قیمت خودرو بعد از هفته‌ها و روزهایی که کمی ثبات پیدا کرده بود و کاهش نسبی داشت، دوباره روی خط صعودی قرار گرفته است. مشخص نبودن تکلیف مذاکرات احیای برجام، موجب شده تا نرخ ارز دوباره افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه خودرو رابطه مستقیمی با دلار دارد، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بالا رفته است. در این شرایط، بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و خریداران تمایل چندانی به خرید خودرو ندارند و فروشندگان برای فروش خودرو منتظر مشتری هستند. واردات خودرو نیز که قرار بود در شهریور ماه اجرایی شود، به آذر ماه موکول شده و با محدودیت‌هایی که در قانون جدید گنجانده شده، تاثیر چشمگیری روی قیمت خودرو نخواهد گذاشت.
مدل ۱۴۰۱ – ۲۹۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو هم در بازار ایران و هم در بازارهای جهانی است. هاچبک فرانسوی در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار راهی خیابان‌های کشور شد و در آن زمان به دلیل فاصله کم بین عرضه در ایران و فروش در بازارهای جهانی، خودروی مدرنی به حساب می‌آمد. پژو ۲۰۶ در ۶ تیپ تولید می‌شد که از نظر پیشرانه، گیربکس و آپشن با هم متفاوت بودند. در حال حاضر فقط تیپ ۵ و ۲ روی خط تولید باقی مانده‌اند، اما ایران خودرو جدیدترین مدل هاچبکش را با نام پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما معرفی کرده است. مصرف سوخت این هاچبک کوچک ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است.
تیپ GLX – مدل ۱۳۹۹ – ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
تیپ GLX دوگانه‌سوز – مدل ۱۳۹۹ – ۳۰۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
تیپ SLX – مدل ۱۳۹۹ – ۳۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو ۴۰۵ قدیمی‌ترین خودروی ساخت داخل است که سه دهه روی خط تولید قرار داشت و آخرین مدل آن در سال ۱۳۹۹ به دست مشتریان رسید. این خودرو در سال ۷۲ و با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری به مشتریان ایرانی معرفی شد و از سال ۸۱ موتور ۱.۸ لیتری XU7 به ۴۰۵ قدرت داد. صندوق عقب ماشین دوگانه‌سوز به دلیل نصب باک گاز CNG، گنجایش کمتری از مدل بنزینی دارد. پژو ۴۰۵ SLX آخرین تیپی این سدان است که همچنان تولید می‌شود و در ظاهر تفاوت‌هایی با GLX دارد و از پیشرانه TU5 پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند.
موتور XU7 – مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7 – مدل ۱۴۰۰ – ۲۹۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7 – مدل ۱۳۹۹ – ۲۸۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7P – مدل ۱۴۰۱ – ۳۲۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7P – سال – مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو پارس که در ابتدا با نام پرشیا شناخته می‌شد، در سال ۱۳۷۹ به دست خریداران ایرانی رسید. این خودرو شبیه به ۴۰۵ اما با چهره‌ای جدیدتر، با الهام از پژو ۴۰۶ مخصوص بازار ایران طراحی و تولید شده و به نوعی فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود. این خودرو در چهار مدل LX، اتوماتیک، دوگانه‌سوز و ساده در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود. موتور پارس همان موتور ۱.۸ لیتری است که روی ۴۰۵ GLX قرار دارد. پژو پارس ساده از امکانات کمتری نسبت به دیگر مدل‌های پارس برخوردار است. ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، پژو پارس ساده را با پیشرانه XU7P تولید و عرضه می‌کند.
مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۴۰۰ – ۲۸۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پانوراما – مدل ۱۴۰۰ – ۳۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که سال ۱۴۰۰ از طریق طرح‌های فروش ایران خودرو عرضه شد. این خودرو هم مثل دیگر محصولات سری پلاس، تلاشی برای اعمال بهبود بر رانا LX است، طراحی و امکانات بهتری نسبت به مدل معمولی دارد. آلایندگی موتور کاهش یافته، فرمان خودرو برقی استفاده شده، گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده، آینه بغل به راهنما مجهز شده و در کابین هم از تجهیزات پژو ۲۰۷ استفاده شده است. رانا پلاس در ابتدا با جعبه دنده دستی ۵ سرعته به فروش می‌رسید، اما سری‌های جدیدتر آن به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز شده‌اند.
موتور EF7 – مدل ۱۴۰۰ – ۳۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور EF7 – مدل ۱۳۹۹ – ۳۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7 – مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7 – مدل ۱۴۰۰ – ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
موتور XU7 – مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
سمند LX یکی از تیپ‌های خودروی ملی است که در سال ۱۳۸۳ و با هدف رفع کاستی‌ها و نواقص تیپ‌های قبلی و هم‌زمان با تیپ SE به بازار آمد. در سال ۱۳۸۸، مدل دوگانه‌سوز این خودرو عرضه شد و دو سال بعد موتور بنزینی EF7 روی سمند LX قرار گرفت. این خودرو یکی از جادارترین ماشین‌های تولید داخل است و البته جزو کم‌آپشن‌ترین‌ها هم به حساب می‌آید. سمند LX ساده با موتور XU7 به فروش می‌رسد که روی پژو ۴۰۵ و پارس هم استفاده شده و قدرت کمتر و مصرف بیشتری از سمند LX با موتور EF7 دارد.
مدل ۱۴۰۰ – ۳۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
سمند سورن پلاس، فیس لیفت سورن ELX است که از نظر گرافیک چراغ‌ها، جلوپنجره مشکی رنگ و باله روی صندوق عقب با مدل قبلی تفاوت دارد. سمند سورن ELX تیپ و مدل جدیدی از سمند سورن بود که در سال ۱۳۹۰ به بازار آمد. نسخه پلاس در سال ۹۹ معرفی شد که در این تیپ موتور EF7 مثل بقیه محصولات ایران خودرو استفاده شده و همین طور ترمزهای چهار چرخ به نوع دیسکی تغییر پیدا کرده است.
کوییک پلاس اتوماتیک
مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۴۰۰ – ۲۹۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۳۹۹ – ۲۸۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان
کوییک پلاس اتوماتیک در سال ۱۳۹۷، دو سال بعد از کوییک معمولی معرفی شد. این خودرو یکی از بهترین محصولات ارزان‌قیمت داخلی از نظر آپشن‌ها و امکانات است. کوییک اولین خودروی داخلی است که از جعبه دنده CVT استفاده می‌کند و فرمان اسپرت، نمایشگر لمسی با دوربین نویگیشن و استارت دکمه‌ای از آپشن‌های این خودرو هاچبک کراس است. کوییک پلاس یا کوییک اتوماتیک اسمی است که اهالی بازار به این خودرو داده‌اند، وگرنه در سایت شرکت سایپا، چیزی به نام کوییک پلاس یا اتوماتیک به صورت مجزا وجود ندارد.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje