یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
زمانی که نسل جدید فورد F150 در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، تغییرات فنی اساسی خود را زیر ظاهری که شباهت زیادی به نسل قبلی داشت پنهان کرده بود و حالا نسل جدید سری F سوپر دیوتی نیز همین رویکرد را دنبال کرده است. هرچند این پیکاپ سنگین حالا به جلوپنجرهٔ جدیدی مجهز شده که بین چراغهای بازطراحی شده اما آشنایی قرار گرفته است ولی سوپر دیوتی مدل ۲۰۲۴ در ظاهر خیلی جدید به نظر نمیرسد. بااینحال، در پروفیل جانبی گلگیرها حالا مسطحتر شده و برخلاف قبل خیلی از بدنه بیرون نزدهاند.
مثل بیرون، فورد در داخل پیکاپ سنگین خود هم محافظهکار بوده و همان طرح کلی نسل قبلی را حفظ کرده است تا جایی که پانل میانی داشبورد شباهت زیادی به قبل دارد هرچند که حالا غربیلک فرمان بروز شده و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی هم به لیست آپشنها افزوده شده است. همچنین بهجز تیپ پایهٔ XL که با نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشود، تمام تیپها بهصورت استاندارد به نمایشگر بزرگتر ۱۲ اینچی مجهز هستند. علاوه بر این، حالا کیفیت متریال داخلی هم افزایش پیدا کرده است.
ازآنجاییکه خریداران سوپر دیوتی معمولاً ساعتهای طولانی کار میکنند، فورد صندلیهای Max Recline را برای آن ارائه کرده که برای اولین بار در نسل جدید F150 ارائه شدند. این صندلیها کاملاً تخت میشوند تا راننده بتواند بخوابد یا استراحت کند. سیستم صوتی استاندارد این پیکاپ از برند B&O با هشت بلندگو است اما امکان سفارش نمونهٔ ۱۰۸۰ واتی با ۱۸ بلندگو هم وجود دارد. اینترنت ۵G، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، قابلیت بهروزرسانی از راه دور، هدآپ دیسپلی رنگی و حداکثر ۲۸ دوربین دورتادور خودرو هم از دیگر تجهیزات سوپر دیوتی هستند.
اما همانطور که در ابتدا اشاره شد، تغییرات مهمتر زیر پوست پیکاپ رخ دادهاند. در اینجا، یک پیشرانهٔ ۶.۸ لیتری بنزینی کاملاً جدید جایگزین نمونهٔ ۶.۲ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه به بلوک چدنی، سر سیلندرهای آلومینیومی و تزریق سوخت متوالی مجهز است. فورد هنوز خروجی این موتور را اعلام نکرده ولی گفته است که گشتاور دور پایین زیادی تولید میکند تا شروع حرکت در شیبها را آسانتر کند. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند سراغ پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V8 گودزیلا بروند که چند ارتقاء مثل بهبود ورود هوا را تجربه کرده است و بیشترین خروجی این کلاس برای یک پیشرانهٔ بنزینی را ارائه میکند. البته فورد خروجی این موتور را هم اعلام نکرده است.
علاقهمندان به پیشرانههای دیزلی هم میتوانند موتور ۶.۷ لیتری V8 را انتخاب کنند که باید حدود ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این پیشرانه نیز به منیفولدهای اگزوز ارتقاءیافته و توربوشارژر منحصربهفردی مجهز شده است تا بالاترین خروجی این کلاس را فراهم کند. انتقال نیروی هر سه موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و حالا تمام تیپها از XLT و بالاتر بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهند بود.
پیکاپهای سنگین برای یدک کشی طراحی میشود و تقریباً ۹۰ درصد خریداران از آنها برای این منظور استفاده میکنند؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در نسل جدید سوپر دیوتی فورد توجه زیادی به تکنولوژیهای یدک کشی داشته و مجموعهای از سیستمهای پیشرو در این کلاس را توسعه داده که یکی از جالبترین آنها دستیار قلاب تریلر است. با این سیستم، یک دوربین محل اتصال تریلر را تشخیص میدهد و سپس پیکاپ بهطور خودکار عقب میرود تا به آن متصل شود. به لطف این ویژگی، راننده هیچ نگرانی برای هدایت پیکاپ جهت اتصال به تریلر نخواهد داشت زیرا همهچیز بهصورت خودکار انجام میشود.
علاوه بر این، فورد یک سیستم ناوبری خاص یدک کشی را هم برای سوپر دیوتی جدید توسعه داده است. در این سیستم، راننده اندازه و وزن تریلر را وارد میکند و سپس ناوبری بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را پیدا خواهد کرد تا بسته به اندازهٔ تریلر، پیکاپ با پیچهای تند و پلهای باریک مواجه نشود. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب نسل جدید سوپر دیوتی نصب دوربین و سنسورهای دندهعقب برای اولین بار بالای درب پشتی است تا حتی زمانی که درب بار باز است، راننده بتواند عقب را ببیند. فورد همچنین برای این پیکاپ سنسورهای نقطهٔ کور جدیدی را ارائه کرده که میتوان روی تریلر نصب کرد. یک دوربین تریلر ۳۶۰ درجه نیز این سنسورها را همراهی میکند که نمایی از بالای تریلر را در اختیار راننده قرار میدهد.
اما تکنولوژیهای تریلر نسل جدید سوپر دیوتی به اینجا ختم نمیشود زیرا فورد یک سیستم هشدار سرقت را هم ارائه کرده که اگر هنگام قفل بودن درهای پیکاپ، اتصال تریلر قطع شود، از طریق اپلیکیشن FordPass به راننده اطلاع میدهد. فورد هرچند فعلاً ظرفیت بار و یدک کشی سوپر دیوتی را اعلام نکرده اما قصد ارائهٔ بالاترین ظرفیت این کلاس را دارد. شش حالت رانندگی مختلف و مجموعهای از سیستمهای ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار و سیستم پایش نقاط کور هم از دیگر ویژگیهای این پیکاپ سنگین جدید هستند.
علاوه بر این، فورد به فکر ارتقاء تواناییهای آفرود سوپر دیوتی جدید هم بوده است و به همین دلیل پکیج آفرودی ترمور را ارائه کرده که برای تمام تیپها قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج دیگری بنام XL Off-Road هم وجود دارد که لاستیکهای ۳۳ اینچی، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ زیر بدنه را به همراه خواهد داشت. نسل جدید فورد سری F سوپر دیوتی اوایل سال آینده برای فروش راهی بازار خواهد شد.
TML BN
فقط میتونم بگم یا خدا😂😂😂
Reza Waffen SS
فورد سوپر دیوتی : لایک
شورلت سیلورادو HD : دیسلایک
OM.01
Reza Waffen SS
تو پست فورد سوپر دیوتی میگی سوپر دیوتی بهتره یا سیلورادوHD.
🤣🤣
Reza Waffen SS
خوووب ؟؟؟
بی خیال اسم
تو پیکاپ سازی جنرال موتورز چندسال از فورد و رم عقب تره از سیلورادو تا HD
سوشیانت
نه اتفاقا جی ام سی سیرا دنالی خیلی لوکسه
بی خیال اسم
خب لوکسی چکار پیکاپ میاد
مهم ظرفیت بار و بکسل و …. هست
miladzm
حالا فهمیدید که چرا المان و امریکا از همه نظر نسبت به بقیه بهتر و بالاتر هستن و هیچ کس نمیتونه به گرد پاشون هم برسه ؟
meysam
حالا فهمیدی چرا انقدر دیس خوردی؟؟ 😂
دوره تعصب گذشته حاجی بیدار شو لطفا
سوشیانت
یعنی میخوای بگی بقیه کشور ها تو پیکاپ از آمریکایی ها بهترن🤣🤣🤣
اوکی ولی باید ثابت کنی
Iman99
Miladzm
چرا جو میدی الان در حال حاضر دلیلی وجود نداره از این حرفا بزنی
زمانی میتونی اینها رو بگی که یه فن متعصب خارج از منطق یه چیزی بگه که ناحق باشه یا هدف درستی نداشته باشه و بخواد ذهن دیگران رو تو مسیری که خودش تعیین کرده منحرف کنه
در غیر این صورت درست نیست از این حرفا بزنی بخصوص اینکه اومدی حرفایی رو که قبلا دیدی کپی کردی و دو باره مینویسی
چون دلیلی وجود نداره
این چند باره دیدم اینکارو کردی چیزی نگفتم
پس مواظب حرفات باش
من تو رو هم به حساب اونها میزارم چون اینها رو مینویسی که جوابتو بدن برای اون هدف نادرستی که دنبالشی که خوشبختانه دوستان متوجه شدن و جوابتو نمیدن
Radmehr
فقط اینه بغلش اندازه کل چراغ جلو و عثب پرایده
TML BN
سوپر دیوتی:پراید میقولم
😂😂😂
کرگدن باواریا
اینا حتی میتونن کانتینر هم بکسل کنن به راحتی ؛ آمریکایی ینی همینا.
AMANTE
جذاب، دوست داشتنی، توانمند و پر از تکنولوژی برای راحتی خریدار.
جالبه که داخل ماشین ۵G دارن ولی اینجا…..
ehsan.fa
بیچاره ایرانی ها که تو این کلاس که هیجگونه تولید داخلی وجود نداره هم انتخابی ندارند و مجبورند نیسان آبی رو شاسی تقویت بکنند استفاده بکنند
Radmehr
بیچاره ایران؟
برادر اینا از ماشینای ناامن منافع دارن مگرنه خیلیا هستن همین الان میتونن یکی بهتر از اینم بسازن
ولی متاسافنه این ادما فقط به منافع خودشون اهمیت نمیدن…
Reza Waffen SS
( تو این کلاس که هیجگونه تولید داخلی وجود نداره )
مگه تو باقی کلاسا تولید داریم ؟
کرگدن باواریا
نمیدونم شاید ایشون تحت تاثیر سدا و صیما قرار گرفته که فکر میکنه صنعت خودرو “ایرانی” داریم
ehsan.fa
رادمهر گفتم بیچاره ایرانی ها ، منظور مردم ایران نه اقلیت مسئول
خدمت رضا بگم تو کلاس سدان و هاچبک و وانت یک سری مونتاژ داخلی داریم مثلا کوییک که قیمت کارخونه ایش از پژو ۲۰۶ گرونتره که جزو عجایب ایران محسوب میشه
برای کرگدن هم هیچ جوابی ندارم خیلی فکر کردم ولی جوابی ندارم واقعا ، به عنوان یه مهندس مکانیک که ۴تا زبان بلدم و ۴تا کشور اروپایی و ۳ تا کشور منطقه و ۲۶ تا استان ایران رو دیدم فکر نکنم صدا و سیما بتونه تاثیری رو من داشته باشه چون اصلا تلوزیون ندارم تو خونه خودم
وحید اسماعیل نسب
چه ابهتی داره
ARMAN سابق
برادران متعصب
الان کدوم کشور غیر از آمریکا می تونن همچین چیزی بزنه؟
ژاپن؟
اروپا؟
phonix
میشه بفرمایید ژاپنی ها و اروپایی ها استفادشون از این سگمنت میتونه چی باشه؟
مخصوصا که جاده هاشون اصلا توان تحمل همچین ماشین هایی نداره در اهواز هم که خیابون ها اکثرا از تهران پهن ترن نمیشه خیلی از پیکاپ های امریکایی ازاد استفاده کرد
البته مسئله سوختهم در این کشور ها ملاک هست
این باعث شد شرکت های اروپایی و ژاپنی دنبالش نرن البته چند تویوتا تلاش های برای تولید ماشین های سه ردیفه فول سایز و یا پیکاپ های فول سایز داشته ولی باید تلاش بیشتری بکنه تا بتونه امریکایی هارو تو تخصصشون بگیره
AMANTE
Toyota، البته اگه Toyota بازی در نیاره.
سوشیانت
تویوتا هم نمیتونه برو جی ام سیرا دنالی اولیتیمت رو نگاه کن امکاناتی مثل صندلی های جلو ماساژور دار و قابل تنظیم به ۱۶ جهت درب پشتی به همه شکل باز میشه و حتی سیستم کنترل اسپیکر به همراه چند تا اسپیکر هم روی درب پشتی نصب شده!
Porsche 911
چه آپشنایی سورپرایز شدم!
😂
سوشیانت
اگه این ها آپشن نیست پس چیه؟؟؟ آهان لابد از نظر شما زه در پراید آپشن محسوب میشه😊
سوشیانت
اون آخری رو کامل نگفتم از بیرونش وقتی در پشتی بازه میشه سیستم صوتی رو کنترل کرد که چند تا اسپیکر هم داره که موقع نصب بار میشه از موسیقی لذت برد
Ali_x76
تویوتا در کلاس پیکاپ فول سایز لایت دیوتی فعالیت داره (تاندرا) که رقیب فورد F-150 میشه.
تو کلاس مدیوم که میشه F-250، و کلاس هوی که میشه F-350 و F-450 هیچوقت چیزی تولید نکرده و نمیکنه.
AMANTE
Ali_X76
درسته تویوتا توی این کلاس وانت نداره ولی همون تاندرا که گفتی رقیب F150 هست رو تویوتا میتونه برای رقابت در این کلاس آماده کنه ولی اینکار رو نمیکنه، چون تویوتا است و ریسک نمیکنه.
viper2
ماشاللله به فورد .
MOHAMMAD.DEMON
تنوع قیمتی جالبی دارن F250 ها مدل پایه از ۳۸ هزار دلار
تا نسخه لیمیت که ۹۰ هزار دلاره super duty هم از ۵۰ هزار دلار شروع میشه همه نوع تنوع کاربری رو شامل میشن چون نسخه های تک کابین هم دارن و قابلیت همه نوع نصب تجهیزات دارن
Amin
تنها کلمه ای که به ذهنم میرسه عظیم هست
OM.01
فکر کنم تجربه سواری جالبی داشته باشه فورد F450 فول آپشن لیمتید با قیمت ۹۰هزار دلار.
چون بسیار غول پیکر و عظیم هست و قدرت وحشتناک داره و میتونه چندین تن رو یدک بکشه از اون ور داخل ماشین ۱۸ بلندگو چرم جیر هدلپ دیسپلی ماساژور داره قشنگ حس اشرافیت بهت میده.
تجربه سواری جالبی هست
Kato
ماشین ژاپنی یه میلیارد چی خوبه ؟
حسین
کرولا و کمری ۲۰۱۵،اگر دنبال ژاپنی هستی که سفارش آمریکا باشه سراغ هوندا اکورد و سیویک هم برو،البته اکورد یکم گران تره و هزینه نگهداری بیشتری میخواد.
۹۱۱
چه با ابهت…
کابین لوکس،توانایی های یدکشی بالا،قیافه به شدت زیبا، قیمت مناسب.
دیگه از یه ماشین چه انتظاری دارید؟
علی جردن
سلام اون مدلی که دوتا چرخ اضافه داره اسمش چیه؟ می شه چرخارو باز کرد یا چی؟
مرد حق
اون مدل F350 هست . توی این تصاویر البته. ضمن اینکه بزرگترین نسخه سوپر دیوتی هم F650 بوده در نسلهای قبلی و فعلی.
علی جردن
مرسی💝
امیرحسین
از شورولت خاص تره طراحیش
Royal Driver UK 70
جوووووونوووم چه هیولایییییه
Alan.r
رم ۳۵۰۰ HD رو ترجیح میدم
این کلاس حاصل ازدواج کامیون ها و سدان های لوکسه هم خیلی قوین و هم لوکسن
R@min
رئیس برگشت 😎
بی خیال اسم
آقا رامین رقیب جی ام سی سیرا دنالی از فورد کیه هرچی فکر می کنم به نتیجه ای نمی رسم جز اکسپدیشن
بعدش آقا رامین به نظر شما ال اس بهتره یا کایوت؟
و لینکلن بهتره یا کادیلاک؟
R@min
تریم های لیمیتد و هارلی دیویدسون F-150 هست و اگر منظورت یوکان بود همون تریم های بالای اکسپدیشن هست.
مقاله مفصلی فرستادم برای سایت راجب همین موضوع که دو قسمتش منتشر شد و ادامه داره و این قضیه به تیم پدال مربوطه که ادامه میدن یا نه ؟؟
لینکلن هم در تمام مدل های هم رقیب محصول باکیفیت تر و مدرن تری هست ولی دلیل بر این نیست که کادیلاک محصولات بی کیفیت زده رقابت بسیار نزدیکه، اما خب غیبت چندسالش باعث شد کادیلاک میخشو بکوبه .
viper2
ls بهتره
به من اعتماد کنید!
REBORN OF KAMRAN
جونم موتور پوشراد ۷.۳ گودزیلا
پدرام
چطوره که موستانگ و چلنجر می رن سمت برقی شدن اما این پیکاپ های بنزینی همچنان در حال تولید هستند قطعا لذت رانندگی سوخت فسیلی بیشتر از برقی هست اما این دوگانگی در تصمیم گیری رو درک نمی کنم
Hadi
عالیه این هیولا معرکس خیلی خفنه 👌🏼…
کلی تکنولوژی کاربردی داره و موتور هیولا ۷.۳ لیتری که حرفی باقی نمیزاره…
سلطان کلاس دیوتی فقط فورد سری F👌🏼…
RaptorR
به قول کوروش کبیر
قدرت
شهرت
عظمت
ilia2008
فورد سکان دار این کلاسه . چیز دیگه ای ازش توقع نمی ره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.