری است پس از دریافت پیامک نهایی، می‌توانید مجوز را از بخش پیگیری درخواست دریافت کنید نویسنده: تیم محتوا خودرو۴۵
هراز مسدود شد فعلا محدودیت تردد بین استانی نداریم محدودیت تردد شبانه لغو شد آغاز ممنوعیت تردد هوشمند پیگیری ثبت جریمه اشتباهی آخرین نرخ جریمه تردد بین شهری دسته‌بندی مشاغل ورود به طرح ترافیک و خروج از آن همواره با سوال‌های متعددی همراه است. اینکه دقیقا چه ساعتی از دوربین‌های طرح عبور کنیم و چه ساعتی مجوز محدودیت تردد داریم، همگی در سایت تهران من قابل محاسبه است. با این حال اما شهرداری تهران طی سال‌های اخیر در ابتدای هرسال تغییراتی جهت ورود و خروج و نحوه رزرو و پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا تعیین کرده است. ابتدای سال ۱۴۰۰، اعلام شد باید همانند سال‌های گذشته یک هفته قبل از ورود به طرح ترافیک، وضعیت رزرو خودرو از طریق سایت تهران من انجام شود. امسال نیز وضعیت تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک اصلی و طرح کاهش آلودگی هوا همچون سال گذشته به صورت ساعتی محاسبه می‌شود. جاده هراز مسدود شد بنابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور جاده هراز از ۲۲ تا ۲۵ خرداد، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ به علت انجام عملیات عمرانی و ایمن‌سازی مسیر مسدود خواهد بود. فعلا محدودیت تردد بین استانی نداریم ستاد کرونا اعلام کرد: فعلا محدودیت تردد بین استانی همانند روال قبل و به شرط تزریق دزهای یادآور و تست پی سی آر است. لغو محدودیت تردد شبانه بر اساس اعلام رییس پلیس راهور ناجا، طرح ممنوعیت تردد شبانه در سراسر کشور لغو شد. شرایط تردد هوشمند به گفته رئیس مرکز مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل، از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ افراد فقط می‌توانند با ارائه کارت واکسن (هر دو دوز) یا تست منفی PCR سفر کنند. همچنین ظرفیت ۸۰ درصدی برای پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و قطارها در نظر گرفته خواهد شد. پیگیری ثبت جریمه اشتباهی خودروها در صورتی که مجوز تردد بین شهری داشتید اما جریمه شده‌اید؛ باید به محل صدرو مجوز مراجعه کنید. افراد تا زمان حذف جریمه اشتباهی برگه تردد را نزد خود نگه دارند. آخرین نرخ جریمه تردد بین شهری جریمه تردد «از» و «به» شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه تردد «از» و «به» شهرهای قرمز یک میلیون تومان دسته بندی مشاغل از زمانی که گسترش کرونا در شهرها بیشتر شد، مساله اعمال محدودیت برای مشاغل مختلف هم شدت گرفت. از همان ابتدا دولت با یک برنامه‌ریزی گسترده، مشاغل را به ۴ گروه تقسیم‌بندی کرد. گروه اول: مشاغل ضروری مثل نانوایی‌ها، داروخانه، مراکز پزشکی و … هستند که حتی در شرایط و شهرهای قرمز هم مجوز فعالیت دارند. گروه دوم: مشاغلی هستند که ضرورت فعالیت‌ کردنشان کمتر از گروه اول است. از بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته گرفته تا مواردی مثل آموزشگاه‌های رانندگی. این گروه از مشاغل که با عنوان گروه ۲ شناخته می‌شوند، تنها مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی هستند. گروه سوم: شامل مشاغلی می‌شود که ضرورت کمتری برای فعالیت در شرایط کرونایی دارند. از تالارهای پذیرایی و استخرهای سرپوشیده گرفته تا سالن‌های سینما و تئاتر. این گروه فقط مجاز به فعالیت در شهرهای زرد هستند و اگر شهری قرمز شد، اجازه فعالیت ندارند. دسته دیگر مشاغلی مثل باغ‌ وحش‌ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم‌نت‌ها هستند که تنها مجاز به فعالیت در شهرهای آبی هستند. این دسته‌بندی به گونه‌ای است که از دسته ۱ تا ۴، به ترتیب از ضرورت مشاغل کاسته می‌شود. یعنی مشاغل گروه یک، مشاغل کاملا ضروری و مشاغل گروه ۴ مشاغلی هستند که چندان ضرورتی به فعالیت آنها در شرایط کرونایی وجود ندارد. منابع: ایسنا- مهر- تسنیم- اپلیکیشن باماسک- ایلنا تهیه و تولید: تیم محتوا خودرو۴۵
فورد (Ford Motor Company) یکی از قدیمی‌ترین، معروف‌ترین و معتبرترین خودروسازان جهان است. اما این کلمات برای تعریف این کمپانی آمریکایی کافی نیست. فورد یکی از خودروسازانی است که تاریخ صنعت خودرو و به طور کل تاریخ جهان را عوض کرد و باعث شد تا خودرو از یک کالای لوکس که خرید آن فقط از عهده ثروتمندان بر می‌آمد، به محصولی عادی و اقتصادی تبدیل شود که همه اقشار جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند. البته مهم‌ترین تاثیر فورد در صنعت خودرو، ابداع خط تولید (مونتاژ) است. این شرکت یک خودروساز چندملیتی آمریکایی است که ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی (۲۵ خرداد ۱۲۸۲ خورشیدی) تاسیس شد و در حال حاضر، دفتر مرکزی آن در دییربورن میشیگان آمریکا واقع شده است. خودروهای اقتصادی و تجاری این شرکت با برند فورد به فروش می‌رسند و برند لینکلن (Lincoln) به طراحی و تولید ماشین‌های لوکس می‌پردازد. فورد مانند سایر خودروسازان بزرگ و قدیمی تاریخچه و سرگذشت جذابی دارد. تاریخچه فورد از زمان تاسیس فورد در سال ۱۹۰۳ توسط هنری فورد، نام این شرکت مترادف صنعت خودرو بوده و با آن گره خورده است. اما تاریخچه فورد چندین سال قبل از تاسیس آن آغاز می‌شود. ۱۸۹۶ میلادی هنری فورد اولین خودرویش را ساخت. این وسیله نقلیه یک چهارچرخه بود که از موتوری با قدرت ۴ اسب بخار استفاده می‌کرد و روی چهار چرخ دوچرخه سوار شده بود. برای کنترل این وسیله نقلیه به جای فرمان از یک اهرم استفاده می‌شد و یک گیربکس با دو دنده جلو داشت و فاقد دنده عقب بود. ۱۸۹۹ فورد شرکت خودروسازی دیترویت را تاسیس کرد، اما یک سال بعد از این کمپانی رفت و سرانجام خودروسازی دیترویت تعطیل شد. ۱۹۰۱ هنری فورد با خودرویی به قدرت ۲۶ اسب بخار در مسابقه باشگاه رانندگی دیترویت، الکساندر وینتون با ماشینی به قدرت ۷۰ اسب بخار را شکست داد. هنری فورد دومین شرکت خودروسازی‌اش را با نام Henry Ford Company تاسیس کرد، اما به دلیل اختلاف با سرمایه‌گذاران از این کمپانی هم رفت. یک سال بعد نام شرکت هنری فورد به کادیلاک تغییر نام داد. ۱۹۰۳ در ۱۶ ژوئن، هنری فورد و ۱۱ نفر دیگر خودروسازی فورد را با سرمایه ۲۸ هزار دلاری و ۱۰۰۰ سهم تاسیس کردند. فورد مدل A اولین محصول شرکت به فروش رسید و چهار ماه بعد ۳۷ هزار دلار سود نصیب کمپانی شد. ۱۹۰۴ اولین کارخانه بین‌المللی فورد در واکرویل کانادا تاسیس شد. ۱۹۰۷ چیلد هرولد ویلز، لوگوی فورد را با الهام از دستخط پدربزرگش طراحی کرد. این لوگو برای اولین بار در سال ۱۹۲۷ روی فورد مدل A نصب شد. ۱۹۰۸ فورد جدیدترین محصول، مدل T را در یکم اکتبر معرفی کرد که تا چندین دهه بعد از پایان تولید در صدر فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان باقی ماند. در این زمان، آمریکا فقط ۲۹ هزار کیلومتر راه آسفالت داشت و به همین خاطر قطعات مهم و حیاتی این خودرو با فولاد سبک و مقاوم ساخته شد. فورد مدل T خودرو مطمئن و کم‌هزینه‌ای بود و همه اقشار جامعه می‌توانستند از آن استفاده کنند. تولید فورد مدل T به طور رسمی در مه ۱۹۲۷ با ۱۵ میلیون و ۴۵۸ و ۷۸۱ دستگاه به پایان رسید. ۱۹۱۳ روز ۷ اکتبر، اولین خط تولید متحرک خودرو در کارخانه هایلند پارک میشیگان راه‌اندازی شد. این ابداع فورد باعث شد تا زمان لازم برای مونتاژ شاسی مدل T از ۱۲.۵ ساعت به ۱.۵ ساعت کاهش پیدا کند و در نتیجه تیراژ تولید بالا رفته و قیمت نهایی خودرو پایین بیاید. ۱۹۱۴ فورد آگهی استخدام ۳۰۰۰ نفر با دستمزد ۵ دلار برای هشت ساعت کار در روز منتشر کرد و ۱۵۰۰۰ متقاضی برای اشتغال در کارخانه هایلند پارک برای تولید فورد مدل T جلوی دفتر مرکزی شرکت صف کشیدند. پیش از این هر کارگر برای ۹ ساعت کار در روز ۲.۳۴ دلار حقوق می‌گرفت، اما با شرایط جدید ساعت کاری به ۴۸ ساعت، ۶ روز ۸ ساعته کاهش یافت. افزایش حقوق، افزایش اوقات فراغت و افزایش خرید خودرو شخصی، نقش مهمی در تشکیل طبقه متوسط آمریکا داشت. ۱۹۱۷ فورد مدل TT اولین وانت کمپانی روی شاسی تقویت‌شده مدل T ساخته شد که می‌توانست یک تن بار حمل کند. ۱۹۱۹ فورد سهام کارخانه را که در اختیار سرمایه‌گذاران بود، بازخرید کرد تا خودش، کلارا فورد (همسرش) و ادسل فورد (پسرش) تنها مالکان شرکت باشند. در این سال هنری ریاست شرکت را به پسرش واگذار کرد. ۱۹۲۲ فورد خودروسازی لینکلن را از هنری لیلند، شریک سابقش خرید. از آن پس خودروهای لوکس شرکت با برند لینکلن عرضه می‌شدند. ۱۹۲۶ فورد تصمیم گرفت تا تعداد روزهای کاری را کاهش دهد. بر اساس برنامه جدید کمپانی، میزان فعالیت کارگران از ۶ روز ۸ ساعته (۴۸ ساعت در هفته)، به ۵ روز ۸ ساعته (۴۰ ساعت در هفته) کاهش یافت. فورد عقیده داشت کاهش ساعات کار و افزایش اوقات فراغت باعث می‌شود تا کارگران وقت بیشتری برای استراحت و تفریح داشته باشند و بهره‌وری‌شان افزایش پیدا کند. ۱۹۲۷ بعد از تولید بیش از ۱۵ میلیون دستگاه، تولید فورد مدل T به پایان رسید. بعد از آن، همه کارخانه‌های فورد به مدت ۶ ماه تعطیل شد تا خط تولید برای ساخت فورد مدل A آماده شود. ۱۹۳۸ ادسل فورد، برند مرکیوری را برای پر کردن فاصله بین خودروهای اقتصادی فورد و اتومبیل‌های لوکس لینکلن معرفی کرد. ۱۹۴۱ فورد شروع به تولید خودروهای چندمنظوره «جیپ» برای ارتش ایالات متحده کرد و از فوریه ۱۹۴۲ فقط برای نیروهای نظامی خودرو ساخت. تولید خودروهای شخصی از ژوئیه ۱۹۴۵ از سر گرفته شد. ۱۹۴۳ ادسل فورد در ۲۶ مه به دلیل بیماری سرطان معده درگذشت. او از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۴۳ مدیریت خودروسازی فورد را برعهده داشت و برند مرکیوری را برای رقاببت با لینکلن زفیر و لینکلن کانتیننتال به بازار عرضه کرد. ترمز هیدرولیک در زمان مدیریت ادسل روی خودروهای فورد نصب شد. بعد از مرگ او، هنری فورد مجددا مدیریت کارخانه را تا سال ۱۹۴۵ برعهده گرفت. ۱۹۴۵ هنری فورد در این سال مجبور شد تا به دلیل مخالفت همسرش و عروسش، مدیریت کمپانی را به نوه‌اش، هنری فورد دوم بسپارد. ۱۹۴۷ هنری فورد در ۷ آوریل در سن ۸۳ سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری او در گرینفیلد ویلیج برگزار شد و بیش از ۵ هزار نفر در این […]
قیمت روز ایران خودرو قیمت روز سایپا قیمت روز مدیران خودرو قیمت روز کرمان موتور قیمت روز بهمن موتور قیمت روز خودروهای خارجی تحلیل روز قیمت خودرو (قیمت روز خودرو) قیمت روز ایران خودرو ⇩ قیمت پژو 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) پژو ۲۰۶ تیپ۲ 1401 150,175,000 305.000.000 پژو ۲۰۶ تیپ۲ 1400 – 295.000.000 پژو ۲۰۶ تیپ۲ 1399 – 284.000.000 پژو ۲۰۶ تیپ۵ 1399 – 357.000.000 پژو ۲۰۶ (SD) 1399 – 349.000.000 پژو ۲۰۶ (SD) 1400 – 367.000.000 پژو ۲۰۷ دنده پانوراما 1401 – 413.000.000 پژو ۲۰۷ دنده پانوراما 1400 – 400.000.000 پژو ۲۰۷ دنده پانوراما 1399 – 388.000.000 پژو ۲۰۷ دنده رینگ فولادی 1400 – 383.000.000 پژو ۲۰۷ دنده رینگ فولادی 1399 – 377.000.000 پژو ۲۰۷ دنده رینگ فولادی 1401 – 397.000.000 پژو ۲۰۷ اتومات MC 1401 318,000,000 – پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات 1400 – 610.000.000 پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات 1399 – 575.000.000 پژو ۲۰۷ اتومات رینگ فولادی 1400 – 590.000.000 پژو ۲۰۷ اتومات رینگ فولادی 1399 – 555.000.000 پژو ۲۰۷ (SD) اتومات 1399 – 540.000.000 پژو ۲۰۷ (SD) دنده 1399 – 395.000.000 پژو۴۰۵ (SLX) 1400 – 352.000.000 پژوپارس LX 1401 – 380.000.000 پژوپارس LX 1400 – 364.000.000 پژوپارس LX 1399 – 356.000.000 پژوپارس ساده 1401 – 315.000.000 پژوپارس ساده 1400 – 303.000.000 پژوپارس ساده 1399 – 291.000.000 پژوپارس اتومات 1399 – 455.000.000 پژوپارس دوگانه 1400 – 385.000.000 پژوپارس دوگانه 1399 – 361.000.000 پژو۴۰۵ GLX 1399 – 302.000.000 پژوپارس TU7p 1401 – 325.000.000 قیمت دنا معمولی و پلاس 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) دنا معمولی 1399 – 377.000.000 دنا معمولی 1400 – 392.000.000 دنا معمولی 1401 – 406.000.000 دنا پلاس اتومات توربو 1401 – 517.000.000 دنا پلاس اتومات توربو 1400 – 497.000.000 دنا پلاس اتومات توربو 1399 – 477.000.000 دنا پلاس دنده توربو 1400 – 467.000.000 دنا پلاس توربو دنده 1399 – 448.000.000 دنا پلاس دنده ساده 1400 – 435.000.000 دنا پلاس دنده ساده 1399 – 420.000.000 دنا پلاس دنده ساده 1401 – 452.000.000 قیمت رانا 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) راناپلاس 1401 – 299.000.000 راناپلاس 1400 – 289.000.000 راناپلاس 1399 – 275.000.000 راناپلاس پانوراما 1400 – 313.000.000 راناپلاس پانوراما 1401 – 328.000.000 قیمت سمند/ سورن 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) سمندLX EF7 1400 – 335.000.000 سمندLX EF7 1399 – 318.000.000 سمندLX دوگانه 1400 – 376.000.000 سمندLX دوگانه 1399 – 351.000.000 سمندLX ساده 1401 – 308.000.000 سمندLX ساده 1400 – 289.000.000 سمندLX ساده 1399 – 275.000.000 سورن ELX 1399 – 275.000.000 سورن پلاس 1400 – 355.000.000 سورن پلاس 1399 – 285.000.000 قیمت هایما 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) هایماS5 اتومات 1400 – 785.000.000 هایماS5 اتومات 1401 – 810.000.000 هایماS7 توربو 1400 – 905.000.000 هایماS7 توربو 1399 – 880.000.000 هایماS7 توربو پلاس 1401 – 965.000.000 هایماS7 توربو پلاس 1400 – 930.000.000 قیمت آریسان (وانت) 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) آریسان (دوگانه) 1398 – 210.000.000 آریسان (دوگانه) 1399 – 224.000.000 قیمت سوزوکی 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) گرند ویتارا اتومات 1398 – 1.600.000.000 قیمت پیکاپ 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) پیکاپ اتومات 1400 – 1.080.000.000 پیکاپ دنده 1400 – 940.000.000 قیمت تارا 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) تارا اتومات 1401 – 595.000.000 تارا اتومات 1400 – 570.000.000 تارا دنده 1401 – 460.000.000 تارا دنده 1400 – 445.000.000 (قیمت روز خودرو) قیمت روز سایپا ⇩ قیمت تیبا و تیبا ۲ 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) تیبا۲ (EX) 1401 – 205.000.000 تیبا۲ (EX) 1400 – 197.000.000 تیبا۲ پلاس 1400 – 213.000.000 تیبا۲ پلاس 1399 – 203.000.000 تیبا SX 1399 – 180.000.000 تیبا SX 1400 – 188.000.000 تیبا SX دوگانه 1398 – 180.000.000 تیبا پلاس 1399 – 195.000.000 قیمت پراید 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) پراید111 (SE) 1399 – 204.000.000 پراید131 (SE) 1399 – 184.000.000 پراید132 (SE) 1398 – 180.000.000 پراید151 (SE) 1399 – 170.000.000 پراید151 (SE) 1400 – 178.000.000 پراید151 پلاس 1400 – 189.000.000 قیمت ساینا/ پلاس 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) ساینا (EX) 1399 – 198.000.000 ساینا (EX) 1400 – 208.000.000 ساینا (پلاس) 1400 – 222.000.000 ساینا (s) دنده 1399 – 210.000.000 ساینا (s) دنده 1400 – 217.000.000 قیمت کوییک/ کوئیک R 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) کوییک (پلاس) 1401 – 330.000.000 کوییک (پلاس) 1400 – 315.000.000 کوییک دنده 1399 – 199.000.000 کوییک دنده 1400 – 206.000.000 کوییک دنده 1401 – 219.000.000 کوییک R 1400 – 205.000.000 کوییک R 1399 – 214.000.000 کوییک S 1400 – 229.000.000 قیمت برلیانس 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) H330 (اتومات) 1400 – 595.000.000 H330 (اتومات) 1399 – 565.000.000 H320 (اتومات) 1400 – 580.000.000 H320 (اتومات) 1399 – 590.000.000 H230 (اتومات) 1399 – 435.000.000 قیمت چانگان 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) CS 35 1398 – 635.000.000 CS 35 1399 – 650.000.000 قیمت شاهین (رهام) 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) شاهینG 1400 – 370.000.000 قیمت زوتی آریو 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) آریو (اتومات) 1398 – 500.000.000 قیمت کیا 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) سراتو 2018 – 1.750.000.000 اپتیما GT لاین 2017 – 2.250.000.000 اپتیما هیبرید 2018 – 2.500.000.000 اسپورتیج 2017 – 2.600.000.000 اسپورتیج 2018 – 2.750.000.000 پیکانتو 2017 – 620.000.000 ریو 2017 – 760.000.000 کارنز 2017 – 1.250.000.000 سورنتو 2018 – 4.000.000.000 قیمت سیتروئن 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) سیتروئنC3 1398 – 1.240.000.000 (قیمت روز خودروهای داخلی) قیمت روز محصولات زامیاد ⇩ قیمت نیسان زامیاد 25 خرداد مدل خودرو سال تولید قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) وانت زامیاد بنزین 1399 – 330.000.000 وانت زامیاد بنزین 1400 – 340.000.000 وانت زامیاد دوگانه سوز […]
ابلاغ قانون واردات خودرو بازه قیمتی خودروهای وارداتی واردات خودرو هندی تعرفه احتمالی واردات خودرو واردات خودرو آزاد شد تاریخ احتمالی واردات تمرکز واردات بر چیست؟ تصویب کلیات طرح واردات شرط شماره گذاری خودرو فشار برای جلوگیری از واردات نیاز واردات به ۲ میلیون خودرو حذف سواری ها از لیست واردات لیست اقلام وارداتی سال ۱۴۰۱ لغو واردات ۵۰ هزار خودرو شروط مجلس برای واردات تاثیر واردات خودرو تعرفه واردات خودرو شرایط واردات خودرو واردات خودروهای سنگین واردات خودروهای چینی سود و زیان آزادسازی واردات آمار واردات خودرو آزادسازی واردات خودرو از آن دسته مسائلی است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بوده و حالا تصمیماتی برای سال ۱۴۰۱ گرفته شده است. دولت سیزدهم در دومین ماه سال ۱۴۰۱ خبر از آزادسازی واردات خودرو با چند شرط و شروط را اعلام کرده است. ابلاغ قانون واردات خودرو ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، رئیس مجلس شورای اسلامی، قانون واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. مجوز واردات خودرو ۵ ساله است. وزارت صمت باید آیین‌نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند. بازه قیمتی خودروهای وارداتی سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازه قیمتی ۷ تا ۲۰ هزار دلاری خودروهای وارداتی به زودی اعلام خواهد شد. با نظارت بر ثبت سفارشات از واردات خودرو لوکس جلوگیری می‌شود. دلیل عدم واردات خودرو لوکس گارانتی و خدمات پس از فروش آنها است که ممکن است مشکل‌آفرین شود. واردات خودرو هندی به گفته ویجی مهتا که رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی PHD هند است، ۴ هزار خودروساز در کشور هند وجود دارد که محصولاتشان به راحتی می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران را تامین کند. او در نشستی که روز ۳ خرداد با رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز داشت، پیشنهاد صادارت خودرو به ایران را بیان کرد. تعرفه احتمالی واردات خودرو ۱۴۰۱ بر اساس گزارش تعدادی از رسانه‌ها، تعرفه واردات خودرو احتمالا طبق جدول‌های زیر خواهد بود. این تعرفه‌ها برای واردات خودروهای سواری معمولی، استیشن و سواری کار با ظرفیت ۱۵ نفر اعمال می‌شود. نوع خودرو حقوق و عوارض گمرکی بنزینی زیر ۱۵۰۰ سی سی ۵۵ درصد بنزینی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی ۷۵ درصد بنزینی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی ۹۵ درصد هیبریدی زیر ۱۵۰۰ سی سی – بدون شارژ مستقیم ۵ درصد هیبریدی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی – بدون شارژ مستقیم ۲۵ درصد انواع دیگر هیبریدی ۵ تا ۴۵ درصد   جزییات اسقاط مورد نیاز برای واردات هر دستگاه خودرو مصرف سوخت خودرو وارداتی اسقاط فرسوده مورد نیاز زیر ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر معاف ۵ تا ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۲ خودرو ۶ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۴ خودرو ۷ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۶ خودرو بیش از ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۸ خودرو عنوان هزینه میزان عوارض جزییات مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد روی ارزش گمرکی + حقوق ورودی مالیات علی‌الحساب ۴ درصد روی ارزش گمرکی + حقوق ورودی عوارض هلال احمر یک درصد روی حقوق ورودی عوارض خاص واردات خودرو ۵ درصد روی ارزش فوب خودرو هزینه استاندارد ۰.۸ درصد روی ارزش CIF گواهی اسقاط بسته به نوع خودرو و جدول اسقاط —- شماره‌گذاری ۱۰ درصد روی ارزش گمرکی هزینه نقل و انتقال ۳ درصد روی ارزش گمرکی عوارض شهرداری ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان —- آزادسازی واردات خودرو چهارشنبه شب ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ واردات خودرو آزاد شد. بر اساس اعلام سخنگوی دولت سیزدهم، یکی دیگر از بندهای هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیئت دولت، ‎واردات خودرو آزاد شد. علی بهادری جهرمی اعلام کرد: این اقدام به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، صورت گرفت. تاریخ احتمالی واردات خودرو مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، درباره پیش‌نویس واردات خودرو: در این پیش‌نویس قرار است الزامات صادرات خودرو و قطعات هم تعریف شود. همچنان قوانین تعرفه‌ای، عوارض و استانداردها بر واردات خودرو حاکم است. احتمال کاهش قیمت خودرو از ماه اول در بازار داخلی به علت شوک واردات خودرو احتمال ورود اولین خودروهای وارداتی به بازار در شهریور ماه ۱۴۰۱ رد شایعات شروط واردات خودرو محمد جواد حاجی‌حسینی، معاون حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شایعات درباره دو شرط سقف قیمت خودرو ۷۰۰۰ دلار و حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی آزاد شده برای واردات خودرو را رد کرد. مشوق‌ های صادراتی خودرویی منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت تاکید کرد: تعریف مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان قطعات خودرو و زیرمجموعه‌ها مانند مجوز بانک مرکزی برای واردات خودرو افزایش کیفیت و تنوع محصولات خودرویی تا حدود ۳ سال آینده در صورت عملی شدن مجموع ۹ برنامه تحولی وزیر صمت در صنعت خودرو و فرمان هشت ماده‌ای رئیس‌جمهوری برای ساماندهی این صنعت ناگفته های واردات خودرو تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی عدم کیفیت مطلوب خودروهای اقتصادی داخلی و نارضایتی مردم طراحی پنج روش برای واردات خودرو دولت واردکننده خودرو نیست، بخش خصوصی این وظیفه را بر عهده دارد. محدودیتی برای واردات وجود ندارد و متناسب با نیاز و تقاضای بازار، واردات انجام می‌شود. تولید کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی در سال گذشته و شکل‌گیری بازار سیاه به علت عدم تناسب عرضه و تقاضا افزایش ۱۸ درصدی تولید و عرضه خودروهای داخلی از ابتدای امسال کاهش خودروهای کف ۵۰ درصد و رسیدن تعهدات معوق از ۶۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه در سال نهایی شدن مصوبه تا خردادماه واردات قانونمند است و شرایط خاص خودش را دارد. ابلاغ و اعمال سقف قیمت‌های مشخص شده تا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم واردات برای تنظیم و کنترل بازار آزاد خودرو به دلیل کیفیت نامناسب خودروهای اقتصادی داخل، تولید آن‌ها باید متوقف شود. تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی در راستای حمایت از اقشار با درآمد متوسط و کم درآمد جامعه شروط شماره گذاری خودروهای وارداتی سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور در خصوص واردات خودرو گفته است: به ازای شماره‌گذاری هر خودروی وارداتی باید یک، ۲ یا ۳ خودروی فرسوده اسقاط شوند. واردات خودرو […]

source

توسط viraje