طی چند سال اخیر به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌های خارجی و برنامه‌های مالی داخلی، بازار خودرو همیشه دچار هیجان و تلاطم بوده و قیمت‌ها در مدت کوتاهی میلیون‌ها تومان افزایش پیدا کرده است. این روند صعودی قیمت‌ها آنقدر سریع و شدید بوده که قیمت پراید از ۲۵ میلیون تومان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
البته مسئولان و مدیران هم بیکار ننشسته‌اند و سعی کرده‌اند با اجرای برنامه‌هایی مثل پیش فروش خودرو و گزینش متقاضیان از طریق قرعه‌کشی و ایجاد سامانه‌ای مخصوص برای فروش خودرو، بازار را کنترل کنند. همچنین اخبار آزادسازی واردات خودرو باعث شده تا قیمت‌ خودرو روند نزولی را پیش بگیرد.
تیر ماه سال ۱۴۰۱ بخش بیشتر اخبار صنعت خودرو پیرامون سامانه یکپارچه فروش خودرو چرخید اما موضوع واردات خودرو هم از جمله مواردی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
واردات خودرو مدتی است که به یکی از مهم‌ترین اخبار صنعت خودرو تبدیل شده و از ابتدای تیرماه موضوع تدوین آیین‌نامه واردات خودرو مطرح بود. تعیین سقف قیمت خودروهای وارداتی یکی از موضوعاتی بود که در تیر ماه اخبار ضد و نقیضی درباره آن مطرح می‌شد. در ابتدا سخن از حذف سقف دلاری به میان آمد اما در نهایت سخنگوی وزارت صمت با اعلام نهایی شدن آیین‌نامه از تعیین سقف ۱۰ هزار دلاری برای خودروهای وارداتی خبر داد.
خردادماه ۱۴۰۱ برای صنعت خودرو حامل اتفاقات مهمی بود.
از چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت بعد از چندین سال سرانجام خودرو وارد بورس کالا شد. در اولین مرحله، ۶۰۰ خودرو کارا دو کابین و ۲۵۰ خودرو کارا تک کابین عرضه شد.
بهار سال ۱۴۰۱ با آغاز تحولات در عرصه خودرو همزمان شد. آمار بالای تصادفات جاده ای در نوروز این سال باعث افزایش اعتراض‌ها به کیفیت تولیدات داخلی شد تا آنجا که مسئولان نیروی انتظامی گفتند خودروهای بی‌کیفیت را شماره‌گذاری نخواهند کرد. این اعتراض‌ها سبب شد تا فشارها برای آزادسازی واردات خودرو بیشتر شود.
از سوی دیگر بازار آشفته خودرو، عدم تناسب عرضه و تقاضا و حضور گسترده دلالان سبب شد تا در چند ماه اخیر بازار خودرو شاهد افزایش قیمت نامتعارف انواع خودروها باشد. به همین سبب از اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ وزارت صمت تمامی‌ ثبت‌نام‌ها و قرعه‌کشی‌ها توسط خودروسازان را متوقف کرد و سامانه یکپارچه فروش خودرو را از ۱۸ اردیبهشت‌ماه برای متقاضیان خرید خودرو زیر نظر این وزارتخانه راه‌‌اندازی کرد.
عرضه خودرو در بورس کالا نیز از ۲۸ اردیبهشت از سر گرفته شد تا به این ترتیب گامی در راستای کاهش فاصله قیمت خودرو در بازار و قیمت کارخانه برداشته شود.
این عوامل در کنار تصویب آزادسازی واردات خودرو سبب شد تا بازار خودرو کم‌کم شاهد کاهش سرعت روند افزایشی قیمت باشد. البته در این میان اتفاقاتی چون افزایش بهای کالاهای اساسی بر قیمت خودرو اثر گذاشت.
در نهایت هفته ابتدایی خرداد ۱۴۰۱، همزمان با روزهایی که متقاضیان در انتظار اعلام نتایج قرعه‌کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو بودند، بازار خودرو شاهد توقف معاملات بود.
کارشناسان هنوز پیش‌بینی مشخصی در مورد چگونگی روند تغییر قیمت خودرو در ماه‌های آتی ندارند و معتقدند باید برای مشاهده تاثیر راه‌اندازی سامانه متمرکز قرعه‌کشی و همچنین آزادسازی واردات خودرو چند ماهی منتظر ماند.
فروش آنلاین خودرو
تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45
این ماشین واقعا ارزش خرید دارد . من در چند جا صحبت شده بود میگفتند خوب نیست و بده و فلان . قسم دادم که ایا این حرف را شنیده اند یا خودشان این ماشین را تست کرده اند انها گفتند خیر ما سوار نشدیم ولی میگویند خوب نیست .
من گفتم من این ماشین را یک سال است دارم خداروشکر عالی بوده .
مشکل مردم ما اینه هر کی هر چی میشنوه باور میکنه. طرف داخل شاهینو یه نظر فقط دیده میگه ماشین بده
ما مهندس داریم و انها تخمین قیمت میزنند و قیمت الان کارخانه شاهین ۳۴۴ میلیونه و پرشیا مثلا ۱۸۶ میلیونه . این مهندسها که الکی قیمت کارخانه نمیزنند قطعا شاهین چند برابر با ارزشتر و مدرنتره که قیمتشم بالاتره دیگه این که دیگه حساب کتاب لازم نداره .
از نطر من ماشین باید خوش رکاب باشه و بنز بدرکاب هم بده . حالا شاید یکی ماشینش بد رکاب بوده که بحثش جداست
از نظر قدرت کلی موتور فوق العاده شتاب و قدرت حتی با کولر بالاست و این ماشین خیلی سریعه . داخل کابین ممکنه کمی صدای موتور باشه ولی این صدا زیاد با خودروهای هم رده خودش فرقی نداره . دنده ها روان و موتور جون داره . صندلی ها فوق العاده راحتند
داشبرد را هم سحت گیرها میتونند ببرند بیرون روکش جدید اومده پرسیه اونو بزنن که نرم بشه که از نظر من همین خوشگله سبک پلاستیک خشکه که تو ۲۰۷ هم همینه
مدیای صوتی فوق العاده با کیفیت و قوی ای روشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje