یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
اصحاب رسانه با حضور در مرکز تحقیقات گروه صنعتی ایران‌خودرو در جریان روند پروژه طراحی “ری را” قرار گرفتند.

این پروژه که درواقع نمونه ایرانی پژو ۲۰۰۸ بشمار می‌رود، تقریباً موازی با پروژه تارا در حال پیشروی بود و طبق برنامه‌ریزی می‌بایست پس از عرضه تارا، این کراس‌اوور نیز وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شد. اما وقوع تغییراتی در بدنه مدیریتی ایران‌خودرو و مرکز تحقیقات باعث شد تا پروژه قبلی که رایمون نام داشت، با تغییرات وسیع در استایل محصول مجدداً بازطراحی شده و با نام جدید ری را وارد پروسه تولید و عرضه شود.
ایران خودرو رایمون
پلت فرم جدید ایران‌خودرو با نام (آی کی پی وان) که درواقع همان نمونه بومی شده پلت فرم پی اف وان پژو محسوب می‌شود طی قرارداد برجامی ایکاپ، امتیاز فنی و نقشه‌های آن به ایران‌خودرو منتقل شد.

از این پلت فرم سه مدل خودرو در کلاس‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور می‌توان استخراج نمود. طی قرارداد همکاری ایران و پژو قرار بود تا محصولات این رده نظیر پژو ۳۰۱،۲۰۸ و ۲۰۰۸ در قالب جوینت ونچر ایکاپ در ایران مونتاژ و عرضه شوند. پس از خروج آمریکا از برجام و تعلیق روابط پژو با ایران، با تصمیم مدیران ایران‌خودرو قرار شد تا با استفاده از دانش برجای مانده، نمونه بومی‌سازی شده این محصولات با برند ایرانی روانه بازار شوند.
اولین محصول این سیاست پروژه کا ۱۳۲ بود که درنهایت تارا نام گرفت. سدانی که با حواشی فراوان راهی خیابان‌ها شد. طولی نکشید که تارا جای خود را در بین مشتریان ایرانی پیدا کرد. خودرویی که باوجود انتقادات فراوان به طراحی آن، به خاطر کیفیت بهتر و سواری متفاوت نسبت به سایر محصولات پژو در ایران مورد رضایت مصرف‌کنندگان واقع شد.
با توجه به تصمیم تیم طراحی قبلی ایران‌خودرو قرار بود تا از یک زبان طراحی مشترک برای محصولات این خانواده استفاده شود، به همین جهت در پروژه کا ۱۲۵ نیز از خطوط و انحناهای مشابه به تارا استفاده شد. این پروژه تا جایی پیش رفت که نام تجاری آن نیز ” رایمون” انتخاب شد. این محصول مراحل نهایی طراحی را پشت سر می‌گذاشت تا اینکه تیم طراحی مرکز تحقیقات ایران‌خودرو تغییر کرد.
رایمون
در تیم جدید حسین سلیمانی که طراحی نمای خارجی سایپا شاهین را انجام داده به‌عنوان سر طراح ایران‌خودرو منصوب می‌شود. با حضور وی در تیم طراحی ایران‌خودرو و تغییر تفکر معاونت طراحی، تصمیم گرفته می‌شود تا کا ۱۲۵ با ظاهری منحصربه‌فرد و مستقل از استایل تارا طراحی شود.

 
بنا بر اظهارات مسئولین مرکز تحقیقات در بازدید اصخاب رسانه، در ورژن قدیمی طراحی کا ۱۲۵ که رایمون نام داشت، قرار بود تا با استایلی کلاسیک و محافظه‌کارانه، تا سال‌ها بتوان آن را با یک ظاهر بر روی خط تولید نگاه داشت. اما با تغییر رویکرد تیم طراحی، تصمیم گرفته شد تا با الهام‌گیری از جدیدترین ترند روز بر اساس بنچ مارکینگ، محصولی کاملاً بروز و متناسب با طیف جدید طراحی‌های سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. لذا پروژه‌ای جدید با هدف استفاده از الگوی چراغ‌های دو تکه، سطوح ساده، احجام سیال و گرافیک مدرن چراغ‌ها تعریف و جایگزین نسخه قدیمی می‌شود. نام خودرو نیز به همین ترتیب تغییر می‌کند.
در نگاه اولیه به “ری را” می‌توان برداشت کرد که طراحان ایران‌خودرو سعی کردند برای تحقق اهداف فوق، با الگو گیری از خودروهای بخصوصی، این محصول را طراحی کنند. در نمای جلویی شباهت انکارناپذیر به نسل جدید هیوندای سانتافه، چهره‌ای خشن و تهاجمی را برای ری‌را به همراه داشته؛ علاوه بر الگوهای تعریف شده به نظر می‌رسد که ایران‌خودرو قصد داشته تا در ری‌را کماکان روح پژو-سیتروئن حاکم فرما باشد.
شباهت زیاد نمای عقب ری‌را به نسل جدید پژو ۲۰۰۸ به‌خصوص در استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی داخل نوار مشکی رنگ، بهره‌گیری از اهرم تعویض دنده الکترونیکی شبیه به اهرم دنده خودروهای دی اس و استفاده از رینگ‌های دی اس ۵ و ۶ تا حدودی این فرضیه را تأیید می‌کند. ترکیب این موارد توانسته یک طراحی متوازن و لوکس‌تری را نسبت به نسخه‌ی قدیمی پروژه رقم بزند.
هرچند که ری‌را تا تولید راه زیادی در پیش دارد اما روایت طراحی آن و خروجی این بخش نسبت به سایر محصولات وطنی کاملاً رضایت‌بخش است و پس از سمند می‌توان از ری‌را به‌عنوان یک حرکت متفاوت در صنعت خودروی کشور یاد کرد.

SLR _ 722
بشخصه به اینکه الان قشنگ تر هست یا قبلاً رو کاری ندارم ولی فلسفه استفاده از زبان طراحی مشترک در بین محصولات حرکت صحیحی بنظر می رسید که خوب بود حفظ می شد . چون اکثر خودرو سازان مطرح از این موضوع پیروی می کنند نشون میده محدودیت های داشتن زبان طراحی مشترک از آزادی نداشتن هیچ زبان طراحی مفید تر هست
‌…
بهترین ماشین جهان 😐✋😂😂
مسعود
اون یکی که رنگش ابیه قشنگ تر از اینه که هم جلوش هم عقبش
اینی که رونمایی کرد سم بودن رو رد کرد دیگه خیلی خیلی زشت و ناهماهنگه…
مزدا
ابیه که همین که رونمایی شده
‌…
نخیر زشت نیست بهترین ماشین دنیاست اصلا ۷۰۰ تا سرعت می‌ره 😂
ashkan
لبه های لوگوی ر ی ر ا رو با چاقو بریدن؟ چرا انقد کج و کولس
کافر مقدس
فقط این یه تیکه ش ایرانی بوده
‌…
نخیر کج کوله نیست خیلی خوشگل 😂
یه زمانی میان میگن این چرا جای لوگو داره ولی لوگو ندارع ؟
AMANTE
طراحی اولیه که به نظر من عالیه و از جلو منو یاد محصولات فعلی اشکودا و سئات میندازه و خیلی زیباست.
طرح دوم همون نارنجیه که یک خط سفید پایین چراغ های روز اش داره خوبه، اما طرح فعلی خیلی خوب نیست و جا داره بهتر بشه که امیدوارم بشه.
علی
بشخصه ترجیح میدم یه ماشین وارداتی جدید هرچند کم آپشن و معمولی رو بخرم تا این شترگاوپلنگ با آینده ای مبهم و نامشخص از لحاظ کیفیت تولید و تامین قطعات
Ali
بیا نمای رندر عقب اون آبیه بدون سر اگزوز فیک مسخره سیلور چقدر بهتر شد
حالا عقب سفیده و اون سبزی که رو‌نمایی شد رو‌ نگا :/
JDM lover
فقط همون کیفیت برش اون لوگوی ری را ، همه چیزو مشخص میکنه
N.I.M.A
به عنوان یک مدلساز سه‌بعدی متوجه یک ایراد بزرگ در نمایش طراحی داخلی وجود داره!!!!!!
مدلساز دقیقا درب راننده رو mirror کرده و برای شاگرد قرار داده. یعنی سمت شاگرد شما هم تنظیم اینه بغل رو میبینید و هم تنظیمات ۴ شیشه خودرو!!! دیگه کمترین کاری که میتونستن بکنن دقت به این بود. دیگه کاملترین و زیباترین تصاویر معمولا همین رندرهایی هست که میگیرن اما متاسفانه حتی برای این هم وقت صرف نشده.
امین
انصافا نسبت به طراحی ناموزون تارا و دنا و … ، در طراحی و توازن طراحی خیلی پیشرفت کرده.ایشالا این پیشرفت ادامه داشته باشه
‌…
دنا که خوبه :/
علیرضا
نمای جلوش که ترند بازار جهانیه و واقعا خوبه ، ولی طراحی عقب، فاجعه ست … داشبوردش هم رنگ قهوه ای و کرم باشه خیلی ضایع ست.
امیدوارم نسخه نهایشش کلا طراحی عقب دیگه ای داشته باشه
مهدی
ری را نمای خوبی داره متناسب با یه خودروی روز هست اما رندر قبلی به اسم رایمون از نظرم فوق العاده جذاب و شارپ بود و با تارا هم هماهنگ بود و سلایق بیشتری رو پوشش میداد. جسارت میشه اما بعضی دوستان هم اراجیف و حرف بیخود دیگه زیاد میزنن ظاهراً تو ناخداگاه ذهنشون دارن طرح این ماشین رو با استون مارتین و فراری مقایسه میکنن که اینقدر ایراد میگیرن یه سرچ کنید کراس اورهای زیر ۲۰ هزارتا رو نگاه کنید می‌بینید که طرح این ماشین قابل قبول هست در قیاس با بقیه
حسین
دمت گرم.
ادم با انصاف
مزدا
یه چیزی خارج از ماجرا ، وقتی مردم ایران از چیزی که یک کشور داره تلاش میکنه انتقاد می کنن و با خارجی مقایسه می کنن چطور می خوان اون کشور محصول خوب داشته باشه . بحثم حمایت از ایران خرو و سایپا نیست حمایت از تولید ملی
‌…
😂چرا باید ماشین بی کیفیت و بی آپشن خرید وقتی تو خارج نصف قیمتش صد ها نوع ماشین با هزاران آپشن و کیفیت خرید ؟ اما تو ایران نمیارن 😐
Mohammad
رید را با قیمت میلیاردی!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje