بازار خودرو ایران همچنان در رکود به سر می‌برد و خرید خودرو و فروش خودرو رونق چندانی ندارد. تا زمانی که خودروهای جدید وارد بازار نشود و فروشندگان اقدام به عرضه نکنند و سرمایه‌های سرگردان خریداران تبدیل به خودرو نشود، این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد. در این بین باید دید که بالاخره دولت چه زمانی واردات خودرو را آزاد می‌کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، قیمت خودرو، چه ایرانی و چه خارجی به ثبات می‌رسد و حتی امکان کاهش موقتی هم وجود دارد.
مدل ۱۴۰۱ – ۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
جک S3 کراس‌اوور جمع‌وجور محصول شرکت چینی JAC Motor است که روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲ شمسی) در چین رونمایی شد و در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳ شمسی) به دست مشتریان چینی رسید. دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵ شمسی) تغییراتی روی جک S3 اعمال و مدل فیس‌لیفت آن به بازار آمد. ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۶ با این خودرو آشنا شدند، البته نه با مدل فیس‌لیفت، بلکه مدل اولیه‌ای که در سال ۱۳۹۲ تولید شده بود. با این حال طراحی خوب، قیمت مناسب و امکانات و آپشن‌های متنوع باعث شده تا فروش خوبی داشته باشد.
مدل ۱۳۹۸ – ۷۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو ساندرو استپ وی نسخه اسپرت و کراس ساندرو معمولی است. این دو خودرو از نظر فنی تفاوتی با هم ندارند، فقط اینکه استپ وی قد بلندتری نسبت به ساندرو معمولی دارد و همچنین از طراحی اسپرت‌تری برخوردار است. رنگ سپرها و دور گلگیرها با جنسی متفاوت در استپ وی تا باربند و فلاپ‌های نقره‌ای و کاسه‌چراغ‌هایی که با رنگ مشکی و نوعی پلاستیک سیاه خاص طراحی شده‌اند، چهره‌ای متفاوت از ساندرو استپ وی ارائه می‌دهند. استپ وی از سال ۹۵ مهمان جاده‌های کشور است.
مدل ۱۳۹۸ – ۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
فوتون تونلند یا به عبارت صحیح‌تر تانلند، یکی از معدود پیکاپ یا وانت‌های باکیفیت موجود در ایران است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ رونمایی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد. موتور تونلند با سوخت بنزین و یا دیزل و با حجم‌های ۲، ۲.۴ و ۲.۸ لیتری عرضه می‌شود که محصول میتسوبیشی ژاپن است.
مدل ۱۴۰۰ – ۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
لیفان X70 جدیدترین و آخرین محصولی است که خودروسازان بم از این برند چینی روانه بازار ایران کرده است. این کراس‌اوور ابعاد و اندازه‌ای مشابه لیفان X60 دارد، اما در طراحی آن از المان‌های ظاهری لیفان X80 استفاده شده. لیفان X70 در سال ۲۰۱۸ روی پلتفرم X7 ساخته شد و از سال ۹۹ روی خط مونتاژ خودروسازان بم قرار گرفت. قدرت ۱۴۰ اسب بخاری موتور ۲ لیتری این خودرو چینی از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
مدل ۲۰۱۸ – ۷۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
میتسوبیشی میراژ تنها خودرو وارداتی است که می‌توان با بودجه ۷۰۰ میلیون تومانی خریداری کرد و همین طور ارزان‌ترین خودرو وارداتی نیز محسوب می‌شود. این هاچبک ژاپنی برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد کشور شد، اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و فیس‌لیفت نسل ششم آن در زمستان سال ۱۳۹۵ با چهره‌ای جذاب‌تر و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی رسید. موتور ۱.۲ لیتری میراژ ۷۹ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از قدرت هاچبک‌های تیبا ۲ و کوییک است، اما آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، گرمکن صندلی جلو، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و ورود و استارت بدون کلید را می‌توان در این هاچبک کوچک ژاپنی پیدا کرد.
مدل ۱۴۰۰ – ۷۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۳۹۹ – ۷۴۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
هایما S5 یکی از سه خودرویی است که توسط شرکت چینی هایما طراحی شده و ایران خودرو مونتاژ داخلی آن را بر عهده دارد. این کراس‌اوور کامپکت از سال ۹۶ زیر پای مشتریان ایرانی قرار گرفته و هر چند شبیه به مدل S7 است اما طراحی جدیدتری دارد. این خودرو با پیشرانه توربو در بازار موجود است و می‌تواند با رقیب گران‌تر خود، یعنی هاوال H2 هم رقابت کند. هایما S5 از سال ۹۶ تا الان با گیربکس CVT عرضه شده اما ایران خودرو مدل‌های جدید آن را با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به فروش می‌رساند.
 
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje