یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
صرفنظر از اینکه جلوپنجره دوکیشکل لکسوس را دوست داشته باشید یا نه این قطعه به بخش مهمی از زبان طراحی ژاپنیها تبدیل شده است. به گزارش وبسایت motor1، حدود ۱۰ سال از معرفی جلوپنجره دوکیشکل لکسوس میگذرد. اولین بار در سال ۲۰۱۱ و روی کانسپت LF-Gh بود که این قطعه خبرساز و جنجالی ظاهر شد.
یک سال بعد لکسوس سدان اجرایی GS را معرفی کرد که وامداری زیادی به کانسپت معرفی شده در نمایشگاه نیویورک نشان میداد. اینجا محل تولد واقعی جلوپنجره دوقطبی لکسوس بود. از آن زمان تاکنون لکسوس به استفاده از این قطعه در محصولات متنوع خود با الگوها، ابعاد و طرحهای گوناگون ادامه داده است. کیوتاکه ایسه به عنوان یکی از مدیران ارشد لکسوس میگوید:
شما باید بتوانید یک خودرو را فورا به عنوان یک لکسوس تشخیص دهید… برای مثال، تشخیص بصری فوری دلیل طراحی جلوپنجره دوکیشکل ماست. شاید این قطعه در نگاه اول پرخاشگر به نظر برسد، چیزی که عمدی در نظر گرفته شده، اما درعینحال برجستگی را با ظرافت و زیبایی همراه میکند.
لکسوس سپس از این جلوپنجره در چندین پروژه خود که البته خودرو هم نبودند استفاده کرد. یکی از اولین نمونه فضاپیمای اسکای جت آیندهنگرانه بود. این نوع طراحی همچنین برخی جوایز را به خود اختصاص داد. لکسوس از وجود نظرات مختلف و دوقطبی درباره طراحی جلوپنجره محصولات خود آگاه بود اما روی آن پافشاری کرد و به تکاملش ادامه داد. این خودروساز قبلاً از شکل دوکی در طراحی کلی محصولاتش نیز استفاده کرده و آن را بدنه دوکی مینامد. چنین چیزی را در کراس اوور جدید RX دیدهایم.
همین نوع طراحی بعداً در لکسوس RZ 450e نیز به عنوان اولین محصول الکتریکی این برند بکار رفت. بدون نیاز به خنک کاری وسیع، طراحان لکسوس توانستهاند شکل دوکی را در کل بدنه بکار گیرند. نظر شما درباره این ویژگی طراحی محصولات لکسوس چیست؟ آیا جلوپنجرههای بزرگ و جنجالی همانند آنچه در محصولات اخیر بی ام و یا لکسوس دیدهایم میتوانند نظرات را به خود جلب کنند؟
sh
طراحی زشت و شلوغ و مذخرفی داره که زود از مد میوفته و خسته کننده میشه آدم از دیدنش سردرد میگیره انقد شلوغ و زشته کلی سیم مفتول کردن تو هم دیگه
متنفرم از این برند
امیررضا
باشه.
RezaRs
سطح
حق گوی باطل
شهاب/evo
از کسی که انقدر هوشش پایینه که حتی نگارشش یک شکله و با یک نگاه کامنت هاش معلومه مال کیه انتظار نداریم در زمینه خودرو استعداد و توانایی تحلیل داشته باشه
فاقد اهمیت….
امیر
میتونی گریه کنی
Dian
من عاشق این نوع طراحی شدم هر وقت میبینمش یه حس خوبی به من بده
از معدود جلوپنجره های بزرگیه که واقعا از نظر “من” قشنگه
Dian
میده*
Hadi
نمیشه گفت طرحش زشته ولی خیلی جذاب هم نیست،در کل حس اسپرتی به ماشین میده،از لحاظ اسپرت بودن طراحی اول از همه پورشه،دوم بی ام و،سوم لکسس،چهارم آیودی و پنجم بنز
محسن.د
برند لکسوس رو از نظر کیفیت قبول دارم ولی واقعا هیچوقت ارتباط نگرفتم با این جلو پنجره!! کلا اینهمه خطوط تیز و خشن و شلوغ برای خودرویی که میخواد تو دسته لوکس ها باشه جالب نیست. الان جنسیس رو نگاه کنید که چقدر طراحی های پخته تر و باوقار تری داره. با اینکه عمر برندش قابل مقایسه با لکسوس نیست. بگذریم که نمیدونم چرا سبک طراحی جلوپنجره اغراق شده بزرگ و چراغهای خیلی باریک، تبدیل به بیماری شده که حتی دامنگیر آلمانی ها هم شد. طراحی های دو سه دهه قبل به مراتب حس بهتری میدادند و هیچوقت دل زد نمیشن.
Comodor
لکسوس اتفاقا اون پختگی در طراحی رو جوری منتقل میکنه که شما وقتی نگاهش میکنی حتی میتونی حس کنی ماشین مستحکمی هم هست. یه جورایی حس تو پُر بودن میدن. طراحی اکثر آلمانی ها و بریتانیایی ها هم همینطوره. ولی شما مثلا به پژو نگاه کن، انگار یک ورقی رو صرفا فرم دادن درحالیکه حس میکنی پیکربندیش باید خیلی آبکی باشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.