سری R35 نیسان GT-R هنوز تصمیمی برای بازنشستگی ندارد. اگرچه عرضه این خودرو افسانه‌ای در بعضی کشورها متوقف شده است، اما فیس‌لیفت و بازطراحی جدید GT-R با الهام از نسل R34 در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۳ رونمایی شد. همان تریم و موتور آشنای ۳.۸ لیتری زیر کاپوت نیسان GT-R قرار گرفته است و در کنار مدل معمولی، نسخه NISMO با ظاهر اسپرت‌تر و قدرت بیشتر نیز به بازار خواهد آمد. خودرویی که اواخر ۲۰۰۷ میلادی خلق شد، در ۱۶ سالگی خود وارد دوران تازه‌ای شده و در عصر ماشین‌های برقی، نشان خواهد داد که کت تن کیست.

مزایا و معایب

+ پیشرانه پرقدرت

+ شتاب کمتر از ۳ ثانیه

+ کاهش صدا و لرزش نسبت به مدل‌های قبلی

صدای زیاد هنگام رانندگی با سرعت پایین

امکانات کمتر از رقبا

مشخصات فنی

موتور نیسان GT-R ۲۰۲۴ همان VR38DETT با حجم ۳.۸ لیتری، توربوشارژ دوقلو و سیلندر V6 است و ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. جدیدترین نوع موتور V6 برای مدل ۲۰۲۰ تقویت شده بود قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد و با گیربکس اتوماتیک دوکلاچ ۶ سرعته ترنس اکسل عرضه می‌شود.

از آنجایی که مشخصات فنی نیسان GT-R ۲۰۲۴ تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارد، احتمالا در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سیستم لانچ پیشرفته، توانسته این شتاب را در تست‌های واقعی به ثبت برساند.

نیسان GT-R نیسمو به دلیل وزن کمتر و قدرت ۶۰۰ اسب بخاری موتور، ۰.۲ ثانیه از مدل معمولی سریع‌تر است.

نقطه ضعف همیشگی GT-R، سر و صدای زیاد موتور هنگام رانندگی با سرعت پایین بوده، اما مدیران خودروساز ژاپنی اعلام کرده‌اند که مدل ۲۰۲۴ کم سر و صداتر از قبل خواهد بود.

مثل همیشه، نیسان GT-R سرعت و شتاب فوق‌العاده‌ای دارد و به راحتی رقبا را پشت سر می‌گذارد. خودرو افسانه‌ای ژاپنی همچنان در کلاس خودروهای اسپرت زنده و سرپا است و هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

همه تیپ‌های GT-R از ترمزهای برمبو استفاده می‌کنند، اما T-spec دارای روتورهای بزرگ‌تر و کربن سرامیکی نیسمو است.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

V6 بنزینی

حجم موتور

۳.۸ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۵۶۵ اسب بخار

گشتاور

۶۳۳ نیوتن.متر

گیربکس

اتوماتیک ۶ سرعته DCT

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۲.۸ ثانیه

سرعت

۳۱۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۱۳ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

اسپرت GT

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۰۹ میلیمتر

عرض

۱۸۹۵ میلیمتر

ارتفاع

۱۳۶۹ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۷۹ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۸۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۲۴۹ لیتر

حجم مخزن سوخت

۷۴ لیتر

قطر رینگ

۲۰ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

ندارد

پدال شیفتر

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری

طراحی نیسان GT-R ۲۰۲۴

شکل و شمایل نیسان GT-R آنقدر خاص است که نمی‌توان آن را با هیچ ماشین دیگری اشتباه گرفت، با این حال تغییراتی با حال و هوای کلاسیک روی بدنه خودرو اسپرت انجام شده و ظاهری زیباتر و مدرن‌تر به آن داده است.

سر و ته خودرو از نو طراحی شده است و سپر جلو و جلوپنجره باریک طرحی مشابه نیسان GT-R اسکای لاین R34 دارد. چراغ‌های جلو تغییر شکل داده‌اند و مه‌شکن‌ها با گرافیکی شش ضلعی، دو طرف سپر جای گرفته‌اند.

طرفداران تیزبین GT-R در یک نگاه متوجه تغییر شکل باله‌های عقب می‌شوند که آیرودینامیک خودرو را بهتر کرده است. تیپ T-spec با نشان خاص روی بدنه، هواکش‌های مشکی رنگ کاپوت و اسپویلر فیبرکربنی عقب، از دیگر تیپ‌ها متمایز می‌شود.

نیسان GT-R پرمیوم با رینگ‌های آلومینیومی فورج‌شده ۲۰ اینچی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و رینگ‌های سبک وزن ۹ پره زیر T-spec قرار می‌گیرد.

طراحی داخلی

کابین نیسان GT-R ۲۰۲۴

فضای داخلی جدیدترین محصول نیسان چندین به‌روزرسانی دریافت کرده است. صندلی‌های اسپرت مارک Recaro طرحی جذاب دارند که برای تیپ معمولی از جنس چرم مصنوعی و جیر است و در تیپ T-spec با روکش‌های نیمه آنیلین و جیر سبز رنگ ساخته شده‌اند. در دیگر قسمت‌های کابین، قطعاتی از جنس فیبرکربن، آلکانتارا و چرم مشاهده می‌شود.

اگرچه ظاهر اسپرت و مسابقه‌ای کابین حس هیجان را در راننده برمی‌انگیزد، اما از نظر آپشن‌ها و امکانات، نیسان GT-R از رقبا عقب می‌ماند. سیستم NissanConnect روی نمایشگر لمسی ۸ اینچی در دسترس است.

صندوق عقب نیسان GT-R ۲۰۲۴ گنجایش ۲۴۹ لیتر بار را دارد و هر چند از بعضی رقبای کوپه کمتر است، اما می‌تواند بار بیشتری نسبت به خودروهای سوپراسپرت حمل کند. خودرو کوپه نیسان با ردیف دوم صندلی، ۴ سرنشین را در خود جای می‌دهد، ولی فضای صندلی‌های عقب کمی تنگ و کوچک است.

نیسان GT-R؛ محصولی نامیرا

نمای عقب نیسان GT-R ۲۰۲۴

نیسان GT-R سری R35 فعلا خیال بازنشستگی ندارد و با تغییراتی در طراحی ظاهری و داخلی، شکل و شمایلی مدرن‌تر پیدا کرده است و می‌خواهد به رقبای برقی و بنزینی مدرن ثابت کند که دود از کنده بلند می‌شود. قیمتی برای خرید خودرو نیسان GT-R ۲۰۲۴ که در بهار سال جاری به بازار می‌رسد، تعیین نشده است، اما کمی بیشتر از قیمت ۱۱۴ هزار دلاری مدل ۲۰۲۳ خواهد بود. با این قیمت، خودرو اسپرت نیسان وارد رقابت با پورشه ۹۱۱ و آئودی R8 می‌شود که امکانات بیشتری از GT-R دارند. شورولت کوروت Z06 سرسخت‌ترین رقیب نیسان GT-R ۲۰۲۴ خواهد بود، اما خرید این خودرو آمریکایی سخت‌تر از ماشین ژاپنی است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو

source

توسط viraje