یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
همه میدانیم که سدانهای پرفورمنس هشت سیلندر خودروهای رو به انقراضی هستند و رفتهرفته از تعداد آنها در بازار کاسته میشود. بااینحال، مردان تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود سه نمونه از این خودروهای قدرتمند را گرد هم جمع کردهاند تا نبرد جذابی را بین آنها ترتیب دهند. در این ویدئو اما علاوه بر دو مجری همیشگی تراتل هاوس، کریس هریس هم بهعنوان مهمان ویژه حضور دارد که به افزایش جذابیت رقابت اضافه میکند. پیش از تماشای این ویدئو اما بهتر است ابتدا با شرکتکنندگان آشنا شویم.
بررسی را با قدرتمندترین خودروی جمع یعنی دوج چارجر هلکت ردآی وایدبادی جیلبریک آغاز میکنیم. پشت این نام طولانی، همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته که البته قدرت آن در نسخهٔ جیلبریک با ۱۰ واحد افزایش از ۷۹۷ به ۸۰۷ اسب بخار رسیده درحالیکه گشتاور بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۹۶۰ نیوتن متر است. تمام این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
خودروی بعدی هم یک سدان پرفورمنس آمریکایی سوپرشارژ دیگر یعنی کادیلاک CT5-V بلکوینگ است. این خودرو که از زمان عرضه تحسینهای زیادی را برانگیخته است، مثل هلکت از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند اما خروجی این موتور با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار کمتر است. همچنین انتقال نیرو هم در اینجا برخلاف دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد تا بلکوینگ به آخرین سدان پرفورمنس گیربکس دستی بازار تبدیل شود.
و نهایتاً به ضعیفترین عضو جمع، یعنی لکسس IS500 F Sport Performance میرسیم که در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی دارد. این موتور ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب تحویل میدهد. این سدان ژاپنی با ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن، سبکترین خودروی این رقابت محسوب میشود اما آیا این برای جبران اختلاف قدرت چشمگیر با رقبای آمریکایی کافی است؟
با آغاز درگ، همانطور که انتظار میرفت، لکسس به خاطر قدرت بسیار کمتر در برابر غولهای سوپرشارژ هیچ حرفی برای گفتن ندارد و کاملاً عقب میافتد. از سوی دیگر، کادیلاک به لطف لانچ بهتر در ابتدا جلو میافتد اما دوج با رانندگی کریس هریس خیلی زود با استفاده از قدرت بیشتر خود از رقیب هموطن پیشی میگیرد. البته قطعاً استفادهٔ کادیلاک از گیربکس دستی در این نتیجه نقش دارد و اگر بلکوینگ با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک در این رقابت حضور داشت خیلی بهتر عمل میکرد.
درهرحال، پس از این درگ که با پیروزی چارجر به پایان میرسد، یک درگ رولینگ برگزار میشود که تغییری در نتیجه ایجاد نمیکند و بازهم دوج اول، کادیلاک دوم و لکسس آخر میشوند. پس از این درگها، خودروها راهی پیست تراتل هاوس میشوند و در پایان برای تایم زنی، یک راننده پشت هر سهٔ آنها مینشیند. در اینجا نتیجه متفاوت میشود و بلکوینگ که تا دندان برای پیست مسلح شده، جیلبریک را مغلوب میکند اما IS500 بازهم نمیتواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند.
هلکت جیلبریک
CT5-V بلکوینگ
لکسس IS500
ehsan fa
اگه نسخه ۴ چرخ متحرک کادیلاک رو میاورند تو درگ میزد دوج رو ولی تو رولینگ نه
RezaRs
😂سید مگه بلک وینگ ۴ چرخ محرک داره
ehsan fa
سید که خودتی 🤣🤣🤣 نمیدونستم نداره آقا شرمنده
شاهرخ
از اختلاف قیمتیشون نمیشه گذشت
داج بهترین ولی عشق کادیلاک
viper2
یکی دوجو بگیره . همه رو لوله کرد لعنتی . چقدر اون رنگش و اون دو تا خطش جذابه . راستی جیل بریک کی معرفی شد دقیقا؟.
حالا فرض کنید دوج موتور ۴۲۶ هلفانت رو بیاره روی چلنجر اوفففف
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
چلنجر قراره ای-ماسل بشه یعنی برقی داره میشه °-° شانس ما چقدر گنده
viper2
هعی .
Joseph
شیر همیشه شیره حتی اگه پیره
♡Dodge♡
viper2
شیر شیر است اگر چه پیر باشید
علی ریحانی
دلیل حضور لکسوس کنار اینها چی بود
دویست و خورده ای اسب کمتر داره
نزدیک ۳۰ هزار دلار قیمت کمتر
فقط تعداد سیلندرهاش با اینها یکی بود!
فرامرز
این کانال اصلا تست شتاب هاشون استاندارد نیست. این ویدئو رو ندیدم ولی قبلا طرف با اشاره از داخل ماشین میشمرد و اون یکی دو ثانیه دیرتر تازه شتاب میگرفت. خبری از بی سیم و دستگاه شتاب سنج و … هم نبود.
Elmiraj
حیف این هیکل زیبای چارجر که توسط این سیستم انتقال قدرت و پلتفرم قدیمی اسیر شده…..
کادیلاک همه جوره سره….
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
سیستم انتقال قدرت داج مشکلی نداره که.همون گیربکسی روشه که رو خیلیا هست.zf.مشکل اینجاست که ماشینهای داج برا حرفه ایها ساخته شده و مثل ام۵ نیست که هر ننه قمری بتونه به حد نهایی توانش برسونه.داج باید یه راننده تیغ دار داشته باشه که ماشینو شلاغ بزنه.چارجر جیلبریک احتمالا تایم ۹.۷ رو به راحتی میزنه.
Bhp1400
فعلا همین ام ۵ رو آسفالت فشاریتون کرده
AMIN (M.A.S)
با تایر استوک و با وجود اینکه اکسل چارجر ۲.۶۲ هست این تایم ۹.۷ خیلی بعید به نظر میاد و برای چلنجر محتمل تره
ولی حتی cars.com هم با این چارجر تایم ۱۱.۴ تا ۱۰.۸ رو زده
قطعا با راننده خوب تایم حدود ۱۰.۶ ممکنه
Aboalfazl demon
چیزی که مشخص هست اینه که کادیلاک با اختلاف بهتره
و داج هم نشون داد اونطور که میگن تو پیست دست و پا بسته نیست . میتونه یه کارایی کنه
viper2
دوج توی درگ اول برنده شد .
AMIN (M.A.S)
خیلی ممنون که به نظر کاربرا توجه میکنید و پوشش دادید
حتی برای هلکت معمولیم کامارو ZL1 و کادیلاک CTS V لقمه های راحتی بودن این که ردای جیل بریک هست و قدرتشم خیلی بیشتر (هرچند CT5 هم نسبت به CTS خیلی بهتر شده )
البته خب ۱۴۰ اسب قدرت بیشترو خیلی سخت میشه جبران کرد و تازه اگه چلنجر جیل بریک هم میاوردن با استفاده از اکسل بزرگتر ۳.۰۹ اختلاف زیادترم میشد که البته دیگه مقایسه سدان ها نبود
نمیدونم چجور تایری روشه ولی اونجا که کریس میگه تایرا خیلی حمایت نمیکنن فک کنم تایر ۴ فصل داره
با تایر تابستونی عملکردش بهتر میشد
به خاطر قدرت کمتر لکسوسم بهتر بود هم توی درگ هم توی رولینگ زودتر حرکت میکرد
با اینکه هر سه تا مسابقه اخر شد ولی لعنتی خیلی جذابه
AMIN (M.A.S)
اینطور که گفته میشه این تابستون قراره هم خوب هم بد باشه
احتمالا داج سه محصول جدید رو معرفی کنه
یکیش که یه محصول هیبریدی و احتمالا همین هورنت باشه
و شاید یکی دیگش نسخه فاینال ادیشن نسل فعلی ماسل کارا باشه
موتورترند چندوقت پیش یه مقاله کارکرد وتوش گفت اگر این نسخه فاینال ادیشن وجود داشته باشه شاید اسمش دیتونا باشه
برخلاف دیتونای قبلی که فقط یه برچسب روی چارجر بود اگر دیتونا واقعی باشه احتمالا یه پکیج کامل ایرودینامیکی باشه
کانسپت الکتریکی هم احتمال زیاد همین تابستون معرفی میشه متاسفانه
کاش این برنامه الکتریکی سازی روز اول اوریل معرفی میشد
viper2
پس دایرکت کانکشن چی میشه؟ دقیقا؟
AMIN (M.A.S)
منظورتو متوجه نشدم وایپرجان
ولی دایرکت کانکشن خب یه سری پکیج تیونینگ از طرف خود داج هست که توی یه سری نمایندگی منتخب داج به اسم پاور بروکرز میتونید نصبشون کنید و جدا از خود محصول هست
مثلا یه هلکت ردای سفارش میدی
بعدش توی یه نمایندگی پاوربروکرز کیت های مد نظر خودتو نصب میکنی و این یعنی اون ماشینا نمونه استوک و شرکتی به حساب نمیان
برنامه دیرکت کانکشن تا سال ۲۰۲۴ فعال هست
درباره کلیاتش قبلا عرض کردم ولی جزییات قطعات قابل سفارش و پکیج هاشو میتونید توی سایت داج گاراژ یا سایت DCپرفورمنس ببینید
مازیار
CT5 V خیلی جذابه و خاطره CTS V رو به بهترین شکل زنده کرده
Reza Waffen SS
چارجر هلکت
ارین صاحب جمعی
حداقل بجای لکسوس یک بی ام و m5 cs میآوردید برای هلکت فقط یک چرخ بمونه . پدال خواهشا پاک نکن
سوشیانت
تو تاپ اسپید هلکت خیلی از ام فایو سی اس جلوتره
viper2
کلا ماشبن قلچماقه . قلچماق . از قدیم هم گفتن
Mopar or no car
وقتی پای موپار میاد وسط حتی جواهراتی مثل ماسل های جنرال موتورز هم حساب نمیشن چه برسه به بی ام و
JDM lover
CT5 V بلک وینگ خیلی خوبه
هشت سیلندر
قدرت زیاد
دیفرانسیل عقب
گیربکس دستی
طراحی جذاب
یکی از بهترین سدان های پرفورمنس چند سال اخیره
پدرام
چارجر زیباست واقعا
amir
این لکسس جاش تو بازار ایران خالیه با یه موتور تنفس طبیعی که به بنزینم حساس نیست ولی افسوس که الان یه ای سیصدو پنجاه پوکیده ده سال پیش رو میدن دو ملیارد !
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.