توسطautokhabari


ژانویه 27, 2023

در بررسی کانسومر ریپورتز، سیستم‌های بلو کروز فورد و سوپر کروز جنرال موتورز بهترین عملکرد را در بین همهٔ سیستم‌های کمک‌راننده داشته‌اند.

خودروسازان برای تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ خود نام‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند اما عملکرد کلی همهٔ آن‌ها یکسان است و شامل حفظ حرکت خودرو بین خطوط، افزایش و کاهش سرعت در ترافیک و پایش توجه راننده می‌شود. بااین‌حال، جدیدترین بررسی کانسومر ریپورتز روی ۱۲ سیستم خودران مختلف، تفاوت‌های قابل‌توجهی را در نحوهٔ عملکرد آن‌ها نشان داده است. دو خودروساز بزرگ دیترویت رتبه‌های برتر این مطالعه را از آن خود کرده‌اند به‌گونه‌ای که سیستم بلو کروز فورد با امتیاز ۸۴ صدرنشین شده و سوپر کروز جنرال موتورز با امتیاز ۷۵ در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مرسدس بنز با کسب ۷۲ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده، ب‌ام‌و با ۶۹ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفته و تویوتا با دریافت امتیاز کلی ۶۵ لیست پنج برند برتر را تکمیل کرده است. یکی از عجایب این مطالعه اما تسلا است که در سال ۲۰۱۵ با سیستم اتوپایلوت خود پیشگام سیستم‌های خودران جهان بود و در بررسی کانسومر ریپورتز در سال ۲۰۲۰ پس از سوپر کروز جنرال موتورز در جایگاه دوم قرار گرفته بود اما حالا به خاطر امتیاز پایین در بخش پایش توجه راننده و همین‌طور ابهام در برخورداری از ایمنی کامل، با امتیاز ۶۱ به رتبهٔ هفتم سقوط کرده است.

به گفتهٔ مدیر ارشد تست خودرو در کانسومر ریپورتز، اتوپایلوت سیستم نظارتی مؤثری برای راننده ندارد و درحالی‌که دیگر خودروسازان سیستم‌های ACC و LCA خود را تکامل داده‌اند، تسلا عقب افتاده است. بااین‌حال، تسلا هنوز هم بهتر از ریویان، نیسان، هوندا و ولوو بوده که همگی امتیاز زیر ۶۰ کسب کرده‌اند. هیوندا و برندهای دیگر این گروه یعنی کیا و جنسیس هم با امتیاز ۴۷ در جایگاه آخر ایستاده‌اند. کانسومر ریپورتز از این برندهای کره‌ای به دلیل عملکرد ضعیف سیستم پایش توجه راننده بشدت انتقاد کرده است زیرا این سیستم پس از مدت معینی بدون کاهش دادن سرعت یا توقف خودرو، خاموش می‌شود. همچنین سیستم حفظ حرکت میان خطوط هیوندای نیز عملکرد بی‌نقصی نداشته است.

در ارزیابی‌های کانسومر ریپورتز، آزمایش سیستم‌ها هم در یک پیست و هم در دنیای واقعی انجام می‌شود. این موسسه در بررسی عملکرد سیستم‌های کمک‌راننده پنج معیار مختلف شامل قابلیت‌ها، درگیر نگه داشتن راننده، سهولت استفاده، ایمنی و پایش توجه راننده را در نظر می‌گیرد. دراین‌بین، کانسومر ریپورتز برای اطمینان از ایمنی خودروها تأکید بیشتری روی پایش راننده دارد. به گفتهٔ این موسسه، در حال حاضر فقط فورد و جنرال موتورز به لطف دوربین‌های مادون‌قرمز که روی چشمان راننده نظارت دارد، امتیاز بیشتری در این بخش کسب می‌کنند.

فیشر دراین‌باره می‌گوید:
سیستم‌های کمک‌راننده اصلاً خودروی خودرانی خلق نمی‌کنند بلکه روش جدیدی برای رانندگی مشترک با کامپیوترهای خودرو فراهم می‌کنند. وقتی خودروسازان این کار را به‌درستی انجام دهند، می‌تواند رانندگی را ایمن‌تر و راحت‌تر کند و وقتی این کار اشتباه انجام شود می‌تواند خطرناک باشد
amirmohammad
بنظرم هنوز نمیشه به این سیستم اطمینان کرد و راه زیادی داره تا نکمیل شدن
ali(cheynova)
وماشالاه جنرال موتورز و فورد
لذت بردم
زیزیگولو
تکنولوژی دنیای ما رو گسترده‌ ترو راحت‌ ترو هیجان‌ انگیز تر می‌کند و هر چیزی که واسه ما یه خیالو رویاست بالاخره یه روزی به خاطر پیشرفتای علمی و ظهور تکنولوژیای جدید به واقعیت میپیونده و در کُل هیچ رویا و خیالی دور از دسترس و غیرممکن نیستش …… انگار غولِ چراغ جادو تواناییای علم تو خلق تکنولوژیای نو هستش ولی نه به سرعت اجی مجی لاکرجی!!!! بلکه در طول زمان و در نتیجه چندین سال تحقیق و مطالعه و تلاش به وقوع میپیونده
SEPEHR
چون هیوندای آخر شده بایدم همینو بگی 🤣
شهاب
جوابت تو ایست کار اند درایو هست
بی خیال اسم
همه رتبه ها به حق هست
[email protected]
آینده برای همون FSD تسلا هست اما همون موقعی که اومد هم گفتم راه بسیار طولانی برای رسیدن به هوش مصنوعی آگاه یا با متغیرهای سیستمی بسیار زیاد نیازه که هنوز علم بشری بهش نرسیده.
فعلا همین سیستم های لیدار کار راه اندازن تا به اون زمان برسیم.
جالبه سیستم بلوکروز فورد تا یک سال پیش ضعیف ترین نمونه بود.
phonix
نتیجه سرمایه گذاری و کار مستمر:
مهرانیان
پس از خواندن این گزارش، طرف دیگر را نگاه میکنیم. سالانه ۱۷۰۰۰ ایرانی در تصادفات جاده ای میمیرند که ۳۰۰۰ نفر از اینها زنان هستند. ناموس ما هستند. ما بی غیرتیم
phonix
جان جانه چه ربطی به جنسیتش داره؟
اون زنه ناموس کسیه, اون مرده چشم به راه نداره؟ مادر نداره؟ بچه نداره؟ همسر نداره؟
قیاس های ابکی
Genius
پروفسور ۱۴۰۰۰ مرد ستون خونه نیستن؟؟؟؟فمن بازیای کودکانه تون رو به تکنولوژی نکشونید
محمدرضا
وقتی سیلیکن ولی هست دیگه کم تر از این اننظار کم تر از این نیست
phonix
توسعه که مجانی نیست
احمدرضا
نمره صدم بگیرن بازم خودم رانندگی میکنم بدون استفاده از خودران
حسن
احتمالا چند سال دیگه خودش میره کارا را انجام میده بر میگرده .
TESLA
فاقد ذره ای ارزش و اعتبار 😒😒😒 کل دنیا دارن میگن : fsd بتا تسلا از همه سیستم های خودران حال حاضر دنیا کامل تر هست ( مطمئنم بلوکروز و سوپرکروز به گرد پا fsd هم نمیرسن ) ، این کانسومر ریپورتز از همون اول هم با تسلا و ماسک مشکل شخصی داشت و گرنه نمیومد خودران هایی که فقط برای ۳۰۰ هزار کیلومتر از اتوبان های آمریکا شمالی برنامه ریزی شدن رو بهترین اعلام کنه 🤦‍♂️🤦‍♂️😒😒
phonix
هرچه دایره تمرکز کمتر خطرش هم کمتر تسلا کم نرفته تو درو دیوار
Gabriel
دائم بگ..وز ساخت ج.ا.ا هم البته که بدترین سیستم جهانه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.