یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
نوشته‌ای که پیش رو دارید بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم را معرفی می‌کند. گفته می‌شود حدود ۱.۲ میلیارد دستگاه خودرو در سراسر جهان تردد می‌کنند و هرساله حدود ۹۵ میلیون دستگاه خودروی جدید نیز تولید می‌شود. به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، بازه‌های زمانی بازنشسته شدن یک خودرو و تولید نسل جدید آن کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود و البته خریداران با گزینه‌های بیشتری برای خرید روبرو هستند. رقابت بین خودروسازان نیز داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شود؛ اما زمانی بود که خودروها سال‌های سال در خط تولید باقی می‌ماندند و البته رکوردهای فروش را نیز جابجا می‌کردند. چند روز پیش قسمت اول مقاله بهترین خودروها در دنیا برای عموم را منتشر کردیم و حالا قسمت دوم آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.
این خودرو بین رانندگان خودروهای مدرسه در بریتانیا محبوب بود زیرا میدان دید بسیار خوب و پدال گاز و کلاچ نرمی داشت. ترایومف هرالد در نسخه‌های کانورتیبل، سدان، کوپه، استیشن و ون تولید شد و در ادامه نسخه اسپرت ویتس آن نیز عرضه شد. در کل ۵۲۱ هزار دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار گردید.
یکی دیگر از بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم رنو ۴ است. افراد زیادی از رنو ۴ به عنوان محبوب‌ترین خودروی کلاسیک خود نام نخواهند برد اما با میزان تولید ۸ میلیون دستگاهی اصلاً نمی‌توان محبوبیت بین عموم مردم را انکار کرد. اولین خودروهای دیفرانسیل جلوی رنو تا سال ۱۹۹۲ در خط تولید بود.
این خودرو در برهه‌ای از زمان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا بود که دلیلش میزان تولید حدود ۲۰ ساله و محبوبیت بالا در آمریکا بود. ام جی بی در نسخه‌های رودستر و جی تی عرضه شد و به مدت کوتاهی هم پیشرانه ۸ سیلندر در بطن آن قرار داشت.
در مدت مونتاژی که بیش از ۱۰ سال طول کشید بیش از ۱ میلیون دستگاه از این خودرو عرضه شد و بنابراین آن را می‌توان یکی از بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم دانست. خودروی موردبحث بخش اعظم طول عمر خود لقب پرفروش‌ترین خودروی بریتانیا را یدک می‌کشید. آستین/موریس ۱۱۰۰/۱۳۰۰ خودرویی جادار و راحت بود و همانند مینی از ابعاد کوچک و درعین‌حال فضای داخلی بزرگی سود می‌برد.
کورتینا که نماینده ویژه‌ای برای فروش خودروهای معمولی در دهه ۶۰ میلادی اروپا بود به لطف آمار فروش بالا و موفقیت زیاد در موتور اسپرت به یک نماد تبدیل شد. نمونه‌های ارتقا یافته این خودرو توسط لوتوس به موفقیت‌های زیادی دست یافتند. ۵ نسل از فورد کورتینا تا سال ۱۹۸۲ تولید شد اما اولین نسل آن توسط روی برانو جونیور طراح ادسل طراحی شده بود.
ویوا را هم می‌توان یکی دیگر از بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم قلمداد کرد. این خودرو اگرچه بویی از پرفورمنس نبرده بود اما در سه نسل متمایز تولید شد و گزینه‌ای ارزان و کاربردی برای توده مردم بود. نمونه‌های اولیه اوپل/واکسهال ویوا بسیار ساده بودند اما در ادامه وضعیت بهتر شد. نشان ویوا بعدها توسط اوپل/واکسهال احیا شد. این برند تا چند سال در تملک جنرال موتورز قرار داشت اما در سال ۲۰۱۷ به پژو-سیتروئن فرانسه فروخته شد.
یکی از معدود خودروهایی که از بسیاری جهات در کنار مینی قرار می‌گرفت ایمپ بود که در نمونه‌های اولیه خود عیوب متعددی داشت و به همین خاطر آن را خودرویی قابل‌اطمینان نمی‌دانستند. در ادامه مشکلات ایمپ رفع شد اما شهرت بد آن از خاطرات زدوده نشد. در نهایت ۴۴۰۰۳۲ دستگاه از این خودرو تولید شد. اکثر آن‌ها در کارخانه‌ای نزدیک گلاسکو مونتاژ شدند.
۸۵۰ را هم می‌توان جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم دانست. این خودرو در نسخه‌های محبوب اسپایدر و کوپه تولید شد و البته نسخه سدان آن بخش اعظم فروش فراتر از ۲.۲ میلیون دستگاهی را در طول بیش از ۸ سال تولید به خود اختصاص داده بود. البته فیات ۸۵۰ حتی در خود ایتالیا هم به خاطره‌ها پیوسته است.
هیچ‌کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند موستانگ به چه محبوبیتی دست خواهد یافت. با فروش بیش از ۱ میلیون دستگاهی در ۲ سال اول، موستانگ به خوش فروش ترین خودروی آمریکا بدل شد که یکی از دلایل آن گزینه‌های متنوع و قیمت‌گذاری رقابتی بود. ششمین نسل این خودرو نیز همین روند را ادامه داده و موستانگ هم‌اکنون پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا محسوب می‌شود. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این خودروی مشهور تولید شده است.
همان‌طور که مشاهده می‌کنید نمایندگان زیادی از فیات در نوشتار بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم حضور دارند. اگرچه تنها حدود ۲ میلیون دستگاه از ۱۲۴ تولید شد اما بیش از ۱۷ میلیون دستگاه از این خودرو با نشان لادا روسیه خط تولید را ترک کرده‌اند. به این ترتیب فیات ۱۲۴ را می‌توان دومین خودروی تاریخ با بیشترین میزان فروش دانست و اولین خودرو هم فولکس‌واگن بیتل نسل اول بوده است. ۱۲۴ خودرویی بسیار ساده بود و هزینه‌های نگهداری پایینی داشت. البته فرمان سنگین این خودرو برای رانندگان مشکلاتی ایجاد می‌کرد.
کرولا یکی از کم هیجان ترین خودروهای تاریخ بوده اما به لطف تولید ۱۱ نسل از آن در طول بیش از نیم قرن به فروش فراتر از ۴۰ میلیون دستگاهی رسیده است. نسل فعلی کرولا هم یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود محسوب می‌شود. کرولا جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم است.
فورد از همان فرمول موفقیت کورتینا برای اسکورت یعنی خودرویی برای همه با موفقیت در موتور اسپرت و قیمت پایین استفاده کرد. نسخه‌های اسپرت این خودرو هم‌اکنون حالت کلکسیونی پیدا کرده‌اند. قصه اسکورت در اروپا با پنجمین نسل که ظاهراً هزینه توسعه ۱ میلیارد پوندی داشت به پایان رسید هرچند این خودرو خیلی محبوب نبود. پیش از آنکه اسکورت در سال ۱۹۹۸ جای خود را به فوکوس بدهد میزان تولید ۴.۱ میلیون دستگاهی را ثبت کرده بود.
آیا XJ جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم است؟ قطعاً! XJ اشرافی بودن را برای همه مردم ارائه کرد زیرا ویژگی‌های یک جگوار یعنی طراحی زیبا، سرعت و فضا را با قیمتی پایین‌تر از اکثر رقبا عرضه می‌کرد. این خودرو در اکثر سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی پرفروش‌ترین خودروی لوکس بریتانیا بود اما ژرمن‌ها بازی را به نفع خود تغییر دادند. تولید این خودرو در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید اما نام آن قرار بود برای خودرویی تمام الکتریکی احیا شود هرچند این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۱ به‌طور مرموزی لغو شد.
آفریقا هنوز هم پر از پژو ۵۰۴ استیشن و وانت بوده و دلیل اصلی آن نیز جان‌سخت بودن و فضای بار و کابین زیاد است. مدل‌های کوپه و کابریو ۵۰۴ به تعداد کمتری موجود بوده و برخی از آن‌ها وضعیت کلکسیونی دارند.
پینتو هم جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم است. این خودروی اقتصادی البته به خاطر انفجار در تصادفات از پشت مشهور شد. علیرغم این موضوع، پینتو قیمتی رقابتی و هزینه‌های نگهداری کمی داشت. این خودرو زمانی عرضه شد که قیمت سوخت بسیار بالا رفته بود. در کل ۳.۲ میلیون دستگاه از این محصول فورد تا خاتمه تولید در سال ۱۹۸۰ تولید شد.
۱۲۷ متأسفانه خودرویی فراموش شده است ولی در سال ۱۹۷۲ عنوان خودروی سال را کسب کرد. این محصول فیات در اسپانیا و آمریکای جنوبی تولید شد و توانست به رکورد تولید ۳.۷ میلیون دستگاه دست یابد. نمونه‌های زیادی از این خودرو با نشان سئات اسپانیا و زاستاوا یوگوسلاوی تولید شدند.
فیات سابقه درخشانی در تولید بهترین خودروها برای عموم مردم دارد. ۱۲۶ در واقع نسخه‌ای تغییر یافته از ۵۰۰ بود ولی هرگز نتوانست موفقیت آن را تکرار کند. تقریباً ۴.۷ میلیون دستگاه از ۱۲۶ شامل مدل‌هایی با نشان سئات و زاستاوا تولید شد.
 
بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم را بشناسید (قسمت اول)
ادامه دارد…
بهراد
همه ی ماشین هایی که اینجا دیدید یه زمانی افسانه بودن ( بعضیاشون هنوزم یه افسانه هستن )
parham68
با تشکر از آقای احمدزاده
لطفاً درباره بدترین خودروها و یا خودرو انفجاری(بمب گذاری شده) هم بنویسید
MR.JD
همیشه دوست داشتم یک ماشین کلاسیک برای استفاده روزمره داشته باشم نه در حد کادیلاک و شورولت . چیزی با ابعاد مناسب و مصرف سوخت اکونومیک و نسبت به کلاسیک های تمام عیاری مانند کادیلاک و بنز
کم خرج تر یعنی دقیقا در مایه های همین ۵۰۴ که برای استفاده روزمره مناسب تر و بقولی کم خرج باشد
دوستان به نظر شما پژو ۵۰۴ به عنوان یک ماشین کلاسیک و قدیمی برای استفاده نسبتا کم (هفتگی ۳.۴ روز داخل شهری) چقدر مناسب است ؟ میتوان روی آن حساب کرد یا نه ؟
از نظر مصرف سوخت و قطعات و سواری چطوره ؟
مازیار
خوب مصرف سوخت برای کسی که تصمیم به کلاسیک میگیره خیلی مهم نیست یعنی نباید خیلی مهم باشه اما در مورد قطعات این مدل خاص یعنی ۵۰۴ باید بگم مافوق تصور هست و چند سال قبل با یه نمونه چراغ کامل عقب برخورد کردم که باورش خیلی سخت بود
در مجموع اگه بیخیال کلاسیک بشی به خودت لطف کردی
M83
بنز ؟
یعنی انقد ..
پسر حتی زمان پهلویم تو ایران پره بنز و شورلت بود
فقط فورد دارین برای ارائه
حسین دهمرد
داره میگه عموم مردم.
Porsche
یرای عموم مردم منظور مقاله هست
بنز های قدیم حتی نمونه های پایه اش خیلی گرون بودن و عموم کردم نمیتونستن خریداری بکنن اونها رو
M83
کی گفته بنزا همیشه گرون بودن
همین دور و برتم بگردی هنوزم خودروهایی مثل ای کلاس و سری اس ال و w پیدا میشن
بنز ماشینای اقتصادی و تولید انبوه زیادی داره !
۳۸۰SL ، e220 و
از کوتوله تک نفره بیمر تا یسری گمنام اسم برده شد
کل لیستو میگردی همش ف ف ف ف
meysam
پژو ۵۰۴
فورد موستانگ
تویوتا کرولا
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
چشم بسته ماستنگ و جگوار xj
Royal Driver UK 70
جگوار XJ اصلا معرکست! عاشقشم. پژو۵۰۴ هم خوبه، ماستنگ که عالی، اسکورتم خوبه. اما xj جاش تو قلبمه
شاعر
بنظرم بین پرفروش بودن و محبوب بودن تفاوت هست.
معمولا قشر کم درامد و کسانی که میخوان با ماشین کار کنن میرن سراغ یه ماشین با مصرف سوخت و استهلاک پایین که قیمت مناسبی داره مثال عینی تو جامعه خودمون “پراید”
ولی کسی که از لحاظ مالی اوضاش بهتره میره سراغ گزینه ای که دلش میگه. این میشه ماشین محبوب!
مثلا مدل پایه کرولا رو بیشتر بخاطر مقرون بصرفه بودن میخرن ولی ماسل کارها برای محبوب بودنشون فروش میرن
باید دید مردم برای دلشون اون ماشین رو خریدن یا برای نیازشون!
توی لیست بالا فقط جگوار و موستانگ گزینه هایی هستن که عاشقان ماشین سراغشون رفتن و بقیه صرفا گزینه های اقتصادی بودن.
M83
قطعا طرف از رو ناچاری میره سمت پراید و تابوت های مرگ
هنری فورد با حجم عظیم سرمایه فقط ماشین های انبوه نسبتا اقتصادیو عرضه میکرد
خیلی از ماشین های لیست فاقد کیفیت ویژه ایَن ک بخوای روشون حساب باز کنی
فورد مدل t اولین ماشین قسمت ۱ حتی ی زمانی پمپ سوخت نداشت و ملت مجبور بودن محض تزریق سوخت ماشینو تو سراشیبیه ملایم قرار بدن
Porsche
لطفا از این دست مقاله ها بیشتر بزارین
بین اینا موستانگ و XJ بی نظیرن
samurai
دورانی بود که کشورای داغونی مثل کرره و چین و… نبودن
سامان اذری
کرولا خیلی وقته ۵۰ میلیون رو رد کرده
ولی ما ۱۰ ساله داریم میخونیم‌ که ۴۰ میلون تولید کرده‌
Payfast
اگه تو قسمت بعد پراید نباشه این سری مقاله به درد نخوره 🙂
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje