یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
مجله همراه مکانیک » مقایسه خودرو
مقایسه پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 موضوعی است که در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک به‌سراغ آن رفته‌ایم تا دو سدان نسبتاً اقتصادی و جوان‌پسند بازار را از جنبه‌های مختلف بررسی و باهم مقایسه کنیم. اگر شما هم نیاز به خرید یک سدان خانوادگی دارید و میان خرید پژو 207 صندوقدار و خرید برلیانس H330 مردد هستید؛ تا پایان با ما همراه باشید.
بعد از موفقیت پژو 207 هاچ‌بک فیس‌لیفت در بازار، ایران خودرو تصمیم گرفت نسخه سدان این خودرو نیز عرضه کند و طیف گسترده‌تری از مشتریان را به‌سمت این محصول خود بکشاند. در نهایت، سال 1397 بود که پژو 207 صندوق دار معرفی و به بازار عرضه شد اما عرضه این خودرو تقریباً با آغاز دور جدید تحریم‌ها هم‌زمان بود و پژو 207 صندوق‌دار نتوانست موفقیت برادر هاچ‌بک خود را تکرار کند. این سدان کوچک ایران خودرو تا سال 1399 و در تیراژ نه‌چندان بالایی تولید شد اما در سال 1400 خبری از تولید آن نشد و ادامه عرضه آن فعلاً مبهم است.
میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو
در سمت دیگر برلیانس H330 را داریم که محصول سال 2013 است و سال 1394 میهمان خط مونتاژ پارس خودرو شد. برلیانس H330 که جزو محبوب‌ترین سدان‌های چینی بازار کشور ما است، تا اوایل سال 1400 در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شد اما تحریم‌ها، نفس این خودرو را نیز در بازار کشور ما گرفت و فعلاً خبری از تولید نسخه‌های صفر کیلومتر آن نیست. ناگفته نماند که ما در این مقایسه، جدیدترین و کامل‌ترین نسخه برلیانس H330 یعنی نسخه 1.65 لیتری اتوماتیک را درنظر داریم.

برای مقایسه پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 از نظر ظاهری باید بگوییم که طراحان هردو خودرو به‌خوبی توانسته‌اند المان‌های اسپرت و جوان‌پسند را با طرح کلاسیک یک سدان خانوادگی تلفیق و یک طرح نسبتاً جذاب را خلق کنند. در این میان، پژو 207 صندوق دار سعی دارد با مواردی مثل چراغ‌های جلو خشن و بال عقب، کهنگی طراحی خود را پنهان کند و تا جای ممکن به سلیقه جوان‌ها نزدیک شود. درمقابل، برلیانس H330 اگرچه فاقد این ظرافت‌های جوان‌پسند است اما خطوط بدنه به‌روزتر و هماهنگ‌تری دارد و از همه زوایا چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد.
میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. قیمت خودرو
البته در داخل کابین ورق برمی‌گردد و پژو 207 صندوق‌دار طراحی به‌روزتر و جذاب‌تری را نسبت به برلیانس H330 ارائه می‌دهد درحالی‌که داشبورد برلیانس H330 علی‌رغم چیدمان منظم، بیش از حد ساده طراحی شده است.

همانطور که قبلاً گفته شد، 207 مدل فیس لیفت مینور 206 است و در نگاه اول نمی‌توان آنها را از یکدیگر تشخیص داد. دلیل آن هم این است که تغییرات قابل توجهی در طراحی خارجی این خودرو پدید نیامده است. اما اگر با دقت به نمای جلو 207 نگاه کنید، چراغ‌های برجسته‌ و بزرگ‌تری را خواهید دید. به نظر می‌رسد که طراحان خواسته‌اند به این صورت چهره خشن‌تر و جوان پسندتری به 207 بدهند. یکی از نکات دیگر این نما اضافه شدن دو هواکش در گوشه سمت چپ کاپوت است.
از نظر طراحی خارجی، مقایسه پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 نشان دهنده برتری محصول چینی است. در اینجا ذکر این واقعیت اهمیت دارد که هرچند احتمالاً خودروهای ساخت داخل از نظر فنی توان رقابت با خودروهای چینی را داشته باشند، اما از نظر طراحی خارجی حتماً کم خواهند آورد. این واقعیت به ویژه زمانی خود را نشان می‌دهد که خودروسازان داخلی با ایجاد هر تغییر جزئی در خودروهای خود، که در سایر نقاط جهان هیچ گونه تأثیری بر قیمت خودروها ندارد، قیمت آن را به صورت بسیار غیر معقولی افزایش می‌دهند، که به نوعی زدن جیب مشتریان بدون انتخاب کشور است.

به هر حال، برلیانس H330  از نمای روبرو خودروی نسبتاً جذاب است. جلوپنجره آن بی‌تشابه به محصولات بی ام و نیست و طراحان از حجم‌دهی در طرفین سپر آن استفاده کرده‌اند، که شامل گلگیر جلو هم می‌شود؛ قراگیری چراغ‌های نسبتاً بزرگ و برجسته آن نیز در این قسمت ترکیب زیبایی را پدید آورده است. همچنین خطوط روی کاپوت در هماهنگی کاملی با جلوپنجره قرار دارند. در نمای جانبی نیز شاهد تداوم حجم‌دهی هستیم که شامل گلگیر عقب هم می‌شود. در نمای پشت هم از چراغ‌های نسبتاً بزرگی استفاده است، اما در کل می‌توان آن را ساده و بی‌آلایش توصیف کرد.
پژو 207 صندوق‌دار
مقایسه پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 از نظر طراحی داخلی نشان می‌دهد که هر دو خودرو بازنده این بخش هستند. پژو 207 صندوق دار که تفاوت زیادی با 206 ندارد، برلیانس h330 نیز دارای طراحی نسبتا قدیمی می‌باشد.
در برلیانس H330 فضای بیشتری برای سرنشینان تأمین شده است. در این خودرو سرنشینان احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهند داشت. البته باید اشاره کرد که ماده اصلی تشکیل دهنده کابین و به ویژه داشبورد پلاستیک سخت است که کیفیت مطلوبی ندارد. همچنین در برلیانس H330 صفحه نمایش وجود ندارد و تنها یک نمایشگر دیجیتال را در قسمت میانی داشبورد مشاهده می‌کنیم.

همین امر نیز موجب شده تا ظاهر کابین قدیمی به نظر برسد. همچنین شاهد انبوه دکمه‌های کنترلی گیج کننده هستیم، که خصوصیت خودروهای از مد افتاده بود. اما استفاده از دو رنگ کرم و مشکی در ساخت داشبورد مقداری به جذابیت آن افزوده است.
پژو 207 صندوق دار از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی TU5 با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتن‌متر می‌گیرد. این پیشرانه به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و ضمن مصرف 7.3 لیتر سوخت در سیکل ترکیبی، شتاب صفرتاصد 12.6 ثانیه را برای این سدان جوان‌پسند به ارمغان می‌آورد.
برای فروش خودرو در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت اینجا را کلیک کنید.
پیشرانه برلیانس H330 هم مثل رقیب خود از نوع تنفس طبیعی است و 1.65 لیتر حجم دارد. این پیشرانه با حداکثر قدرت 114 اسب بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتن‌متر، نیروی خود را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محور جلوی این خودروی چینی منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد برلیانس H330 با این مشخصات فنی هم به‌ترتیب برابر با 7.8 لیتر در صد کیلومتر و 13.1 ثانیه است.
موتور tu5
برای مقایسه پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 از نظر تجربه عملی رانندگی هم باید بگوییم که هر دو خودرو توانایی‌هایی حرکتی متوسط و در حد معمول اين کلاس را ارائه می‌کنند و از این نظر تفاوت فاحشی بین آن‌ها وجود ندارد. البته پژو 207 صندوق دار به‌عنوان یک خودرو با ذات اروپایی، هندلینگ بهتری نسبت به محصول برلیانس دارد اما برلیانس H330 از نظر عملکرد گیربکس، یک سروگردن بالاتر از رقیب خود است و گیربکس ساخت هیوندای پاورتِک آن، تعویض دنده‌های به‌مراتب نرم‌تر و هوشمندانه‌تری نسبت به گیربکس AL4 پژو 207 صندوق دار دارد. در بخش فضای کابین و کیفیت سواری هم کفه ترازو به سمت برلیانس H330 سنگین‌تر است و این خودروی چینی ارتباط بهتری با خانواده‌هاي ايراني برقرار مي‌کند.
برای آشنایی با جزئیات فنی به جدول زیر نگاه کنید:
پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 نسبت به سگمنت و قيمت خود، امکانات رفاهی قابل‌قبولی را ارائه می‌دهند که از جمله امکانات مشترک بین آن‌ها می‌توانیم به سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی و نویگیشن، سنسور پارک عقب، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی و… اشاره کنیم. البته پژو 207 صندوق دار تهویه مطبوع اتوماتیک، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی، دوربين ديد عقب و دی‌لایت را دارد که برلیانس H330 از آن‌ها بی‌بهره است. اما محصول برليانس هم سانروف، کي‌لس استارتر، پاور ويندوز و قابليت تنظيم گودي کمر صندلي راننده خود را به رخ رقيب مي‌کشد.
با اين وجود، هردو خودرو امتياز نسبتاً يکساني در اين بخش مي‌گيرند اما برليانس H330 آپشن‌هاي اصطلاحاً بازارپسندتري دارد و از ديد اکثر هم‌وطنان ما، خودروي آپشنال‌تري نسبت به پژو 207 صندوق دار به‌نظر مي‌رسد.
از نظر امکانات رفاهی، مقایسه پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 نشان می‌دهد که هر کدام از خودروها از یک یا چند لحاظ دارای برتری است. برای مثال پژو 207 دارای صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است، در حالی که تنها نمایشگر موجود در برلیانس H330 یک نمایشگر دیجیتال قدیمی است. از سوی دیگر، برلیانس دارای سانروف است، در حالی که 207 سانروف ندارد. برای جزئیات آپشن‌ها و امکانات رفاهی خودروها به جدول زیر مراجعه کنید.
هیچ‌کدام از دو خودروی موردنظر امکانات ایمنی خاص و عجیبی را به همراه ندارند و مثل سایر خودروهای اقتصادی بازار کشور، تنها به ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و 2 ایربگ مجهز شده‌اند. البته پژو 207 صندوق دار به ترمز کمکی (EBA) هم مجهز است که می‌تواند یک امتیاز مثبت برای آن در رقابت با برلیانس H330 باشد. جای شکرش هم باقی است که اپیدمی کاسه‌ای شدن ترمزهای عقب به این دو خودرو سرایت نکرده و ترمزهای آن‌ها در هر دو محور دیسکی است.
هیچ تست ایمنی رسمی هم از پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 منتشر نشده است و نمی‌توانیم در این رابطه قضاوت درستی داشته باشیم.
یکی از نکات مثبت پژو 207، فرمان برقی آن است. عملکرد فرمان‌های برقی نسبت به فرمان‌های هیدرولیکی نرم‌تر است و رانندگی را به امری راحت‌تر تبدیل می‌کند. بنابراین، به ویژه در کلان شهرهای پرترافیک کشور، رانندگی لذت‌بخش‌تر خواهد بود. باید توجه داشت که همراه با فشردن بیشتر پدال گاز، نرمی فرمان هم کاهش می‌یابد، که مطابق با استانداردهای بین المللی است و ثبات خودرو و کنترل بیشتر راننده بر آن را بالا می‌برد. همچنین سرعت 190 کیلومتر در ساعت این خودرو تجربه رانندگی نسبتاً سریعی را در بزرگراه‌های مناسب به ارمغان خواهد آورد. ولی توصیه می‌شود که در بزرگراه‌های کشور به هیچ وجه از سرعت‌های مجاز (نهایتاً 120 کیلومتر در ساعت) تجاوز نکنید؛ جاده‌ها و نیز این خودرو ایمنی لازم را برای سرعت‌های بیش از این ندارند.
در واقع برلیانس H330 در شتاب‌گیری تا اندازه‌ای کند عمل می‌کند، و به همین دلیل از این لحاظ نمی‌تواند رضایت خریداران را به دست آورد و دلیل آن وزن بالای خودرو است. اما باید گفت که شتاب‌گیری ثانویه (در دنده‌های 3 و 4) بهتر از شتاب‌گیری اولیه صورت می‌گیرد. اما گیربکس هماهنگی مطلوبی با عملکرد موتور دارد، تعویض دنده به نرمی انجام می‌پذیرد و ضربه‌ای به کابین خودرو وارد نمی‌شود. اما شاید یکی از نکات مثبت در خصوص برلیانس H330 سیستم تعلیق آن است که در هنگام برخورد با دست اندازها و برآمدگی‌ها به خوبی عمل می‌کند.
مقايسه شرايط بازار و جمع‌بندي
خودروهاي چيني هرچقدر که از نظر طراحي و آپشن مي‌توانند رقباي ايراني خود را اذيت کنند در بحث خدمات پس از فروش و بازار دست دوم در پس محصولات خودروسازان داخلي قرار مي‌گيرند. در مورد پژو 207 صندوق دار و برليانس H330 هم اوضاع به همين صورت است و هرچند محصول برليانس از اين نظرها نسبت به بسياري از هم‌وطنانش اوضاع بهتري دارد اما بازهم پژو 207 صندوق دار به‌عنوان يک محصول ايران خودرو، شبکه خدمات گسترده‌تر و بازار دست دوم بهتري دارد. در بحث قيمت قطعات فني هم برتري با پژو 207 صندوق دار است اما قيمت قطعات بدنه دو خودرو تفاوت چنداني باهم ندارد و البته هردو نسبت به قيمت خود، قطعات بدنه گراني دارند.
به عنوان کلام آخر مقايسه پژو 207 صندوق دار و برليانس H330 مي‌توانيم بگوييم که پژو 207 صندوق دار با توجه به شبکه خدماتي گسترده‌تر و بازار خريدوفروش داغ‌تر خود بيش‌تر براي خريداران جوان‌تر مناسب است که تنوع‌طلبي بيش‌تري دارند و مسائلي مثل فضاي کابين در درجه اول نيازهاي آن‌ها نيست. اما برليانس H330 با توجه به فضاي بزرگ‌تر کابين و صندوق‌بار، سواري نرم‌تر و عملکرد نرم‌تر گيربکس، گزينه بسيار خوبي براي خريداران ميان‌سال است که خودرويي با امکانات معقول براي استفاده‌هاي خانوادگي مي‌خواهند اما بدشان نمي‌آيد که چهره خودرويشان کمي اسپرت و جوانانه باشد. برای مشاهده قیمت پژو 207 اتوماتیک و قیمت برلیانس h330 از صفحه قیمت روز خودرو همراه مکانیک کمک بگیرید.
همراه مکانیک، همراه مطمئن شما در فرآیند خرید و فروش خودرو‌ست. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje