خودروهای برقی به خاطر استفاده از پیشرانه‌ها و باتری‌های سنگین‌ وزن ریسک ایمنی جاده‌ها را بالای حد معمولی برده‌اند. در کنار این مورد باید به تعداد نسبتاً زیاد خودروهای شاسی‌بلند و وانت پیکاپ با قوای محرکه برقی اشاره کنیم که ابعاد بزرگی دارند.


تعداد رو به رشد شاسی بلندها و وانت پیکاپ های برقی در آمریکا یک خط بالقوه برای خودروهای درون‌سوز کوچک‌تر و سبک‌تر محسوب می‌شود. این را اداره ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا می‌گوید. این اداره در حال بررسی تأثیر احتمالی خودروهای برقی سنگین‌وزن روی دیگر خودروها در زمان تصادفات است زیرا وزن برخی از شاسی بلندها و وانت پیکاپ های برقی در این کشور از ۴ تن هم عبور می‌کند. جنیفر هامندی رئیس این اداره می‌گوید:
من درباره ریسک بالای جراحت و مرگ تمامی کاربران جاده‌ای به خاطر تولید خودروهای بزرگ‌تر و قوی‌تر از جمله خودروهای برقی نگران هستم. ایمنی مخصوصاً زمانی که درباره سیاست‌های حمل‌ونقل و تکنولوژی‌های جدید صحبت می‌کنیم نمی‌تواند نادیده گرفته شود
در دسامبر ۲۰۲۲ ریویان R1T به اولین وانت پیکاپ برقی تبدیل شد که بالاترین امتیاز ایمنی IIHS آمریکا را دریافت می‌کند؛ اما این موسسه نگرانی‌های خود درباره تست تصادف ریویان و فورد F-150 را اعلام کرد چراکه نیروهای وارده به دو خودرو بالا بوده‌اند و دلیل آن وزن بالای خودروهای برقی اعلام شده است. این موسسه همچنین می‌گوید تست شاسی بلندها و وانت پیکاپ های برقی در مراکز تست کنونی یک چالش به شمار می‌رود. خانم هامندی در کنفرانس خبری خود گفته که وزن بیشتر این خودروها به خاطر مجموعه باتری‌های آن‌هاست. او خاطرنشان می‌سازد فورد F-150 لایتنینگ ۹۰۰ تا ۱۳۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی معادل خود بوده درحالی‌که فورد موستانگ مک ای و ولوو XC40 نیز تا سی درصد سنگین‌تر از نسخه‌های درون‌سوز معادل خود هستند. او می‌گوید این اضافه‌وزن تأثیر قابل‌توجهی روی ایمنی تمامی کاربران جاده خواهد داشت.
رئیس اداره ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا اظهار می‌دارد از تلاش‌های دولت بایدن برای کاهش آلایندگی خودروها حمایت می‌کند اما درباره تأثیر بالقوه خودروهای برقی روی ایمنی جاده‌ای نگران است. او می‌گوید:
ما باید مراقب باشیم که عواقب ناخواسته‌ای ایجاد نکنیم. این عواقب شامل فوتی‌های بیشتر در جاده‌ها هستند. ایمنی را نباید نادیده گرفت
یافته‌های این اداره توسط یک مرکز ایمنی خودرویی غیرانتفاعی در واشنگتن آمریکا نیز حمایت شده است. مدیر این موسسه می‌گوید تقاضای مصرف‌کنندگان برای دستیابی به خودروهای برقی با شعاع حرکتی بیشتر منجر به استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر و سنگین‌وزن‌تر شده است. او می‌گوید باتری‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر باعث ایجاد آسیب بیشتری می‌شوند. در واقع این یک مسئله ساده جرم و سرعت است.
ممد ژانگولر
باید حجم باطری های خودروها کم بشه و مطمئنم این کار انجام خواهد شد
از زمانی که بشر بوجود امده حجم همه چی کم شده الی یک چیز
این کوچیک سازیها ادامه پیدا خواهد کرد تا جایی که انسانهای آینده فقط یک چیز خواهند شد و سالار حاکم جهان خواهد شد
Clean energy
😐😐😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
DoctoR
🤣🤣🤣🤣ممد خدا بگم چیکارت کنه
Alan.r
سرعت و شتاب بالا برای ماشین های سنگین وزن بسیار خطرناکه چون انرژی جنبشی بسیار بالایی دارن و در صورت تصادف خرابی زیادی به بار میاره با توجه به گشتاور ناگهانی و شتاب بالای خودروهای الکتریکی این خطر بیشتر هم شده
به طور مثال هامر EV در صورت حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر انرژی جنبشی ۲۸،۸۰۰،۰۰۰ ژول داره!!!!!
DoctoR
کاش هامر الکتریکی میومد ایران باهاش میکوبیدم به نیسان بار تا تلافی تون گلگیر و کاپوتی که ازم به فنا داد رو در بیارم
ممد ژانگولر
دکتر اعصاب نداریا 😂
اون نیسان گاوی که من میشناسن هامر بهش بخوره نهایتش ۵ سانت جابجا بشه
mahdi-es17
هامر بیشتر اسیب میبینه😂
DoctoR
لامصب توش انگار تیرآهن رد شده تنها چیزی که چارش میکنه اون ماشین معدن پست قبله
i.am.mohamad
شاسی ش از تیر آهن قوی تره😂
blackwing
تصور کن هامر با ۴۳۵۰ کیلو وزن بره تو شکم پراید یا ۴۰۵ 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
این چیزی که من میبینم اگه به خاور مرغی بزنه راننده خاور رو میفرسته اون دنیا
Bmwgg6
چرا خود زنی میکنی 😂😂
اینجوری یه پولم برا گلیگیر و سپر هامرت باید بدی خب.. 🤣🤣
باید با غلتک ماشین آسفالت همچین بری رو نیسان عین خمیر شه… 😐😂
یا با دو تا تریلی از پشت و جلو با ۸۰ کیلومتر سرعت بزنی به نیسان.. 🤣🤣
DoctoR
داداش من این کارایی که گفتی روی کارخونه سایپا کنم تبدیل به کارت میشه😂😂😂
Afg
ممد در صدر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط viraje