یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
ریویان R1S با ظاهر جذاب، ظرفیت حمل هفت سرنشین و تکنولوژی‌های چشمگیر، حتی در لس‌آنجلس یعنی جایی که معمولاً می‌توان گران‌ترین و کمیاب‌ترین خودروهای جهان را دید هم توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند. هرچند شاسی‌بلند ریویان R1S شاسی و قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ یکسانی با پیکاپ R1T دارد اما بین این دو خودرو تفاوت‌های قابل‌توجهی به چشم می‌خورد که مهم‌ترین آن‌ها طول است. فاصلهٔ محوری شاسی‌بلند ریویان ۳۷۶ میلی‌متر و طول کلی آن ۴۱۴ میلی‌متر از همتای پیکاپ خود کوتاه‌تر است. این طول کمتر هم هنگام پارک خودرو در گاراژ خانه احساس خواهد شد و هم در آفرود به لطف فاصلهٔ محوری و اوورهنگ کوتاه‌تر عقب، زوایای شکست و فرار بهتری را فراهم می‌کند.

دقیقاً مثل R1T، داخل R1S هم آینده‌نگر، زیبا و جالب است. رویکرد ساده در ترکیب با متریال پریمیوم و تکنولوژی‌های فراوان باعث شده کابین خودرو بر هرکسی که وارد آن شود تأثیری عالی بگذارد. از تزئینات چوبی و نورپردازی داخلی گرفته تا دکمه‌های مینیمالیستی، همگی باعث شده‌اند که داخل R1S مانند خودرویی از نسل آینده احساس شود. البته در اینجا بسیاری از ویژگی‌ها مثل فقدان دکمهٔ استارت و دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم آینه‌های جانبی از تسلا الهام گرفته‌اند و شیفتر نیز به سبک خودروهای قدیمی آمریکایی مشابه یک دسته‌راهنما روی ستون فرمان جای گرفته است. بااین‌حال، برخلاف تسلا مدل ۳ یا مدل Y، نمایشگر دومی مقابل راننده به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی برای نمایش اطلاعات مهم تعبیه شده است.

هرچند محفظه‌های بار و اشیاء در R1T بیشتر از R1S است اما محفظه‌های این شاسی‌بلند نیز همچنان چشمگیر هستند. به‌عنوان‌مثال، یک محفظهٔ پنهان عمیق زیر کف صندوق بار تعبیه شده که می‌تواند یک کیف‌دستی را در خود جای دهد. علاوه بر این، صندوق جلو هم به همان اندازهٔ R1T بزرگ بوده و به توپی تخلیه آب مجهز است. زیر صندلی‌های جلوی خودرو هم کشوهایی برای قرار دادن کاغذ و اسناد تعبیه شده است. فضای صندلی‌های ردیف دوم کاملاً مناسب بوده و فضای پا و سر فراوانی را در اختیار بزرگ‌سالان قرار می‌دهد. سرنشینان در اینجا همچنین از گرم‌کن صندلی و پورت‌های USB-C هم بهره‌مند می‌شوند.
بااین‌حال، دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگ‌سالان کمی دشوار است. فاصلهٔ بین ستون C و ردیف دوم صندلی‌ها باریک بوده و اگر بزرگ‌سالان بخواهند در صندلی‌های ردیف سوم بنشینند، سرنشینان ردیف دوم باید صندلی‌های خود را چند سانتی‌متر جلو بکشند تا فضای پای کافی برای آن‌ها فراهم شود. همچنین ازآنجایی‌که ارتفاع صندلی‌های ردیف سوم تا کف خودرو بسیار کم است، زانوهای اکثر افراد در موقعیت بالاتری نسبت به لگن قرار می‌گیرد که این در سفرهای طولانی ناراحت‌کننده خواهد بود. البته به‌طورکلی، هرچند فضای صندلی‌های ردیف سوم R1S تعریفی ندارد اما خیلی هم بد نیست و با اینکه افرادی با قد بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر دوست ندارند زمان زیادی را در آنجا بگذرانند اما احتمالاً در ترددهای کوتاه شهری مشکلی نخواهند داشت.

همچنین مطمئناً اکثر خریداران R1S صندلی‌های ردیف سوم را تا می‌کنند تا بتوانند فضای بار بیشتری داشته باشند. صندلی‌های ردیف دوم به‌صورت برقی تا می‌شوند اما ردیف سوم را باید به‌صورت دستی تا کرد که برای شاسی‌بلندی با قیمت نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار کمی عجیب به نظر می‌رسد. مثل اکثر خودروهای الکتریکی امروزی، نمایشگر مرکزی R1S به‌عنوان مرکز فرماندهی عمل می‌کند زیرا این نمایشگر علاوه بر نمایش سیستم ناوبری، کنترل سیستم تهویه، کنترل گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها و دیگر عملکردهای اساسی، امکان انتخاب بین حالات رانندگی مختلف، کاهش یا افزایش ارتفاع سیستم تعلیق بادی و فعال کردن حالت Pet Comfort را هم فراهم می‌کند.

در حال حاضر شاسی‌بلندهای بسیار کمی در جهان می‌توانند مشابه R1S عمل کنند. این خودرو با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهایی است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. بله اعداد را درست خواندید. به‌عنوان‌مثال، در حال حاضر هیچ لامبورگینی تولیدی چنین قدرتی ندارد. یک شاسی‌بلند هفت‌نفره با این مفزان قدرت، دنیای متفاوتی دارد. R1S در آزمایش ما با لاستیک‌های چهارفصل ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی کرد. وقتی به وزن ریویان فکر می‌کنیم، این اعداد چشمگیرتر به نظر می‌رسند زیرا R1S به دلیل پکیج باطری ۱۳۵ کیلووات ساعتی خود، بیش از ۳.۵ تن وزن دارد که این وزن سنگین قطعاً روی جاده احساس خواهد شد.

بااین‌حال، مرکز ثقل پایین و فرمان چابک خودرو این تصور که در حال رانندگی با یک غول سنگین‌وزن هستید را کاهش می‌دهد. R1S در خیابان‌های شهری خودرویی ساکت و آرام است و ناهمواری‌های مسیر به لطف سیستم تعلیق بادی به‌خوبی جذب می‌شوند هرچند که استفاده از لاستیک‌های آل‌ترین می‌تواند به کیفیت سواری لطمه بزند. با انتخاب حالات رانندگی مختلف می‌توان تجربه‌های متفاوتی پشت فرمان خودرو داشت. حالت Conserve برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی موتورهای عقب را غیرفعال می‌کند و در حالت All Purpose که درواقع همان حالت معمولی است، هر چهار موتور باهم کار می‌کنند. طبیعتاً، حالت اسپرت نیز از همهٔ این‌ها جذاب‌تر خواهد بود.

ریویان R1S شاسی‌بلند الکتریکی چشمگیری با تکنولوژی، محفظه‌های اشیاء و قدرت فراوان است. این همچنین یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهایی است که تاکنون با آن رانندگی کرده‌ایم و این چیزی است که معمولاً در مورد یک غول هفت‌نفره نمی‌شنوید. همهٔ این‌ها عالی هستند اما قیمت چیزی است که مطمئناً خریداران زیادی را از R1S دور خواهد کرد. قیمت نمونهٔ آزمایشی ما ۹۸,۷۵۰ دلار بود و به همین دلیل، به همان اندازه‌ای که از ویژگی‌های آن خوشمان آمد، به فکر فرورفتیم که آیا این رقم برای یک شاسی‌بلند برقی هفت‌نفره زیاد است یا نه. درهرحال، برای کسانی که توان پرداخت چنین مبلغی را دارند و به دنبال یک شاسی‌بلند خانوادگی هستند و انتخاب خودرویی الکتریکی را در نظر دارند، ریویان R1S تمام خصوصیات و ویژگی‌های لازم را دارد.

نقاط قوت: ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، ظاهر منحصربه‌فرد، برد ۵۱۰ کیلومتری
نقاط ضعف: صندلی‌های تنگ ردیف سوم، قیمت گران، کاهش کیفیت سواری با لاستیک‌های آل‌ترین
Rivian R1S 2022
 
PURIYA
حقا که ماشین های برقی بی روح هستن حالا می فهمم چرا جرمی انقدر به ماشین های قدیمی علاقه داشت ماهم مثل اونا میشیم
Twin H Power
درمورد برند های تمام برقی واقعا همینطوره ( البه در این بین از مدل اس تسلا خوشم میاد ) .
ولی ماشینهایی مثل تایکان یا هامر و … که حال و هوا و اصالت گذشتشون رو دارن واقعا جذابن .
در کل برخی از ماشین ها میتونن برقی باشن و واسه شخصیتشون مشکلی پیش نمیاد ولی با برقی شدن و حذف سوپر اسپرت و هایپرکارها مخالفم …
درمورد تیتر این مقاله هم باید بگم کادیلاک با سلستیک و لیریک نشون داد که تو آینده الکتریکی یکی از بهترین هاست و نیازی به جایگزین نداره …
حق گوی باطل
طراحیش رو دوست دارم حس میکنم تویوتا افجی کروز باید با همچین طراحی برمیگشت
بهراد
اینم ایده خوبیه البته احساس میکنم اف جی کروز به خاطر بدن عضلانی ترش شاید این طراحی بهش نخوره. اینم ماشین خوبیه فقط خداکنه ریویان از پس خسارتاش بر بیاد و ورشکسته نشه چون واقعا شرکتش حیف میشه.
Reza Waffen SS
اگه شرایطش رو داشتم صددرصد میخریدم
محمد
یکی از بزرگترین دشمن های ماشین آفرودی یا اسپرت وزنه این چالش رو حل کنن خیلی به هندلینگ بنزینی ها نزدیک تر میشن ، مورد بعدی چرا از فرمان پذیری چرخ های عقب و سیستم خودران چیزی نگفت؟ مگه روی R1s ارائه نمیشن؟
net
چراغ جلو کپسولی و خط سفید جلو کاپوت ریویان خیلی بد هست.صندلیها که طرح برجسته کپسولی داره بد هست.ریویان فقط دو رنگ سبز زشت و همین ابی زشت تولید میشه.فقط دو صفحه نمایش با حاشیه کم مستطیلی داشبورد و پشت فرمان ریویان قشنگه.رینگش بد هست.ستون سقف متضاد مشکی هست و پایین شیشه دربها خط سفید نداره بد هست
Roham
چه جالب!!!
اینها رو نقطه قوتش می‌دونستم!
net
از بغل و پشت شبیه جیپ گرند واگنییر شده
AMD
واقعا از معدود برقی هاییه که از هر لحاظ زیباست و با اصالته.
مازیار
طراحیش خاصه و خوشبختانه جهت این خاص مثبته
در مجموع از جسارتش خوشم میاد و دوسش دارم
MASOUD 0099
خیلی زیباست
موتور قدرتمند
کابین زیبا
خوش قیافه
👌
👌👌
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje