یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
آیا بین انتخاب دوج چارجر کلاسیک و چلنجر مدرن مردد هستید اما فضای کافی برای نگهداری هر دو را ندارید؟ این چلنجر هلکت با بدنه کربن و کلاسیک می‌تواند پاسخی جالب به نیازهای پرفورمنس شما باشد! خودروی موردبحث که C68 کربن نام دارد و کار تولید آن را شرکت Exomod Concepts را انجام داده ترکیبی از دوج چلنجر SRT هلکت ردای و دوج چارجر ۱۹۶۸ است. به این ترتیب تمامی قوای محرکه و بخش‌های فنی، تجهیزات مدرن و… سایر ویژگی‌های محصول جدید دوج با ظاهری کلاسیک در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
شاید با دیدن بدنه فکر کنید شرکت یاد شده کار راحتی در ترکیب این دو خودرو داشته اما این‌طور نبوده است. در واقع فرایند تبدیل چلنجر ۲۰۲۲ به کربن چارجر ۱۹۶۸ شامل جدا کردن پانل‌های بدنه چلنجر جدید و استفاده از اسکلتی کاملاً فیبر کربنی بوده است. فاصله بین محوری ۲۹۴۶ میلی‌متری چلنجر تقریباً مشابه چارجر ۶۸ بوده اما دیگر تناسبات و زوایا همچون میزان خم شدن شیشه جلو و اورهنگ ها، پهنای بدنه و… کاملاً متفاوت بوده و به همین خاطر است که C68 از برخی زوایا خودرویی خاص به نظر می‌رسد.
البته ویژگی‌هایی همچون جلوپنجره، شیشه‌ها، چراغ‌های جلوی پنهان و چراغ‌های گرد پشتی شباهت بسیار زیادی به چارجر ۶۸ کلاسیک دارند و شاید یک بیننده معمولی این خودرو را با نسخه اصلی و کلاسیک اشتباه بگیرد؛ اما این اتفاق تا زمانی خواهد افتاد که در خودرو باز نشود. Exomod به جزو برخی موارد دست به کابین نزده و بنابراین هیچ بخشی شبیه چارجر کلاسیک نیست ولی فضای بسیار لوکس‌تری را شاهد هستیم.
از آنجایی که خودروی موردبحث در واقع چارجر کلاسیک نیست بنابراین از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار مدرن استفاده می‌کند و قطعاً همه از وجود این پیشرانه استقبال خواهند کرد. این نیروگاه هلکت قدرت ۸۰۷ اسب بخار را در نسخه نهایی ردای بلک گوست تولید می‌کند و از طرف دیگر استفاده از بدنه کربنی باعث کاهش وزن ۱۸۱ کیلوگرمی شده که این به معنی پرفورمنس بهتر خواهد بود. خودروی موردبحث در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ حضور داشت و حراج شده اما اطلاعاتی از قیمت تخمینی آن در دسترس نیست ولی حدس می‌زنیم برای خرید آن باید بودجه‌ای در حد و اندازه سوپر اسپرت‌ها داشت. وب‌سایت شرکت سازنده می‌گوید قیمت این خودرو برای اسکات پک چلنجر از ۳۲۵ هزار دلار شروع شده و به ۳۹۵ هزار دلار برای پلاتینیم پکیج می‌رسد.
قطعاً C68 خودروی جالبی بوده هرچند با این مبلغ می‌توانیم یک هلکت صفرکیلومتر، یک چارجر ۶۸ کلاسیک و یک گاراژ بزرگ‌تر برای پارک هر دو خودرو بخریم؛ اما خب Exomod فکر می‌کند خریداران کافی برای این خودرو وجود خواهند داشت و می‌گوید در آینده از چلنجر برای تولید خودروهای چارجر دیتونا ۱۹۶۹ و دوج دیمن ۱۹۷۱ استفاده خواهد کرد. نظر شما چیست؟ یک عضلانی کلاسیک و مدرن همچون C68 را دوست دارید یا ترجیح می‌دهید گزینه دوم یعنی چلنجر صفرکیلومتر و چارجر کلاسیک را انتخاب کنید؟
Dead man95
انگار یه پری دریایی از ی دیو
بچه دار شده
ممد ژانگولر
داداش اینجا سایت ماشینه
سایت کنترل جمعیت دوتا کوچه بالاتره 😂
حالمونو خراب کردی
ali(chevynova)
اسطوره ای ساخته که بعد ۵۴ سال هنوزم دلبری میکنه
AMANTE
به شخصه عاشق این ترکیب ها هستم، بخصوص روی شاسی بلند های آمریکایی مثلا ظاهر بلیزر K5 ولی باتن تاهو مدرن یا ظاهر جی ام سی جیمی و باتن یوکان.
ولی بدی این ترکیب کردن ها اینه که همیشه گرون در میاد.
اما شاید اگه یکروز نوبت به انتخاب خودم برسه ترجیح میدم یک مدل چلنجر مدرن در کنار نمونه ی کلاسیک اش داشته باشم.
OM.01
Amante
(ولی بدی این ترکیب کردن ها اینه که همیشه گرون در میاد)
من هم عاشق اینجور سبک ها هستم ولی بی دلیل گرون نیست. بامثال بهت میگم:برای سوار شدن و مالک شدن یک دستگاه خودروی رستوماد ابتدا باید مدل مدنظر خود رو انتخاب کنید. برای من شورلت ایمپالا ۱۹۶۲ خودروی مدنظر هست. این خودرو فقط بدنه اش او میشه با ۱۰ الی ۱۵هزار دلار خرید یا اینکه کل نسخه سالم به صورت فابریک خرید که بین ۴۰ الی۵۰هزار دلار قیمتشه.خب پس از خرید چون میخواهم رستوماد کنم باید طرح بیرونی خودرو کمی تغییر کنه که معمولا طراح استخدام باید کرد که ۵ الی۱۰ هزار دلار طراح میگیره تا ماشین ایمپالای رستوماد توی ذهن منو طراحی کنه و به اون شکل رویایی من در بیاره. همچنین ۱۰ الی ۲۰هزار دلار میگیره تا داخل ماشین منو اونطور که تو رویا های من هست با جزئیات طراحی کنه و بده قطعه ساز تا بسازه. سپس میرسیم به بحث موتور من چون فرد دیوانه ای هستم کمتر از LSX راضی بشو نیستم! یه موتور LSX 427 دورچین کامل با ۱۵۰۰ اسب قدرت و جعبه ای آماده نصب ۴۰هزار دلار قیمت داره همچنین یه گیربکس مشتی باید باشه که این قدرت رو انتقال بده بهترین گیربکس GM پاورگلاید هست و همچنینTH400که جفتش بین ۳ الی ۵هزار دلار قیمت دارن بسته به ستاپ موتورت میتونی یکیشو انتخاب کنی.من چون سواری ماشین برام مهمه سیستم تعلیق بادی برام خیلی مهمه که اون هم ۲الی ۳هزار دلار قیمت داره. کل سیستم برق رسانی خودرو هم بیش از ۲ هزار دلار قیمت نمیگیره.
چون بدنه ایمپالا ۶۲ فابریک توان تحمل ۱۵۰۰ اسب رو نداره باید بدنه و شاسی مورد ارتقا قرار بگیره که اینجا میتونید کل بدنه رو از فیبر کربن بسازید یا از فایبرگلاس و تیتانیوم یا تلفیقی از هر ۳! که اینجا اگه بخواهید از فایبر گلاس بسازید حدود ۳۰هزارتا هزینه داره و اگه بخواهید کل بدنه رو از فیبرکربن بسازید بیش از۱۰۰یا ۱۵۰هزار دلار هزینه بدنه میشه که خب هم بسیار سبک تر میشه هم بسیار مقاوم.میرسیم به بحث متریال داخلی مثل چرم جیر چوپ فیبرک کربن و… رح صندلی هامثل اسپرت یا راحت و… طرح فرمون ،آپشن ها که بین ۱۰الی ۲۰هزارتا هزینه داره،کمی خورده کاری دیگه هم میمونه که کمتر از ۵ هزار دلار آب میخوره. جمع بندی کنی میبینم قیمت این خودرو هیچجوره زیر ۲۰۰هزار دلار نمیشه تازه میتونه بیش از ۵۰۰هزار دلار برسه. چون چیز خیلی خاصی میخوام. تازه این وسط باید ۶۰ یا ۷۰ هزار دلار پول هزینه تولید بدی چون افراد زیادی روی این ماشین کار میکنن و ساعت های زیادی روش وقت میزارن برخی خودروهای سفارشی رستوماد بیش از ۴هزار ساعت روش کار میکنن که ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار دلار تو حراجی ها فروش میره
حالا آیا واقعا ارزش این همه پول رو دارن؟
چون ماشین رویای خودتو داری خودت موتور گیربکس سیستم تعلیق طراحی بیرونی کیفیت کابین رو انتخاب کردی و گفتی اینطوری باشه و از همه مهمتر یه دونه تو دنیا ازش هست فارق از اینکه ۱۰۰هزارتا قیمت داشته باشه یا ۵۰۰هزارتا کاملا ارزشش رو داره.
((من یه بل ایر رستوماد دیدم ۳ماه پیش برای فروش گذاشته بودن ۱۰۹هزار دلار قیمت داشت و کاملا ارزشش رو داشت خیلی عالی بازسازی کرده بودن ۵۰۰ اسب قدرت داشت سیستم تعلیق بادی رنگ آلبالویی تریم داخلی شتری. سریع هم فروش رفت/ یه شورلت ۲۱۰ رستوماد برای فروش گذاشتن هنوز کسی نخریده قیمتش ۲۲۰هزار دلار هست قدرتش یادم نیست ولی رنگ طوسی تریم داخل قرمز مشکی بدنه فایبرگلاس سیستم تعلیق بادی کابین بسیار زیبا. بنظرم ارزش این مقدار پول رو دارهه/یه بل ایر سفارشی هم هست ۱میلیون دلار قیمت داره اصلا یه دنیایی هست کاری با قدرت ۱۴۰۰ اسبیش ندارم طراحی بیرونی داخلیش واقعا بینظیره. به نظرم این هم اینقدر ارزش داره))
اگه دوست داشتی میتونم لینک ۳ماشین رو بفرستم بری ببینی.
AMANTE
تشکر از کامنت ات، خیلی علاقه مند شدم اون بل ایر ۱ میلیون دلاری رو ببینم، اگه امکان اش هست لینک اش رو بزارید.
OM.01
(تشکر از کامنت ات، خیلی علاقه مند شدم اون بل ایر ۱ میلیون دلاری رو ببینم، اگه امکان اش هست لینک اش رو بزارید)
شورلت بل ایر ۴ در ۱۹۵۶رستوماد (همون ۱۰۹هزار دلاری)
https://www.rkmotors.com/vehicles/4337/1956-chevrolet-bel-air
شورلت ۲۱۰ رستوماد (همون ۲۳۰هزار دلاری)
https://www.rkmotors.com/vehicles/4342/1957-chevrolet-210
(کامنت بالا نوشتم این خودرو سیستم تعلیق بادی داره اما الان چک کردم دیدن نه نداره. اشتباه نوشتم کامنت بالا)
شورلت بل ایر ۱میلیون دلاری ۱۴۰۰اسب بخاری
https://fuelcurve.com/brute-force-55-chevy/
اینم ویدیوی برسی بل ایر ۱میلیون دلاری توسط autotopiaLA
https://www.youtube.com/watch?v=Y0f6lCLIu6Q
حالا شاید خیلی ها بگن این ماشین ها اینقدر نمی ارزن اما قدر زر را زرگر شناسد قدر گوهر را گوهری:)
R@min
بخش اعظم کارهای رستوماد رو میشه با زیر صد هزار دلارم هم به اون ماشین مد نظر نزدیک شد اگر سلیقه خاص و نامتعارف شما نباشه 😄😄 هر چند خیلی جذابه.
ولی خب یه رستوماد در حد رینگ برادرز بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار خرج داره همونطور که پروژه هاشون هم تو همین حدود قیمت فروخته میشه.
پدرام
آیا بین انتخاب دوج چارجر کلاسیک و چلنجر مدرن مردد هستید اما فضای کافی برای نگهداری هر دو را ندارید؟
جواب فضای کافی برای هر دو رو دارم پول ندارم 🙁
Hamilton1970
حق:)
Alan.r
ظاهر کلاسیک ، باطن مدرن
جزو بهترین ترکیب های صنعت خودروسازی دنیاست
البته به شرطی که قوای محرک به الکتریکی تبدیل نشه
A.A.S
نگاه استیل گنگ و…
MILADZM
سال ۶۸ یه ماشینی زده که الان بعد از گذشت قریب به ۵۵ سال هنوز هم عین روز اول جذابه .
عجیبه واقعا این طراحی بدنه چارجر ۶۸ اصلا نه تنها با گذر زمان از مد نمیفته بلکه هر روز به جذابیتش اضافه هم میشه .
به قول یه عزیز توی میتینگ های خودرویی که همه ماشین ها با تیون های ظاهری عجیب و غریب برای جلب توجه هر چه بیشتر حضور پیدا میکنن
چارجر های ۶۸ با همون ظاهر فابریک خودشون و در بهترین حالت با یه پولیش ساده به قدری دلبری میکنن که در لحظه ورودشون به میتینگ سریع دوربین فیلمبرداری مردم سمتشون میچرخه .
رنگش هم که مشکی باشه دیگه همه چی تمام
Ali_x76
منطقی بخوای نگاه کنی، نمی‌صرفه.
خودم اگه عاشق چلنجر باشم و بخوام هزینه کنم
یه چلنجر ردآی می‌گیرم، رینگ و کاپوت و سقف فیبرکربنی+رول کیج+کیت تعلیق و ترمز+لاستیک سمی اسلیک بهش اضافه می‌کنم.
امیرحسین
اقای احمد زاده اگه مطلبی از تاهو ۲۰۱۲ دارید بزارید رنگ مشکی ال تی زد مانیتور دار باتشکر
محمدرضا
https://www.pedal.ir/dodge/%d8%a8%d8%af%d9%86%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac-%da%86%d8%a7%d8%b1%d8%ac%d8%b1-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9-%da%86%d9%84%d9%86%d8%ac%d8%b1-%d9%87%d9%84%da%a9%d8%aa/
چند سال پیش هم شرکت انجام داده بود اینم لینک
مهدی
کلا چون واسه این کارها زمان زیادی گذاشته میشه و هزینه خدمات هم اونجا زیاده از نظر عقلانی این کارا به صرفه نیست. به شخصه با اینکه کلاسیک بازم اما اگر وسعم می‌رسید پول یه فراری رو پای این خودرو نمی‌دادم
علی جردن
پدال چرا کم کار شده ؟ یه سایتدرست حسابی
بدون فیلتر همین پدال رو می شناسم دلم با مطالب جذابش خوشه اونم چندروزه از لحاظ تعداد پست خیلی کم کار شده🤜
دیمن
خودرویی که قرار نیست تاریخ مصرفش تموم بشه، هر روز بهتر از دیروز، افسانه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje