یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
مسلما خودروهای برقی آینده صنعت خودرو را در دستان خود خواهند گرفت؛ گواه این مسئله نیز افزایش تعداد محصولات در خودروسازی‌های مختلف و قوانین سخت‌گیرانه کشورهای پیشرفته برای قطع تولید خودروهای احتراق داخلی است. از آنجایی که بازار خودروهای برقی بیش‌ازپیش داغ و تازه است، تقریبا تمام خودروسازان کهنه‌کار روی به تولید این خودروها آورده‌اند؛ این روند تا جایی پیش رفته است که به‌واسطه این پیشرفت، شاهد حضور نام‌هایی کاملا جدید نیز در صنعت خودرو هستیم.
ما در ادامه و بخش یکم این مقاله، لیستی از تمام خودروهای اسپرت و سدان‌هایی را که هنوز وارد خط تولید نشده‌اند اما به‌زودی خواهند شد، تهیه کرده‌ایم:
Audi A6 avant آئودی مفهومی
آئودی A6 e-Tron هنوز یک مدل مفهومی بیشتر نیست اما سازنده اعلام کرده که ظاهر نسخه تولید انبوه به این مدل بسیار نزدیک خواهد بود. آئودی این خودرو را براساس پلتفر PPE خودروهای برقی خود توسعه داده است که قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی برای تولید خودرو در کلاس‌های گوناگون دارد. این شرکت آلمانی، A6 e-Tron را درکنار مدل بنزینی A6 به فروش خواهد رساند و برای نیروبخشی به آن، از دو موتور برقی به مجموع قدرت ۴۶۹ اسب بخار استفاده خواهد کرد. مسافت قابل‌پیمایش این خودرو نیز با توجه به استفاده از ظرفیت شارژ ۸۰۰ ولتی، چیزی بیش از ۶۴۰ کیلومتر خواهد بود.
 

بنتلی هم‌اکنون درحال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای برقی کاملا جدیدی است. این شرکت مدعی شده که تا سال ۲۰۳۰، تمام مدل‌های فلایینگ اسپور، کانتیننتال، بنتایگا و سایر خودروهایش را بازنشسته می‌کند تا از نمونه‌های تماما برقی جدید رونمایی کند. نخستین عضو این خانواده برقی جدید نیز تا سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد.
 

همان‌گونه که می‌دانید، i7 درحقیقت نسخه برقی سدان لوکس بی‌ام‌و، سری ۷، بوده و هدف اصلی این خودرو شکست دیگر خودروهای لوکس برقی نظیر مرسدس‌بنز EQS است. بی‌ام‌و که هم‌اکنون از دو مدل سدان لوک خود رونمایی کرده است، می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ آن‌ها را به بازار آمریکا برساند.
 

دوج قصد دارد تا خودروهای عضلانی خود را برقی کرده و چند نیوتن متر گشتاور را نیز به آن‌ها بیافزاید. متاسفانه اطلاعات چندانی درباره این خودروها دردسترس نیست؛ ممکن است مدلی نو براساس نسخه‌های کنونی چلنجر یا چارجر باشند یا دوج به پرده‌برداری از خودروهایی کاملا جدید اقدام کند.
 

دئوس وایان نتیجه همکاری تیم فرمول ۱ ویلیامز و تیم طراحی مجموعه ایتال‌دیزاین است که در خودرویی ۲۲۰۰ اسب بخاری روی‌هم گرد آمده است. متاسفانه خبری از جزئیات پیشرانه این ابرخودرو دردسترس نیست اما سازنده اتریشی وایان ادعا می‌کند که خودرو برقی‌اش می‌تواند تنها درعرض ۱.۹۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
 

کادیلاک سلستیک نیز مانند سایر محصولات برقی جنرال‌موتورز از پلتفرمی موسوم‌به Ultium battery استفاده خواهد کرد. کادیلاک احتمالا از یک سلستیک دو موتوری نیز رونمایی کند که قابلیت پیمایش مسافتی ۴۸۰ کیلومتری یا بیشتر را خواهد داشت. احتمالا امکاناتی نظیر فرمان‌پذیری چهارچرخ که هم‌اکنون در خودرویی چون هامر EV مورداستفاده قرار می‌گیرد، در سلستیک نیز حضور داشته باشند. گویا کادیلاک سدان خود را به سقفی هوشمند مجهز خواهد کرد تا سرنشینان بتوانند میزان تیرگی و سطح عبور نور خورشید از آن را تعیین کنند. سلیتیک به احتمال بسیار زیاد پرچمدار کادیلاک خواهد بود و با قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار روانه بازار خواهد کشت.
 

اگر سیم شارژ را از جلوپنجره آن جدا کنید، حقیقتا فرقی با جنسیس G80 عادی ندارد و تنها تفاوت میان این دو به پیشرانه ختم می‌شود. با وجود اینکه هنوز اطلاعات بسیاری درباره این خودرو دردسترس نیست اما محتمل می‌دانیم که این سدان لوکس کره‌ای درکنار بهره‌وری از شارژ سریع و سیستم چهارچرخ محرک، توان پیمایش مسافتی بیش‌از ۴۹۶ کیلومتر را داشته باشد. قیمت آن هم احتمالا کمی بیشتر از نرخ ۴۵.۷ هزار دلاری نمونه بنزینی خواهد بود.
 
هیوندای آیونیک 6
هیوندای به تازگی از نسخه تولید انبوه آیونیک ۶ رونمایی کرده؛ خودرویی که شکست تسلا مدل ۳ را هدف اصلی خود قرار داده است.  همان‌گونه که از تصویر هم مشخص است، هیوندای حداکثر تلاش خود را به‌کار برده تا طراحی آیونیک ۶ را به طراحی مدل مفهومی زیبای «پیش‌گویی» (Prophecy) نزدیک کند. سازنده هنوز درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است اما از آنجا که انتظار می‌رود بخش‌های متنوعی از این خودرو با کیا EV6 مشترک باشند، احتمال می‌دهیم که آیونیک ۶ به یک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز خواهد شد که توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر مسافت قابل‌پیمایش آن نیز چیزی حدود ۴۵۰ کیلومتر خواهد بود.
 

هیوندای می‌گوید که تا سال ۲۰۳۰ از ۱۱ خودروی جدید رونمایی خواهد کرد. جنسیس که برند لوکس این شرکت محسوب می‌شود نیز از ۶ مدل جدید پرده‌برداری خواهد که که شامل ۲ سواری معمولی و ۴ شاسی‌بلند خواهد شد. کمپانی کیا نیز تا سال ۲۰۲۷ از ۱۴ خودروی تازه به‌همراه ۲ پیکاپ برقی رونمایی خواهد کرد؛ البته تمام خودروهای جدید کیا تمام برقی نخواهند بود. این شرکت قصد دارد تا آن‌ها را روانه بازار ایالات‌متحده گرداند.
 

لوتوس با انتشار یک تصویر، آینده چند سال خود را به رخ هواداران کشید؛ این اسپرت‌ساز بریتانیایی می‌خواهد از ۲ شاسی‌بلند، یک سدان فست‌بک و یک خودروی اسپرت درکنار ابرخودروی اویا خواهد بود. لوتوس از این برنامه با عنوان «برنامه دورنمای ۸۰» یاد می‌کند و قصد دارد تا فرارسیدن تولد ۸۰ سالگی‌اش در سال ۲۰۲۸، به آن جامه عمل بپوشاند. نخستین محصول این خانواده لوتوس الترا است که چندی پیش از آن رونمایی شد. در ادامه و در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نیز یک سدان و یک شاسی‌بلند کوچک تازه روانه بازار خواهند شد. خودروی اسپرت بی‌نام‌ونشان این شرکت نیز از سال ۲۰۲۶ و در انگلستان تولید خواهد شد.
 

مرسدس‌بنز در پی تکمیل خط خودروهای برقی خود و پس از معرفی سدان موفق EQS، در سال ۲۰۲۱ و در رویداد خودرویی مونیخ، از سدان برقی نه‌چندان زیبای EQE پرده‌برداری کرد. این سدان لوکس به یک موتور برقی با توان تولید ۲۸۸ اسب بخار قدرت مجهز خواهد شد. آلمانی‌ها قصد دارند تا درکنار نسخه پایه، نسخه AMG مجهزبه سیستم چهارچرخ محرک مرسدس و دو موتور با توان تولید ۶۷۷ اسب بخار را نیز وارد بازار کنند. مرسدس مدعی شده که این خودرو توان پیمایش ۶۵۶ کیلومتر را با یکبار شارژ کامل دارد.
 

این خودرو که پیشتر با نام «پریسپت کانسپت» شناخته می‌شد، رقیبی جدی برای تسلا مدل S، پورشه تایکان و مرسدس‌بنز EQS خواهد بود. پول‌استار ۵ به‌عنواخ ودرویی لوکس و بزرگ وارد بازار خواهد شد و حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. مسلما با نزدیک‌شدن به زمان عرضه نهایی این خودرو، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد.
 

تسلا قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ از نسل دوم مدل رودستر رونمایی کند. سازنده ادعا می‌کند که شتاب اولیه این ابرخودرو برابر ۱.۹ ثانیه خواهد بود و درعرض ۸.۸ ثانیه مسافت یک‌چهارم مایل را خواهد پیمود. این خودروی اسپرت که ادعا شده به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید، از سیستم چهارچرخ محرک و ۲ یا ۳ موتور برقی استفاده خواهد کرد. تسلا مدعی شده که رودستر می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی‌اش، مسافتی ۱۰۰۰ کیلومتری را بپیماید. قیمت این ابرخودروی سریع چیزی حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود و اگر واقعا طبق ادعای تسلا عمل کند، احتمالا گران‎‌تر هم خواهد شد.
 

دومین خودروی برقی فولکس‌واگن که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد، ID.Buzz خواهد بود که ادای احترامی به میکروبوس تایپ ۲ محصول دهه ۵۰ تا ۶۰ میلادی خواهد بود. سازنده امید دارد این خودرو نیز همانند مدل بیتل که در سال ۱۹۹۹ بازسازی و تولید شد، جای خود را در میان قلب طرفداران و مشتریان جدید باز کند. این میکروبوس براساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن ساخته خواهد شد و گنجایش پذیرش ۶ تا ۸ سرنشیان را دارد. برخی از احتمال تجهیز این خودرو به سیستم‌های خودران نیز سخن به میان آورده‌اند اما حقیقت ماجرا هنوز در پرده ابهام قرار دارد.
 

فولکس‌واگن نخستین بار از این خودروی استیشن در نمایشگاه خودروی لس‎‌آنجلس پرده‌برداری کرد و مدعش شد که نمونه تولیدی آن بسیار به نسخه مفموهی نزدیک خواهد بود. اسپیس ویزن سومین خودروی این خودروساز در بازار آمریکا خواهد بود که قرار شده تا پایان ۲۰۲۲ از نسخه تولیدی‌اش پرده‌برداری شود. با وجود اینکه این کلاس خودرویی محبوبیت چندانی در بازار آمریکا ندارد اما سازنده امید دارد که فضای باز داخلی، امکانات و قابلیت پیشمایش مسافت ۴۸۰ کیلومتری این مدل بتواند نظر بسیاری از خریداران را به سوی خود جلب کند.
Shahrukh
درمقابل همشون به نشانه احترام کلاه از سر برمیدارم جز اون گربه وحشی چشم قرمز ، که قراره برقی شه
ای کاش نسخه درون سوزش با تولید محدود ادامه پیدامیکرد.
MAJking2
اخبار برقی ها واقعا کسل کنندس ولی اون دووج دیگه چرا توی لیست بود😨😨
ارین صاحب جمعی
البته ماکان برقی و audi a6 avant mercedes benz eqc و را جا انداختین یعنی آلمان و کره جنوبی و امریکا افتادن به جون هم
ارین صاحب جمعی
واقعا آدم لذت میبره انقدر قشنگ و مرتب و تمیز و بدون ریکاری با هم رقابت میکنن نه زیر آب اون شرکت رو میزنن نه کار دیگه واقعا حق شماست آینده جهان 🇩🇪🇰🇷🇺🇲
فرشید
“از سدان برقی نه‌چندان زیبای EQE پرده‌برداری کرد”
واقعاً؟ خدایی؟ جون من؟
هماهنگی، تقارن، هارمونی، سادگی و زیبایی از سر و روی EQE میباره بخدا
امیدوارم توی این کشور گل و بلبل بتونم قبل از عمرم لذت داشتن خودروی برقی رو بچشم و حداقل یه مدت از بدبختیای موتورای پر دردسر و پیچیده درون سوز راحت باشم
فرشید
“از سدان برقی نه‌چندان زیبای EQE پرده‌برداری کرد”
واقعاً؟ خدایی؟ جون من؟
هماهنگی، تقارن، هارمونی، سادگی و زیبایی از سر و روی EQE میباره بخدا
امیدوارم توی این کشور گل و بلبل بتونم قبل از عمرم لذت داشتن خودروی برقی رو بچشم و حداقل یه مدت از بدبختیای موتورای پر دردسر و پیچیده درون سوز راحت باشم
JDM lover
چی ؟😐 هماهنگی ؟ هارمونی؟؟؟؟؟ 😐
زیبایییییییییییی؟ 😐😐😐😐
فرشید
همیشه زیبایی که طرحای رادیکالی و تهاجمی نیست. سادگی، وقار و تناسب خودش نهایت جذابیته. خوب که دقت کنی این ماشین پر از ظرافت های قشنگه که توی نگاه اول دیده نمیشه
GMA
برای من مهم ترین کادیلاک سلستیک هست
JDM lover
یعنی اون چلنجر وحشی قراره الکتریکی بشه؟
یعنی دیگه صدای موتور هلکت رو نخواهیم شنید؟
😞😖
مزدا
برای سوپر اسپرت اینا برقی شدن بی معنیه ولی برای یه سدان خانوادگی قاعدتاً خوبه
حمید
غیر از تسلا رودستر بقیه قطعا تولید خواهد شد
شاعر
مرسدس طراحی رو فدای مهندسی کرده
بخاطر اینکه آیرودینامیک خودرو بهترین عملکرد رو داشته باشه دست طراح رو بسته و نتیجه افتضاح شده
یه مرسدس باید نگاهها رو برگردونه و زیبایی و وقار و ابهت رو یکجا ببینی
مدل EQE بیشتر بهش میاد یه ماشین چینی باشه که صاحبش عشق بنز بوده و ستاره سه پر بنز رو چسبونده جلو ماشینش
Saeeed
ولوو xc 90 نسر بعدی هم گفته نشده
Aliakbarkhoei
کاش سوپر‌اسپورت‌ها و هایپر‌کار‌ها الکتریکی نشن.
این همه سدان و اس‌یو‌وی و… وجود داره که …قدر آلودگی ایجاد میکنند. چرا ss‌هااا!؟! چرا اخه؟
Matin2
منتظرم ببینم عضلانی برقی چجوری میشه
اینا کلا با هم در تضادن حالا جچوری اینا و یکی کردن ؟
بنتلی های جدید هم خیلی میتونن جذاب باشن
ARMAN
ماسل کار برقی اصلا معنی نداره.
مخصوصا دوج
اونم برقی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje