شرکت خودروسازان راین، بعد از چندین سال، با یک محصول جدید به بازار ایران برگشت. این خودرو جدید، راین R3 نام دارد که از سال ۲۰۱۰ با نام‌های چانگان CX20 و اسکایلارک Q1 در چین تولید می‌شود. هر چند هاچبک کراس چینی قرار است در سال ۱۴۰۱ به مشتریان ایرانی فروخته شود، اما سال‌هاست که تولید آن در شرق آسیا متوقف شده و حتی پیشرانه‌ای هم که برای مدل مونتاژی در نظر گرفته شده برای پیش از سال ۲۰۱۳ است. البته طراحی ظاهری این خودرو فیس‌لیفتی است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.
+ کم‌مصرف
طراحی ظاهری قدیمی
نبود امکانات ایمنی و رفاهی مناسب
مشخصات فنی قدیمی
چانگان CX20 و اسکایلارک Q1 که قرار است با نام راین R3 در ایران عرضه شود، در سال ۲۰۱۳ فیس‌لیفت شد و از آن زمان تا سال ۲۰۱۶، موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۰۱ اسب بخار روی آن سوار شد و یک گیربکس اتوماتیک یا جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کرد.
اما راین برای مدل مونتاژی، پیشرانه ۱.۳ لیتری با قدرت ۹۰ اسب بخار و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک را در نظر گرفته که در سری اول این هاچبک، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ استفاده می‌شد.
مزیت مشخصات فنی راین R3 مصرف سوخت کم آن است چرا که در هر صد کیلومتر ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. بدین ترتیب می‌توان محصول جدید راین را به عنوان یک خودرو شهری در نظر گرفت.
نوع موتور خودرو
خطی بنزینی
حجم موتور
۱.۳ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۱۶
تنفس موتور
طبیعی
قدرت
۹۰ اسب بخار
گشتاور
۱۱۶ نیوتن.متر
گیربکس
اتوماتیک ۴ سرعته
محور محرک
دیفرانسیل جلو
شتاب
۱۴ ثانیه
سرعت
۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
فرمان
برقی
بدنه
هاچبک کراس
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۳۹۷۰ میلیمتر
عرض
۱۷۳۰ میلیمتر
ارتفاع
۱۶۱۵ میلیمتر
فاصله محورها
۲۴۵۰ میلیمتر
وزن خالص
۱۰۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب
—–
حجم مخزن سوخت
۴۱ لیتر
قطر رینگ
۱۵ اینچ
کروز کنترل
ندارد
کروز کنترل هوشمند
ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی
ندارد
کنترل سرعت در سرازیری
ندارد
کنترل کشش
ندارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
ندارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
ندارد
رادار تغییر لاین
ندارد
رادار تصادف جلو
ندارد
رادار تصادف عقب
ندارد
ترمز ضدقفل
دارد
توزیع نیروی ترمز
دارد
ترمز کمکی
ندارد
ترمز اضطراری
ندارد
ترمز پارک برقی
ندارد
اتولایت
ندارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
ندارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
ندارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
ندارد
استارت بدون کلید
ندارد
تهویه اتوماتیک
ندارد
صندلی برقی راننده
ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو
ندارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
ندارد
گرم‌کن آینه بغل
ندارد
پانوراما
ندارد
سانروف
دارد
طراحی راین R3
راین R3 برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک خودرو هاچبک معرفی شد و در همان زمان، مدل هاچبک کراس آن نیز با نام چانگان CX20 Cross در نمایشگاه خودرو چونگکینگ به نمایش درآمد. خودروساز چینی در سال ۲۰۱۳ فیس‌لیفت جدیدی را ارائه داد که تغییراتی در جلوپنجره، سپر جلو و سپر عقب آن اعمال شده بود.
این خودرو در دوره‌ای طراحی شده که چینی‌ها همچنان مشغول کپی‌کاری بوده و طرح اسکایلارک Q1 را از روی مدل هاچبک مرسدس بنز کلاس A برداشته‌اند.
راین R3 با همان فیس‌لیفت ۲۰۱۳ به بازار ایران می‌آید، یعنی ۱۰ سال بعد از عرضه در بازار چین و از این نظر خودرویی کاملا قدیمی است.
کاپوت با شیب زیادی از شیشه جلو به جلوپنجره می‌رسد. جلوپنجره شامل دو نوار افقی است که از آرم خودروسازی تا نزدیکی چراغ‌های بزرگ جلو امتداد پیدا می‌کند. دو مه‌شکن گرد درون قابی مشکی رنگ در دو طرف سپر قرار گرفته‌اند و ورودی بزرگ هوا در پایین سپر جلو دیده می‌شود.
در نمای جانبی طراحی هاچبک کراس از ۴ پنجره تشکیل شده و حالتی شبیه مینی‌ون‌ها به راین R3 می‌دهد. ریل‌های سقفی و پلاستیک‌های مشکی گلگیرها و زیر بدنه مشخصه کراس بودن این خودرو است و طراحان سعی کرده‌اند با استفاده از خطوط روی درها این ویژگی را تقویت کنند.
نمای عقب هم شامل چراغ‌های بزرگ با طراحی شکسته می‌شوند که در دو طرف درب بزرگ عقب قرار گرفته‌اند و دو مه‌شکن کوچک عمودی در دو طرف سپر، نمای بخش پشتی را تکمیل می‌کنند.
کابین راین R3
طراحی داخلی راین R3 ساده است و بعد از گذشت ۱۰ سال قدیمی به نظر می‌رسد. کیلومترشمار از سه آمپر سیلندری تشکیل شده که درون قاب نقره‌ای پشت فرمان بزرگی قرار گرفته‌اند. پلاستیک نقره‌ای رنگ علاوه بر کیلومترشمار، روی کنسول مرکزی، دستگیره درب‌ها و فرمان نیز دیده می‌شود. نمایشگر لمسی در وسط کنسول مرکزی قرار گرفته و کلیدهای گرد تهویه مطبوع پایین آن نصب شده است.
نمای عقب راین R3
خودروسازان راین از سال ۱۳۹۷ کار روی R3 را شروع کرده‌اند و تازه بعد از ۴ سال توانسته‌اند آن را معرفی کنند و در ضمن، طراحی ظاهری این خودرو نیز به سال ۲۰۱۳ میلادی برمی‌گردد. تاخیر در عرضه این خودرو باعث شده تا با خودرویی قدیمی روبه‌رو باشیم که از هیچ لحاظی حرفی برای گفتن مقابل رقبای امروزی ندارد اما می‌تواند از پس پژو ۲۰۶ و با کمی اغماض از پس پژو ۲۰۷ بر بیاید. مشتریانی که یک خودرو میان‌رده و کم‌مصرف می‌خواهند و البته طراحی ظاهری و داخلی و امکانات برایشان اولویت ندارد، می‌توانند برای خرید خودرو جدید راین با قیمت ۴۴۹ میلیون تومان از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ اقدام کنند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje