یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
بیامو طی سالهای حضور خود در بازار، طرحهای جالبی برای چراغ جلو خودروهایش ارائه کرده است که تبدیل به مشخصات اختصاصی و قابل شناسایی هر مدل شدهاند.
تا همین اواخر، بیامو به طور کلی به عنوان یکی از معدود خودروسازان با طراحیهای مداوم و خوب در نظر گرفته میشد. مخالفان ادعا خواهند کرد که این به دلیل تغییرات بسیار کوچک و تدریجی در طول سالها است. من مخالفم؛ با استناد به اینکه ثبات کیفیتی است که باید تحسین شود. این واقعیتی غیرقابل انکار است که مشخصههای طراحی بیامو قطعا در طول سالها تغییر کردهاند.
ممکن است در ابتدا جلوپنجرههای انحصاری و تابخوردگی هافمیستر (Hoffmeister kink) به ذهن متبادر شوند، اما ویژگی طراحی دیگری وجود دارد که جایگاه نمادین بیامو را در طول نسلها تثبیت کرده است: چراغهای جلو.
به گزارش بیاموبلاگ، مهندسان بیامو انواع روشهای روشنایی را حتی برای بازار خدمات پس از فروش تولید کردهاند. هیچ کمبودی برای طرحهای نورپردازی بیامو وجود ندارد و امروز پنج مورد از نمادینترین آنها را معرفی میکنیم.
آنها را دوست داشته باشید یا به احتمال زیاد از آنها متنفر باشید، دوره کریس بنگل (Chris Bangle) تعریف نمادین است. اکثر علاقهمندان به خودروهای بیامو به دلایل خوبی میتوانند طراحی بنگل را از یک مایل دورتر تشخیص دهند. معمولاً سریهای ۵، ۶ و ۷ اوایل دهه ۲۰۰۰ هستند که بیشترین انتقادات را به خود جلب میکنند. متأسفانه، اکثر طرحها در چند سال اخیر به وجود نیامدهاند. به خصوص اولین طرحهای سری ۷ مدل E65 در ذهن اکثر مردم بهعنوان کاملاً زشت باقی میماند.
چراغهای عقب E65 در صندوق عقب به صورت افقی تقسیم شده بودند. اما همچنین، در عقبیترین قسمت گوشه پنلهای یک چهارم عقب کشیده شده است. چراغهای عقب به طور کامل از هم جدا شدهاند و نگاه کردن به آن ناخوشایند است. در جلو چراغهای حبابی پیازی وجود داشت که در آن زمان خیلی عجیب و بیگانه به نظر میرسیدند. بیامو E63 سری ۶ و E69 سری ۵ در اکثر این ویژگیها مشترک هستند و مخالفتهای مشابهی دریافت میکنند. سری ۳ مدل E۹۰ کمتر تحقیر شده و بسیاری حتی متوجه نمیشوند که کریس بنگل آن را طراحی کرده است! تا پایان، من از سری ۶ دفاع خواهم کرد؛ ویژگیهای کوسه مانند به خوبی با ویژگیهای عجیب ظاهری خودرو جفت میشوند. اما در بیشتر موارد، عصر بنگل نماد طراحی عجیب و چالشانگیز است.
بیامو M4 GTS در زمان عرضه کمی عجیب و ناشناخته بود. اما هیچ شکی وجود نداشت که چراغهای عقب OLED آن عالی بودند. یکی از تکراریترین طرحها در بازار خدمات پس از فروش، چراغهای OLED منحصر به M4 GTS و CS بود. حتی مدل درخورتوجه M3 هم نتوانست آنها را به دست بیاورد. اطلاعات کنونی نشان میدهد که توسعه و طراحی آنها برای سازنده بسیار گران قیمت و هزینهبر بوده است. همه آنها توسط شرکت قطعهساز Osram ساخته شدهاند و از سال ۲۰۱۲ در حال توسعه بودند.
کلمهی OLED مخفف دیودهای ساطعکننده نور آلی است که نور را از طریق لایهای از مواد نیمه رسانا تولید میکند. بیامو M4 GTS اولین وسیله نقلیهای بود که از فناوری OLED بهره میبرد و هر چراغ عقب دارای ۱۵ عدد OLED جداگانه بود. این فقط نمونه دیگری از پیشرفت بیامو در زمانی است که لزوماً نیازی به این کار نداشتند. هم از نظر طراحی و هم از نقطه نظر فنی، چراغهای OLED سطح بیامو را کمی بالاتر بردند.
بیامو LCI X7 و مدل جدید G70 سری ۷ دارای طرحهای روشنایی جدید و جسورانه هستند. زمانی که مدلهای پرچمدار ظاهری کاملاً جدید به خود میگیرند، معمولاً به این معنی است که تنها یک یا دو نسل با عرضهی مدل جدید دیگر فاصله دارد. با توجه به اینکه اکنون سری ۷ از کریستال سواروسکی در چراغهای جلو استفاده میکند، واضح است که بامو به شیوهای بزرگ و گرانقیمت عمل کرده است. در حالی که آینده همیشه نامشخص است، شکی وجود ندارد که X7 جدید مطمئناً چیزهای زیادی را در هنگام رونمایی ارائه میدهد؛ شاید این تا حد زیادی به دلیل جنجالبرانگیز بودن طراحی جدید جلوی خودرو باشد.
در حالی که نسل قبل E9 از نظر فنی دارای چراغهای جلوی دوگانه بود، مدل E9 آن را کامل کرد. بیامو ۲۸۰۰ CS که در سال ۱۹۶۸ معرفی شد، اولین خودروی E9 بود و از یک جفت چراغ جلو بهره میبرد که تا سال ۱۹۹۹ نامناسب به نظر نمیرسیدند. از آنجا که بیشتر مردم وقتی شروع به صحبت در مورد «E9» میکنید، سر خود را میخارند و به شما بامزه نگاه میکنند، احتمالاً بهتر است از نام ۳.۰ CSL استفاده کنید.
ویژگی شناسایی که بیش از ۳۰ سال طراحی را تحمل کرد، چراغهای جلوی منفرد و دایرهای است. اگرچه این چیزی نیست که لزوماً منحصر به زبان طراحی بیامو در آن زمان باشد (مانند جلوپنجره کلیوی)، بیامو یکی از تنها برندهایی است که تصمیم به طراحی مجدد چراغهای جلو نکرد و طراحی قدیمی خود را حتی در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ حفظ کرد. این چراغها به همراه جلوپنجره کلیوی به ایجاد نمای جلوی بسیار قابل شناسایی کمک کردند و خودروهای بیامو فوراً قابل تشخیص شدند. هیچ برند دیگری (قبل یا بعد از این)، نتوانست حضور یک جفت چراغ جلو را تا چنین زمان طولانی تحمل کند.
بیامو سری ۵ مدل E39 مسئول تکامل طراحی چراغهای دوگانه CSL است. بیامو به این چراغها، لقب «حلقه تاج» یا «کرونا رینگ» را داد و تقریباً در هر خودرویی که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ ساخته شد، ظاهر شدند. مهمتر این واقعیت است که آنها شروع به ظاهر شدن در سایر خودروهای دیگر از مرسدس بنز G-Wagon گرفته تا دوج چلنجر کردند.
من دوست دارم باور کنم که حداقل بخشی از دلیل جلب توجه چراغهای «حلقه تاج» به این دلیل است که خودروهایی که اولین بار آنها را به نمایش گذاشتند، مدلهای نمادین و با عملکرد عالی بیامو بودند. اما به طور واقع بینانه، حلقه تاج به دلایل بسیار سادهتری به وجود آمد. از همه مهمتر اینکه تقریباً از هر چراغ جلوی دیگری در جاده بسیار بهتر به نظر میرسید. و ثانیاً، برای ارضای فشار فزاینده در وسایل نقلیه به منظور گنجاندن «چراغهای روشنایی در روز» کار بسیار خوبی انجام داد. دلیلش هرچه که باشد، حلقههای تاج امروزی نیز شگفتانگیز به نظر میرسند و گواهی درخشان دیگری بر حس طراحی خوب بیامو هستند.
aMiRsHaYaN
سری حلقه تاجی 💪😎
فورد
بنظرم زیباترینش برای e30 هست
Reza Waffen SS
فقط چراغای سری ۶ سال ۲۰۰۸ لعنتی انگار چشاش سگ داره
AMANTE
بهترین دوران چراغ های BMW، اول چراغ های دو تایی گرد بود که در E30 و E34 و چند مورد دیگه استفاده شد.
و بعد حلقه ی تاج که در همین E39 و E90 و…. استفاده شد و واقعا جلوه ای جذابی داشت.
و بدترین دوران چراغ های BMW هم حال حاظر هست که طبق زبان طراحی جهانی شده و چراغ روز نارک بالا و چراغ روشنایی اصلی در پایین.
قاطر فروش
حلقه تاجی
لطفا برای چراغ های جفتی عکس مناسبتری بذارید لامپا روشنه هیچی معلوم نیست
Payfast
فقط اون oled ها زیبایی ازش میباره
بی نام
نظر شما رو نمی دونم
ولی من کم کم داره از چراغ های دوقسمتی سری ۷ جدید خوشم میاد.
البته x7 یه جوریه.
PURIYA
چرا چراغ های جلوی M5 جدید رو نگفتین دوستان این چراغ ها قشنگ نیستن؟
Si
بی ام و الان هم جزو ۵ شرکت دنیا هست که ماشین هاش از ۱۰۰ متری قابل تشخیص هست ولی بنز و آئودی هرچند سال طراحی عوض میکنن ولی بی ام و نه همون جلو پنجره
بی ام و یک خودروسازی نیست بلکه بزرگترین امپراطوری خودروسازی هست
دوستان خودرو، نه سوپر اسپرت
بی نام
نظر شما رو نمی دونم ولی من که کم کم داره از چراغ های دو قسمتی سری ۷ جدید خوشم میاد
البته x7 یه جوریه
Mohammad.2005
اتفاقاً بنظرم برعکس ، رو x7 تا حد زیادی بهتر از سری ۷ جواب داده و شاید دلیلش عرض زیاد قسمت پایینی چراغ هست که چراغ پهن روی شاسی بلند بهتر میشینه.
Elemento
F6 F12 F13
E46
E39
E9
Z3 هم چراغاش قشنگ بود
Payfast
هواپیماها مگه چراغ دارن؟ 😐
A.A.S
bmw💚
Mohammad.2005
حلقه تاجی با وجود سادگی اش خیلی خلاقانه و خاصه . البته چراغ جلوی سری ۵ نسل قبل ( f10 ) هم بسیار چشم نوازه
JDM lover
حلقه تاجی 👌
دوران اوج بی ام و از نظر طراحی زمانی بود که از چراغ های حلقه تاجی استفاده میکرد
احمدرضا
سری پنج E39
بهترین بین اینا
Mustang shelby gt 350
حلقه تاج عالیه ولی برا بنگل ها m5 میشه گفت خوشگل بود
– A M I R –
به شخصه با گرافیک چراغای جدید بیمر اصلا ارتباط برقرار نمیکنم، شاید همین عکس E39 دلیل خوبی براش باشه. واقعا یه لحظه احساس کردم دارم به یه موجود زنده نگاه میکنم. وقار و سنگینی خاصی داره.
Blue
بنظرم من سری پنج E60 بهترین طراحی چراغ جلو نسبت به زمانش رو داشت ، جلوتر از زمان بود
نوید AJ
E46 و دیگر هیچ
سپهر
زیباترین و با اصالت ترین چراغ و زیباترین دی لایت برای ب ام و هست
محمد
فقط وفقط بی ام دبلیو♥️♥️✔️
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.