یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
علیرضا میرهادی
فردا M4 جدیدترین محصول گروه خودروسازی فردا است که برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اردیبهشت ماه 1401 رونمایی شد. FMC M4 خودرویی در کلاس MPV هاست که طراحی جدید و البته خاصی دارد. این خودرو در اصل عضوی از زیر برند فورتینگ محصول شرکت دانگ فنگ موتور چین است که در سال 2022 معرفی شد و حضور آن در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اردیبهشت 1401 اولین رونمایی این خودرو در یک بازار خارج از چین  محسوب می شود.
 
+ طراحی متفاوت
+ کابین جادار و لوکس
+ آپشن های فراوان
– تیراژ محدود
– بازار خرید و فروش ضعیف
 
فردا M4 از قوای فنی یکسانی با لاماری ایما، محصول جدید آرین موتور بهره می برد. زیرا هر دوی این خودرو ها محصولات کمپانی دانگ فنگ هستند که در ایران با برند های مختلفی به بازار عرضه شده اند. این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که مجهز به فناوری GDI یا همان پاشش مستقیم بنزین است. ترکیب این فناوری با توربوشارژ بودن موتور باعث شده تا بازدهی خودرو افزایش قابل توجهی پیدا کند اما از سوی دیگر حساسیت به کیفیت بنزین نیز در این خودرو بیشتر است. این پیشرانه توربو توانایی تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر است که قدرت پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو منتقل میکند.
این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد. از جمله امکانات این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فردا M4 از نظر طراحی و ظاهر خودروی کاملا بروز و  خاصی است که با المان های روز طراحی خودرو توسعه پیدا کرده است. همانطور که اشاره کردیم این خودرو در کلاس خودروهای مینی ون قرار می گیرد. در نمای جلو شاهد یک طراحی عجیب و ناموزون هستیم. اولین مورد از نمای جلو که به چشم می‌خورد جلوپنجره بزرگ آن است. این چلوپنجره به سبک خودروهای لکسوس طراحی شده و دور تا دور آن با استفاده از خطوط کرومی که از سمت کنار خودرو تا این قسمت کشیده شده‌ تزئین شده است. داخل جلوپنجره خودرو نیز با خطوط افقی و موازی طراحی شده است. چراغ های جلو به صورت چند ضلعی با زوایای تند و تیز طراحی شده‌ و متصل  به جلوپنجره خودرو هستند و از کنار آن یک نوار LED نازک تا روی سپر کشیده شده است. درب کاپوت نیز با خطوط نسبتا برجسته شکل گرفته و نمای جلوی این خودرو را عضلانی تر نمایش می دهد. طراحی جلوی این خودرو کمی فانتزی به نظر می رسد به گونه‌ای که سلیقه برخی را پوشش می دهد و برخی آن را بسیار ضعیف تلقی می کنند.
 
نمای روبرو فردا m4.webp
 
به نمای جانبی M4 میرسیم، جایی که طراحی آن کاملا به بیننده القا می کند که با یک خودروی خانوادگی روبرو است. درب های خودرو اندازه بزرگ و کشیده‌ای دارند و به همین علت شیشه‌ی درب های خودرو نیز بزرگ طراحی شده‌اند، در نتیجه فضای کابین نور و دید کافی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می دهد. یک خط از انتهای چراغ عقب شروع شده و با عبور از دستگیره درب ها تا روی گلگیر جلو کشیده شده است. نکته جالب توجه این است که انتهای لچکی عقب روی ستون D یک حالت کریستالی مشکی قرار گرفته است. آینه جانبی نیز روی درب جلو تعبیه شده و ستون A خودرو به علت وجود یک لچکی کوچک ضخامت کمتری دارد که نتیجه آن بهتر شدن میدان دید راننده است. نکته دیگر استفاده از خطوط کرومی برای تزئین حاشیه شیشه درب هاست که یکی از این خطوط تا جلو پنجره خودرو کشیده شده است. رینگ های خودرو طراحی زیبایی دارند و از نظر اندازه نیز کاملا هماهنگ با بدنه خودرو است.
 
مای جانبی فردا m4.webp
 
در بخش عقب فردا M4 شاهد طراحی محافظه کارانه تری نسبت به بخش جلوی خودرو هستیم. چراغ های عقب از ترند طراحی روز دنیا پیروی می کند که به صورت بهم پیوسته هستند. گرافیک داخلی آنها نیز زیبا و قابل قبول است. درب صندوق عقب به صورت یک تکه طراحی شده و دهانه نسبتا بزرگ و مناسبی دارد. در قسمت بالای شیشه عقب یک اسپویلر نسبتا بزرگ و کشیده تعبیه شده که میان آن یک تو رفتگی وجود دارد و داخل آن چراغ سوم ترمز با طراحی عمودی قرار گرفته است. سپر عقب خودرو به دو بخش تقسیم شده که یکی همرنگ با بدنه و دیگری مشکی رنگ است. همچنین در این قسمت خبری از خروجی اگزوز نیست و طراحی ساده تری صورت گرفته است. این بخش همچنین میزبان دو چراغ نازک دنده عقب و یک چراغ مه شکن تکی در وسط است.
 
مای عقب fmc m4.webp
 
هنگام ورود به کابین فردا M4 اولین نکته‌ای که مشخص می شود شباهت داشبورد این خودرو با لاماری ایما است. اما رنگ تریم داخلی متفاوت شده و درون این خودرو در قسمت بالای داشبورد چرم قهوه‌ای، بخش وسط داشبورد یک طرح چوب با رنگ روشن و سپس پلاستیک خشک به کار رفته است.
 
فضای داخل کابین فردا m4.webp
 
متریال کابین با کیفیت به نظر می رسد اما باید دید در بلند مدت ادوات کابین این مینی ون چه عملکردی از خود نشان خواهند داد. یک صفحه نمایش بزرگ برای این خودرو در نظر گرفته شده که به سبک محصولات روز مرسدس بنز با صفحه کیلومتر شمار یکی شده است. در بخش زیر صفحه نمایش، دو خروجی هوای دایره‌ای شکل قرار دارند و میان آنها یک قسمت برای قرار دادن سکه و یا بعضی از هولدرهای تلفن همراه تعبیه شده است. بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز در امتداد کنسول وسط در انتهای داشبورد تعبیه شده و زیر آن نیز یک مکان نسبتا بزرگ برای قرار دادن وسایل قرار گرفته است. غربیلک فرمان به صورت 3 شاخه با قطعات کرومی طراحی شده و فرم آن  نیز به صورت D کات است. جنس و رنگبندی فرمان نیز همانند دیگر بخش های کابین به صورت دو رنگ است. با توجه به اینکه این خودرو در کلاس مینی ون ها قرار دارد چینش صندلی ها نیز به صورت 2+2+3 می باشد که به امکانات زیادی مجهزند. صندلی راننده و شاگرد و صندلی های ردیف دوم همگی مجهز به گرمکن و سردکن و تنظیم برقی هستند. همچنین صندلی راننده نیز مجهز به ماساژور است. نکته قابل توجه این است که پشت صندلی های جلو برای سرنشینان ردیف دوم یک میز تعبیه شده است. یکی دیگر از امکانات رفاهی برای سرنشینان عقب در این خودرو قرار دادن دو پورت شارژ گوشی موبایل به صورت جداگانه است.
 
تا ابتدای خرداد ماه سال 1401 قیمتی برای این خودرو اعلام نشده است اما احتمال میرود که این خودرو قیمتی بیش از 1/200/000/000 میلیون تومان داشته باشد. همچنین تنها رقیب مستقیم این خودرو در بازار ایران تا خرداد ماه 1401 هایما 7X محصول شرکت ایران خودرو است که همین مورد نیز سبب می شود تا رقابت میان این دو خودرو به شدت بالا گیرد. فردا M4 مناسب برای خانواده ها و افرادی است که به دنبال یک خودروی نسبتا لوکس و جادار با آپشن های فراوان می گردند و از صفر کیلومتر بودن خودروی خود نیز استقبال می کنند. 
کوییک یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا است که در کلاس هاچ بک کراس ها قرار می گیرد. پس از گذشت چند سال از عرضه تیبا 2 سایپا به فکر…
پس از تصویب قانون ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397 و توقف ورود خودرو های خارجی به ایران، خلاء شدیدی در بازار داخل کشور ایجاد شد که زمینه را برای…
تفاوت ساینا s و ساینا ex چیست؟ در این مقاله ابتدا به بررسی تفاوت ساینا معمولی و ساینا s میپردازیم و درادامه انواع تیپ های ساینا را معرفی میکنیم و…
مک فرسون استرات، یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین سیستم های تعلیق در صنعت خودرو است که تقریبا تمام کمپانی های خودروسازی به طور گسترده از آن استفاده می…
احتمالا در هنگام بررسی مشخصات خودرو های مختلف اصطلاحاتی مانند DSC ،ESC ،ESP و … را دیده باشید و این سوالات در ذهن شما شکل گرفته باشد که ESP چیست؟…
بنزین به عنوان اصلی ترین ماده مورد نیاز برای حرکت یک خودروی بنزینی، اهمیت ویژه ای در عمر و کیفیت کارکرد موتور خودرو دارد. در صورت استفاده از بنزینی که…
فقط وعده تو خالی و پوچ. بشکل های مختلف دروغ گفتین اینم یکی دیگه. فقط…
… مردم را گروگان دو شرکت مافیایی کرده‌اند ، مردم از ابتدایی‌ترین حق خود که…
آقا قرعه کشی نهااایت بی‌عدالتی هست ، یا همه از شرکت مستقیما به یک قیمت…
این چه‌کاره مسخره‌ایه چرا یکی باید سیصد ملیون پول بده واس این یکی صدوپنجاه ملیون…
پژو پارس
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje