حالتی را تصور کنید که مقدار زیادی اطلاعات در دست دارید؛ اما این داده ها هیچ نظمی ندارند، بنابراین نمی توانید بفهمید که آن ها دقیقا شامل چه مواردی می شوند، چه کاربرد هایی دارند و در چه مواردی می توانند مفید واقع شوند. در این صورت تمام این اطلاعات بیهوده خواهند بود. ما در این مقاله در ابتدا توضیح داده ایم که این نوع از داده ها دقیقا چه معنا و چه کاربرد هایی دارند، سئو چگونه از آن ها پشتیبانی می کند و در مجموع داده های ساختار یافته در سئو چه اثری دارند.
داده های ساختار یافته، همانطور که از اسم آن ها مشخص است، به داده هایی گفته می شود که دسته بندی، منظم و سازماندهی شده اند. تصور کنید یک دسته یادداشت های بی نظم و پراکنده به علاوه پیام های تلفنی درمورد جلسات، تاریخ ها، افراد و … در دست دارید. اگر آن ها را وارد یک جدولی کنید که سطر ها و ستون های مجزا داشته باشد و هر داده ای هم برچسب مخصوص به خود را داشته باشد، داده های خود را ساختار دهی کرده اید. امری که اکنون مورد نظر ماست، بررسی تاثیر این داده های ساختار یافته در سئو است.
در حوزه سئو منظور از داده های ساختار یافته این است که یک صفحه وب را به صورتی خاص نشانه گذاری کنید تا جزئیات بیشتری را درباره محتوای آن صفحه به دست دهید. این نشانه گذاری ها باعث می شوند که موتور های جستجو محتوا را بهتر درک کنند و سایت ها از این نتایجی که بهتر شده اند در SERP ها استفاده کنند. در این کار باید از پیاده سازی های استاندارد شده، که به آن ها قالب می گویند، طبقه بندی مفاهیم گوناگون، روابط و اصطلاحات (واژگان) استفاده شود. دلیل آن هم این است که موتور های جستجو و افراد مختلف به طور پیوسته آن ها را تجزیه، تحلیل و درک کنند.
یکی از رایج ترین روش هایی که سئو کاران برای این نشانه گذاری داده های ساختار یافته در سئو استفاده می کنند، واژگان Schema.org است. البته یکی دیگر از این واژگان، Microformats.org است که برخی از وب سایت ها از آن بهره می برند.
موتور جست و جوی بینگ، گوگل و … برای وب سایت هایی که از داده های ساختار یافته بهره می برند، مزایایی در نظر می گیرند و از این طریق آن ها را تشویق می کنند تا سازماندهی کردن داده ها را در دستور کار خویش قرار دهند. اگر این سازماندهی به بهترین شکل صورت گرفته باشد، این مزایا بیشتر هم می شود. این مزایا شامل این موارد می شوند: بهبود نتایج جستجو و ویژگی های خاص محتوا. این ویژگی های خاص عبارت اند از:
تاثیر حمایت های داده های ساختار یافته در سئو و بهبود آن به این صورت است که نتایج جستجوی پیشرفته، نرخ کلیک شما را که معروف به CTR است، افزایش می دهند و در بیشتر شدن ترافیک سایت شما نقش پر رنگی را ایفا می کنند؛ به دلیل اینکه از نظر دیداری جالب تر هستند و نظر مخاطب را جلب می کنند. داده های بیشتری هم در دسترس مخاطبان قرار می دهند. CTR به صورت غیر مستقیم رتبه سایت شما را نیز افزایش می دهند.
اکنون به بررسی کاربرد هایی که این داده ها دارند می پردازیم و هر مورد را جداگانه بررسی می کنیم:
Knowledge Graph را گراف دانش یا نمودار دانش ترجمه می کنند. اطلاعاتی در سمت راست SERP نمایش داده می شوند. شما می توانید با ویرایش کردن آن ها نام تجاری شخصی یا برند خود را جستجو کنید. در اینجا کاربرد داده های ساختار یافته مشخص می شود؛ زیرا گوگل از آن ها استفاده می کند تا کادر نمودار دانش را پر کند.
زمانی که سایت شما از این مورد استفاده می کند، این امر ضروری است که داده های ساختار یافته را در صفحات معمولی و صفحات AMP نشانه گذاری کنید. این امر باعث می شود که این صفحات در قسمت نتایج ارزشمند دیده شوند و تاثیری که داده های ساختار یافته در سئو می گذارند را بهتر نمایش می دهند.
ممکن است اینطور تصور کنید که کارت های توییتر، Open Graph،  نشانه گذاری های اجتماعی دیگر و داده های ساختار یافته در سئو تاثیر چندانی ندارند؛ در حالی که چنین نیست و موتور های جستجو می توانند این نشانه گذاری ها را ببینند و درک کنند. برای مثال مشخص شده است که موتور جستجوی بینگ به درک حاشیه نویسی های سطح صفحه قادر است.
سئو کاران در طول سال های زیادی از داده های ساختار یافته برای بهبود سئو سایت خود بهره می برند. در این مقاله ما به طور اختصاصی و دقیق به اثری که این داده های ساختار یافته در سئو دارند، پرداختیم و کاربرد های آن ها را هم در مواردی مجزا بررسی نمودیم.
info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط viraje