خودروهای ژاپنی وارداتی به دلیل کیفیت ساخت بالا، سواری نرم، مصرف سوخت پایین و قابلیت اطمینان زیاد، همیشه جزو خودروهای پرطرفدار ایرانی‌ها بوده‌اند. هر چند فهرست خودروهای اقتصادی ژاپنی بلندبالا است و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود، اما به دلیل شرایط خاص کشور، بعد از ورود به ایران جزو اتومبیل‌های میان‌قیمت و گران‌قیمت قرار می‌گیرند. در این لیست اسامی محصولات سوزوکی، میتسوبیشی، داتسون، نیسان و تویوتا دیده می‌شوند، ولی به خاطر اینکه فقط خودروهای کمتر از ۲۰ هزار یورو مجاز به واردات هستند، نام نیسان ماکسیما، نیسان پاترول، تویوتا کمری، تویوتا هایلوکس و تویوتا پریوس دیده نمی‌شود.
داتسون ردی گو
۴،۹۸۰ دلار
سوزوکی آلتو
۵،۰۰۰ دلار
داتسون گو
۵،۰۴۰ دلار
سوزوکی اسپرسو
۵،۳۲۰ دلار
داتسون گو پلاس
۵،۳۳۰ دلار
سوزوکی سلریو
۶،۵۷۰ دلار
سوزوکی ایکو
۵،۸۰۰ دلار
سوزوکی ایگنیس
۶،۷۰۰ دلار
سوزوکی واگن R
۶،۸۵۰ دلار
نیسان مگنایت
۷،۴۷۰ دلار
تویوتا گلانزا
۸،۲۵۰ دلار
هوندا امیز
۸،۳۲۰ دلار
سوزوکی برزا
۱۰،۰۰۰ دلار
سوزوکی دیزایر
۱۰،۰۵۰ دلار
هوندا جز
۱۰،۱۵۰ دلار
سوزوکی S کراس
۱۱،۲۰۰ دلار
تویوتا اوربان کروزر
۱۱،۳۰۰ دلار
هوندا WR-V
۱۱،۵۸۰ دلار
سوزوکی بالنو
۱۲،۵۰۰ دلار
سوزوکی سیاز
۱۲،۵۰۰ دلار
میتسوبیشی میراژ
۱۳،۱۲۰ دلار
سوزوکی ارتیگا
۱۳،۳۱۰ دلار
سوزوکی سوئیفت
۱۳،۳۱۰ دلار
میتسوبیشی آتراژ
۱۳،۴۱۰ دلار
سوزوکی XL6
۱۴،۱۳۰ دلار
تویوتا ریز
۱۵،۶۵۰ دلار
نیسان سانی
۱۵،۷۶۰ دلار
تویوتا یاریس
۱۶،۳۱۰ دلار
نیسان سنترا
۱۶،۳۱۰ دلار
هوندا سیتی
۱۶،۷۲۰ دلار
نیسان کیکس
۱۶،۸۵۰ دلار
تویوتا آوانزا
۱۷،۲۹۰ دلار
سوزوکی گرند ویتارا
۱۷،۶۷۰ دلار
تویوتا راش
۱۸،۶۵۰ دلار
میتسوبیشی ASX
۱۹،۰۳۰ دلار
تویوتا کرولا
۱۹،۵۷۰ دلار
سوبارو ایمپرزا
۱۹،۸۵۰ دلار
سوزوکی جیمنی
۱۹،۸۷۰ دلار
مزدا CX-3
۱۹،۸۷۰ دلار
* جدول قیمت خودروها از سایت‌های کشورهای هند، امارات و ترکیه استخراج شده و قیمت ارزان‌ترین تیپ مدل ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.
تویوتا کرولا پرفروش‌ترین و پرتیراژترین خودرو تاریخ جهان است. ایمنی، طراحی ظاهری مناسب، کابین جادار و قابلیت اطمینان بالا دلایل آمار بالای فروش این خودرو است که با بدنه‌ها و مشخصات گوناگونی در سراسر جهان به فروش می‌رسد. نسل‌های نهم، دهم و یازدهم تویوتا توسط ایرتویا به بازار ایران عرضه شد که آخرین آنها تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷ است. هر چند این خودرو در بازارهای جهانی جزو خودروهای اقتصادی است، اما در بازار ایران در رده ماشین‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرد.
دوازدهمین نسل تویوتا کرولا در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و هم‌اکنون مدل ۲۰۲۲ آن در کشورهای همسایه ایران فروخته می‌شود. ظاهر جدید خودرو بر اساس سبک جدید تویوتا طراحی شده و می‌تواند یکی از خودروهایی باشد که بعد از ۵ سال دوباره به بازار داخلی برگردد.
تویوتا یاریس سابقه‌ای بیشتر از یک دهه در بازار خودرو ایران دارد و مدل ۲۰۰۸ اولین حضور سدان و هاچبک اقتصادی ژاپنی در کشور بود. سومین نسل این خودرو با نام تویوتا یاریس X150 و بدنه‌های سدان و هاچبک در اواسط دهه ۹۰ وارد ایران شد، اما به دلیل واردات محدود موفقیت چندانی کسب نکرد.
تویوتا یاریس هم مثل تویوتا کرولا در تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که نسخه‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی آن برای بازارهای جنوب و جنوب شرق آسیا ساخته شده و با توجه به قوانین جدید واردات خودرو، امکان بازگشت به بازار ایران را دارد.
سوزوکی گرند ویتارا یکی از باسابقه‌ترین خودروهایی است که در ایران مونتاژ می‌شود. نسل سوم این خودرو از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت و در این مدت چند باری دچار تغییرات و به‌روزرسانی شده است. سه سال بعد از عرضه فیس لیفت جدید سوزوکی گرند ویتارا در سال ۱۳۹۵، فروش خودرو با چهره جدید و جعبه دنده اتوماتیک به ایرانی‌ها صورت گرفت.
جدیدترین مدل سوزوکی ویتارا به‌تازگی در هند معرفی شده و مدل دوقلوی تویوتا اوربان کروزر محسوب می‌شود. خودرو جدید از نو طراحی شده و از موتورهای کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تری استفاده می‌کند و همین مصرف سوخت کم می‌تواند دلیلی برای ورود مجدد آن به بازار کشور شود.
میتسوبیشی ASX در سال ۲۰۱۰ به لیست تولیدات خودروساز ژاپنی اضافه شد. شرکت آرین موتور که نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران را بر عهده دارد، کراس‌اوور ژاپنی را در مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ وارد بازار ایران کرد. همچنین دو فیس‌لیفت از این خودرو با مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسید که شامل تغییراتی در سپرها، دیفیوزر‌، چراغ‌ها و دیگر جزئیات ظاهری این خودرو می‌شد.
میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ چهارمین فیس‌لیفت از نسل اول است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و نمای جلو و رینگ‌های آن از نو طراحی شده‌اند و بعد از این تغییرات شبیه اوتلندر جدید شده است.
میتسوبیشی میراژ ارزان‌ترین خودرو وارداتی در بازار ایران محسوب می‌شود. این هاچبک برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد کشور شد اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و فیس لیفت نسل ششم آن در زمستان سال ۱۳۹۵ با چهره‌ای جذاب‌تر و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی رسید. موتور ۱.۲ لیتری میراژ ۷۹ اسب بخار قدرت دارد و آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، گرمکن صندلی جلو، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و ورود و استارت بدون کلید را می‌توان در این هاچبک کوچک ژاپنی پیدا کرد.
آخرین مدل میراژ در بازار ایران برای سال ۲۰۱۸ است و به دلیل ممنوعیت واردات مدل‌های جدیدتر آن به کشور نرسیده است. در چهار سال گذشته، دومین فیس‌لیفت از ششمین نسل به بازارهای جهانی وارد شده و با قیمت ۱۳ هزار دلار یکی از مناسب‌ترین خودروهای ژاپنی وارداتی خواهد بود.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje