یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی و به ویژه مرز برد ۴۸۳ کیلومتر یا ۳۰۰ مایل همواره یکی از فاکتورهای کلیدی بوده و به ویژه در سال‌های اولیه عرضه این خودروها که شاهد برد بسیار محدودی بودیم این موضوع بیشتر به چشم می‌آمد؛ اما همه‌چیز به سرعت عوض می‌شود. دفتر تکنولوژی‌های خودرویی دپارتمان انرژی DOE آمریکا می‌گوید تعداد خودروهای الکتریکی برد بلند در آمریکا طی سال‌های اخیر به تعداد قابل‌توجهی افزایش یافته است. به گزارش پدال و به نقل از وبسایت insideevs، اولین خودرو با برد ۴۸۳ کیلومتر یا ۳۰۰ مایلی EPA به عنوان مدل سال ۲۰۱۶ راهی بازار شد و از آن زمان تاکنون چندین خودرو با شعاع حرکتی فراتر از این مرز تولید شده است. البته در مدل سل ۲۰۲۰ می‌توانیم ۱۴ خودروی الکتریکی با برد ۴۸۳ کیلومتر و بیشتر را ببینیم.
میزان خودروهایی با چنین بردی سه برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است و البته هنوز هم فرصت برای بیشتر شدن تعداد این خودروها وجود دارد هرچند در این موقع از سال شاهد هستیم خودروهای الکتریکی جدید با مدل سال بعد روانه بازار می‌شوند. ما کاملاً مطمئنیم در مدل سال ۲۰۲۳ شاهد بیش از ۲۰ خودروی الکتریکی با برد ۴۸۳ کیلومتر و فراتر از آن خواهیم بود ولی باید دانست برخی مدل‌ها تنها در نسخه‌های فول و پرچم‌دار چنین عملکردی را به نمایش می‌گذارند. یافته‌های دیگر نشان می‌دهند در حال حاضر هفت خودروساز حداقل یک خودرو با شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتر و بیشتر را عرضه می‌کنند.
خودروهای سال ۲۰۲۲ که حداقل برد ۴۸۳ کیلومتری دارند به شرح زیر هستند:
برخی خودروها همچون تسلا مدل S شعاع حرکتی بیشتر از ۶۴۳ کیلومتری دارند درحالی‌که لوسید ایر با شعاع حرکتی ۸۳۷ کیلومتری در سال ۲۰۲۲ بی‌رقیب است. در طرف دیگر می‌توانیم اکثر خودروهای الکتریکی با شعاع حرکتی بین ۳۲۲ تا ۴۰۲ کیلومتر معادل ۲۰۰ تا ۲۵۰ مایل را شاهد باشیم. تعداد خودروهای الکتریکی با شعاع حرکتی زیر ۳۲۲ کیلومتر واقعاً کم است.
حق گوی باطل
خدایا تا انقلاب هیدروژنی از نهضت بنزینی محافظت بفرما
آمین
بهراد
متاسفانه نمیشه‌. دیگه همه دارن برقی میشن. اونایی هم که خیلی میخوان پایبند قوانین باشن هیبریدی میشن. پیشرفت خوبیه ولی در عین حال تلخه🤕
PURIYA
اَه اَه اَه باز ریخت این تسلا رو دیدم چرا همش مقاله ماشین الکتریکی میزارین ؟!! پدال داری کاربرا رو از دست میدی دیگه مثل سابق مقاله های خوب نمیزاری الان از هر ۱۰ تا مقاله ۶ تاش مال ماشینای برقی و باتریه یعنی چه؟ خواهشا یه فکری بکنین.😡😡
قاطر فروش
پدال پست مربوط ب یوروفایتر حول حوش ۱۰۰ تا کامنت خورده بی زحمت برا گریپن هم بنویسی دوستان از این دست مطالب استقبال میکنند
مازیار
فکر میکنم این گرایش به هیدروژن بیشتر یه فیگور ضد برق باشه چون وقتی هر دو به محرک الکتروموتور ختم میشه چه دلیلی داره واسه اینکه یه سیستم پیچیده و پر دردسر مثل هیدروژن به باتری ترجیح داده بشه؟
محیط زیست؟
نه گمون نکنم. دستکم در اینجا اینطور بنظر نمیرسه.
دنیای امروز دنیای باتری هست یه نگاه به دوروبر نشون میده مصرف باتری نسبت به بیست سال قبل چقدر بیشتر و متنوع تر شده و اینکه به اتومبیل هم کشیده بشه اصلا دور از ذهن نبود.
OM.01
(چه دلیلی داره واسه اینکه یه سیستم پیچیده و پر دردسر مثل هیدروژن به باتری ترجیح داده بشه؟)
آلایندگی نزدیک به صفر و زمان پر شدن سریع باک و بی پایان بودن هیدروژن.
مازیار
اون چنان زمان شارژ و میزان پیمایش بهبود پیدا کنه که این اعداد امروز مایه تمسخر باشه
در مورد آلایندگی هم حتما راهی پیدا میشه که مایه نگرانی فن ها نباشه و این هم چالش برقی هاست
و مطمئن باشید اگه یه منبع بی پایان مثل هیدروژن از سوی دیگه مشکلات اساسی نداشت امروز هیدروژنی از مد افتاده بود بدون اینکه کسی به برق حتی فکر کرده باشه
net
اگر ماشینهای برقی برای هربار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کند و زمان شارژ در ایستگاه کمتر از ۵ دقیقه شود ان وقت همه مردم راضی می شوند ماشین برقی بخرند
Dian
همین الانم خیلیا راضی هستن
Payfast
مگه الان تو ۲۰۲۲ نیستیم؟ نمیفهمم این تیتر رو چطور باس بخونم .‌
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje