یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که بیزارینی ۵۳۰۰GT حاصل چه تفکری بوده است؟ اصلاً به یاد این موضوع افتاده‌اید که چند خودروی زیبا مثل فورد GT40 یا لامبورگینی میورا به خاطر تلاش صنعت گران برای انتقام از انزو فراری تولید شده‌اند؟ انواع لامبورگینی، مونته وردی ۳۷۵S، بیزارینی ۵۳۰۰GT استرادا و کورسا؛ در این فهرست هستند. این لیست ادامه دارد اما ما می‌خواهیم روی بیزارینی تمرکز کنیم.

به گزارش اتوبلاگ، جیوتو بیزارینی به عنوان مهندسی ایتالیایی با بقیه خودروها و کمپانی‌های موردبحث فرق دارد. یک کودتای داخلی باعث شد انزو فراری برخی از کارمندان کلیدی خود از جمله بیزارینی را اخراج کند. پس این مهندس خبره که روی خودروهای مشهوری همچون ۲۵۰GTO کار کرده بود کجا رفت؟ به لامبورگینی برای کمک به توسعه پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۵ لیتری در اولین محصول فروچیو یعنی ۳۵۰ GT. بیزارینی سپس کارگاه خودش را راه‌اندازی کرد و اقدام به طراحی بیزارینی ۵۳۰۰GT استرادا برای جاده و مدل کورسا برای شکست دادن فراری در لمان نمود.

اگرچه این خودرو نتوانست قهرمانی نهایی را به دست آورد اما در اولین تلاش خود توانست پیروز کلاس خودروهایی با حجم پیشرانه فراتر از ۵ لیتر باشد و در رده‌بندی کلی نیز مقام نهم را به خود اختصاص داد. اگر فکر می‌کنید بیزارینی نتیجه جالبی کسب نکرده باید در نظر داشته باشید که کمپانی فورد حتی نتوانست با خودروی GT40 به خط پایان برسد، خودرویی که سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ در لمانز حضور داشت.

در سال ۲۰۲۰ گروهی از طرفداران این شرکت اقدام به احیای نام بیزارینی در بریتانیا کردند و تعهد خود به تولید ۲۴ نمونه جدید از بیزارینی ۵۳۰۰GT کورسا را اعلام نمودند. به‌تازگی اولین نمونه این خودرو به دست مشتری خوش‌شانسش رسیده است. همانند کاری که روی اولین پروتوتایپ از لامبورگینی کانتاش صورت گرفته بود، مهندسان از نقشه‌های ساخت و متریال و قطعاتی که توسط تأمین‌کنندگان بیزارینی در آن زمان وجود داشت استفاده کردند. البته تغییراتی هم رخ داد که به خاطر تکنولوژی بهتر و ایمنی مدرن بوده است؛ بنابراین بجای بدنه فایبرگلاس خودروی سال ۱۹۶۵، نسخه‌های مدرن بیزارینی ۵۳۰۰GT از بدنه یک‌تکه فیبر کربنی روی فریم لوله‌ای فولادی استفاده می‌کنند. همچنین بجای کیسه سوختی که در سراسر رکاب درب‌ها نصب شده بود، هم‌اکنون سلول سوخت ۹۵ لیتری تائید شده توسط فیا طراحی شده تا در جایگاه امن‌تری نصب شود.
نتیجه به دست آمده واقعاً جذاب است. زمانی که خودروسازان محصولات اسپرت و جدیدی را طراحی می‌کنند به دنبال زنده کردن روح محصولات دهه ۶۰ میلادی هستند و این بیزارینی ۳۵۰۰ GT دوباره متولد شده نیز همان را نشان می‌دهد. هر خودرو با رنگ روسو کورسا بیزارینی ۲۲۲ تولید خواهد شد و عناصر سفید رنگ در آن به چشم خواهد خورد. زیر کاپوت این خودرو نیز پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری قرار می‌گیرد که از ۴ کاربراتور وبر سود می‌برد تا قدرتی فراتر از ۴۰۰ اسب بخار داشته باشد. در خودرویی با وزن حدود ۱۲۲۵ کیلوگرم، این قدرت می‌تواند پرفورمنس خوبی را به ارمغان بیاورد. اگرچه بیزارینی ۳۵۰۰ GT برای حضور در پیست طراحی شده اما سازندگان می‌گویند خریداران می‌توانند نسخه جاده‌ای را نیز خریداری کنند. ۵۳۰۰GT کورسا احیا شده با تولید خود خبر از احیای کمپانی بیزارینی نیز می‌دهد. انتظار می‌رود تمامی ۲۴ دستگاه در نظر گرفته شده از این خودرو سال آینده به دست مشتریان برسند. این کمپانی هم‌اکنون در حال بررسی پیشنهادهای مهندسی و طراحی برای تولید سوپر اسپرتی مدرن است.
R@min
یه پیرمرد عو.ضی متکبر چطور محدودیت های این صنعت رو تو هر دهه جابجا کرد که حتی رقباشم ماندگار شدن.
روحش شاد واقعا.
GMA
من یکیشو میخوام،انقدر عالیه که انگار زندست
Si
خیلی خوبه
aboalfazlchallenger
اگه انزو فراری انقد بد اخلاق و دیکتاتور نبود
خیلی از شاهکار های خودروسازی ساخته نمیشدن
خدا بیامرزتت انزو 🖤
Alan.r
انزو فراری تاثیر بزرگی روی صنعت خودروسازی گذاشت
روحش شاد یادش گرامی
JDM lover
خیلی خوبه
اینقدر ساخته های انزو خوب بوده که حتی خودرو هم که میخواستن باهاش رقابت کنن ، به یاد ماندنی و اسطوره ای شدن
مهدی
پورشه، بوگاتی، مرسدس و لامبو جایگاه خودشون رو دارن اما پدرخوانده صنعت سوپر اسپرت سازی بدون شک فراری هست همین الانش هم حضور فراری تضمین کننده اعتبار و رونق هر مسابقست. شما تصور کن تو فرمول وان فراری دیگه شرکت نکنه واضحه که نصف درامد شرکت ها و تبلیغات از بین میره
Poria
کابین مثل هواپیما
Reza Waffen SS
جالب بود
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje