wp-header-logo-35.png

راهنمای خرید برای خودرو اولی‌ها

وانت آریسان ۲ پس از ۶ سال انتظار بالاخره رونمایی شد؛ پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و پیشرانه این محصول جدید به شکل چشمگیری تقویت پیدا کرده است. بر خلاف مدل پیشین نیروی محرکه خودرو نیز به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ البته در ظاهر امر تفاوت چندانی دیده نمی‌شود و طبق سنت دیرینه خودروسازان ایرانی خودرویی جدید با حداقل تغییرات به بازار عرضه خواهد شد.
عناوین این مطلب
صنعت خودروسازی ایران پس از پیکان وانت، مزدا کارا و نیسان زامیاد نتوانست به‌درستی پیکاپی در خور به بازار معرفی کند. وانت آریسان ۲، یکی از تلاش‌های مهم برای پرکردن تقاضای بالا به خودروهای باری خواهد بود.
نسل پیشین این محصول در کنار سایپا ۱۵۱ توانستند سهمی از این بازار بگیرند؛ ولی موفقیت چندانی نداشتند. بیشترین ضعف آریسان قبلی در قسمت شاسی و موتور خودرو بود که نهایتاً منجر به توقف تولید شد. حالا انتظار می‌رود با آمدن آریسان ۲ با پیشرانه قوی‌تر، گیربکس مدرن‌تر و دیفرانسیل جلو، سهمی از بازار تشنه وانت به این محصول ایران‌خودرو تخصیص یابد. سایت خراسان فعلاً مسئولیت تولید غایب بزرگ سبد تولید ایران‌خودرو را به عهده دارد.

تغییرات فنی خودرو قابل‌توجه است؛ ولی گویا ظاهر این خودروی باری اهمیت چندانی برای سازندگان نداشت.
مخزن بنزین کمی‌ کوچک‌تر شده (۱۲ لیتر) و حالا زیر قسمت بار جای گرفته است. زاپاس خودرو نیز از پشت صندلی راننده به کنار باک منتقل شده است.
بیشتر بدانید:
فضای داخلی این وانت در مقایسه با رقبای موجود جذاب‌تر است؛ ولی مسئله اینجاست که تغییر چندانی با مدل قبلی احساس نمی‌شود.
البته این مسئله باعث می‌شود مزیت اقتصادی بودن خودروی جدید حفظ شود. اکثر قطعات کابین و حتی موتور جدید به‌خاطر پلتفرم مشابه در بازار موجود است. مهم‌ترین ارتقا در کابین همان حذف تایر زاپاس است که حالا در راحتی تأثیر مثبتی دارد.
آگهی‌های نیسان را در دیوار ببینید
خودرو وانت آریسان 2
اینجا هم پیشرفت خاصی رخ نداده؛ ولی هر چه بود حفظ شده و به نسبت رقبا شرایط بدی ندارد. سیستم پخش بلوتوث، شیشه‌های برقی، کیسه هوا، فناوری ABS و EBD در سیستم ترمز به نسبت نمره قابل قبولی به این محصول می‌دهد. ترمزها هم در جلو دیسکی و در چرخ‌های عقب کاسه‌ای است. سنسور دنده عقب در کنار مه‌شکن جلو از مهم‌ترین امکانات جدیدی است که در این محصول می‌بینیم.
وانت آریسان ۲ خودرویی در کلاس جهانی نیست؛ ولی از پس تنها رقیبش به‌خوبی بر می‌آید. منظور از رقیب همان آریسان قدیمی است که سال‌هاست تولید نمی‌شود.
این خودرو با ۲ ستاره کیفی به بازار معرفی می‌شود و قرار است بعدتر به سطح ۳ ستاره کیفی ارتقا پیدا کند.
وانت آریسان 2
وانت آریسان ۲ یک خودروی اقتصادی با ظاهری قابل‌قبول است. قدرت، امکانات، مصرف سوخت و ایمنی آن بهبود پیدا کرده است و در بازار بی‌رقیب انتخاب خوبی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: مقایسه سایپا ۱۵۱ با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین ۱۷۰۰
در ادامه جدول مشخصات محصول جدید ایران خودرو را مشاهده می‌کنید.
***
شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.
شرایط ثبت‌نام خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران
لاماری ایما وارد بازار شد
سایپا، مسئول واردات محصولات رنو
ریسپکت، دیگنیتی پرستیژ و J7 چه زمانی به بازار می‌آیند؟
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.








پست‌های اخیر
گوشی ROG Phone 6D ایسوس فقط برای بازی
شرایط ثبت‌نام خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران
۳ گوشی جدید نوکیا X30 و G60 و C31 در یک سبد
ظرفیت ماشین لباسشویی برای انتخاب بهترین دستگاه
تمدید مهلت نام‌نویسی در آزمون استخدامی شرکت کار و تأمین
محبوب‌ترین مقالات
زمان و شرایط ثبت نام ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط واردات خودرو تغییر کرد
جدیدترین شرایط فروش و ثبت نام بهمن خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط وام مسکن همه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰
علت جا نرفتن دنده ماشین یا بد جا رفتن آن چیست؟
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

source

توسط viraje