چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
آستون‌مارتین مدل تولید محدود DBS 770 آلتیمیت ولانته را معرفی کرده است که ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد و تنها ۱۹۹ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

اوایل سال ۲۰۲۳ آستون‌مارتین از DBS 770 آلتیمیت رونمایی کرد و حالا نسخهٔ کانورتیبل این خودرو با نام ولانته معرفی شده است. این سوپراسپرت روباز از همان ارتقاءهای همتای کوپهٔ خود بهره می‌برد که برای ارائهٔ پرفورمنس و هندلینگ بهتر در پیشرانه و شاسی صورت گرفته بود. به لطف افزایش بوست توربوها، قدرت موتور ۵.۲ لیتری V12 آستون‌مارتین از ۷۲۵ اسب بخار در DBS سوپرلگرا حالا به ۷۷۰ اسب بخار رسیده اما گشتاور تغییری نداشته و همچنان ۹۰۰ نیوتن متر است.

این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مثل DBS 770 آلتیمیت کوپه، این نسخهٔ ولانته هم قوی‌ترین آستون‌مارتین تولید سری تاریخ محسوب می‌شود اما به دلیل وزن بیشتر نسبت به نسخهٔ کوپه، شتاب کمی کندتری دارد. ۷۷۰ کوپه با وزن ۱۸۴۵ کیلوگرم ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که ۷۷۰ ولانته با ۱۰ کیلوگرم وزن سنگین‌تر برای انجام این کار به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد اما حداکثر سرعت هردو نسخه ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

در این نسخه اما علاوه بر افزایش قدرت، ساختار شاسی و سیستم تعلیق هم ارتقاء پیدا کرده و حالا از تنظیم جدیدی برای کمک‌فنرهای تطبیقی و ستون فرمان متفاوت بهره می‌برد. DBS 770 آلتیمیت در بیرون هم به رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی چشمگیر، اسپلیتر جلو، دریچهٔ نعل اسبی جدید روی کاپوت و نشان‌های ۷۷۰ آلتیمیت مجهز شده تا از DBS معمولی متمایز شود. این تغییرات هرچند جزئی هستند اما ظاهر خیره‌کننده‌ای به خودرو بخشیده‌اند.

آستون‌مارتین تنها ۳۰۰ دستگاه از DBS 770 آلتیمیت تولید خواهد کرد که فقط ۱۹۹ دستگاه آن از نوع ولانته خواهد بود و تمام آن‌ها فروخته شده‌اند. تحویل این خودرو به خریداران از تابستان آغاز خواهد شد و پس از آن تولید DBS خاتمه خواهد یافت. آستون‌مارتین حرفی از بازگشت این نام نزده است اما رؤیت پروتوتایپ‌های DB12 نشان می‌دهد که حتی زمانی که آستون در حال حرکت به سمت سوپراسپرت‌های موتور وسط است، مدل‌های موتور جلو را همچنان زنده نگه خواهد داشت.

amir-mr
بنظرم طراحی های استون مارتین حس اسپورت بودن و کلاسیک بودن رو با هم منتقل میکنه انگار که ماشین روح داره در کل فوق العادس❤️
محمدهادی
اصن آستون نازتین بلد کاره
رگ و ریشه داره
این اخیرا هم که دیگه نموده قلب های عاااشقان خودرو رو
یزیدتو آستون❤️❤️
datsun
زیباست، آستون همیشه کابین رو غرقِ چرم میکنه که اون حس لوکس بودن رو همیشه تداعی میکنه
فقط انگلستان
آره چرم کابین آستون مارتین بیشتر از دیگر شرکت ها دیده میشه.
Tesla
بیش ترین چرم کابین مال بنتلی هست ، شما نگاه کابین کانیتننتال و فلایینگ اسپار بنداز متوجه میشی
Tesla
با کیفیت ترین چرم دنیا مال دو کمپانی : رولزرویس و بنتلی هست ، یادمه چند سال پیش کاراندرایور یه لیست از با کیفیت ترین کابین های دنیا منتشر کرد که رولزرویس بالاترین امتیاز ممکن رو گرفت و بعد از اون با اختلاف کم بنتلی بود ( آستون هم خیلی با کیفیت هست ولی در حد بنتلی و رولز نیست )
Royal Driver AMG
آستون از چرم گاو های هایلند اسکاتلندی استفاده می‌کنه تا جایی که خوندم و فوق‌العاده مرغوبن.
مازیار
آستون مارتین یا آستون جذاب؟
❤BMW❤
وایی
خیلی خوبه
عجب رینگ هایی
R
ورودی هوای جلو خیلی بزرگ و زشته
محمدهادی
داداش تورو ناموستون دیگه اینو هیتت نکنید
حالمون بهم خورد از ایرادای همیشگی
داداش دیگه موسولینی فقید خدابیامرز هم قبول داره این ماشین تو طراحی بدون نقصه
بکشید بیرون ناموسا
رامتین
بسیار عالی. البته من بین خودروهای کروک، ورژن مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ را از نظر طاهری بیشتر میپسندم، گرچه توان آستون مارتین ۲۰۰ اسب بیشتره که بخاطر سیلندرهای بیشتر خواهد بود.
DBS
اوج طراحی ، مهندسی ، لاکچری
hamidreza
فوق العاده زیبا و با وقار
DB11
پسر چیه این استون مارتین!!! بهترین طراحی ها رو همیشه داشته چجوری انقد خوبه این برند😍
net
۲ لوله اگزوز در سمت چپ و راست کافی هست برای ماشین اسپرت کوپه و ۴ لوله اگزوز برای سوپر اسپرت و هایپر کار خوبه.لوله اگزوز اگر به جای رنگ مشکی رنگ خاکستری بود قشنگتر میشد.طراحی کنسول و داشبورد خیلی قدیمی و بد هست و این مدل طراحی ساده کنسول و داشبورد برای بیست سال پیش خوب بوده.رنگ طراحی داخلی به رنگ کرم هست حال ادم به هم می خوره و خیلی بد هست رنگ طراحی داخلی کرم برای همه ماشینها.زیر سپر عقب در قسمت لوله اگزوز و پلاک ماشین متضاد مشکی هست بد شده.چراغ متصل عقب برای ماشین هایپر کار و سوپر اسپرت و اسپرت کوپه بد هست اگر چراغ سفید عقب وسطش نوار متصل نداشت و به جای رنگ سفید رنگ قرمز زرشکی داشت قشنگتر میشد.پره رینگ سفید شش ضلعی لانه زنبوری بد هست
مازیار
سرویسی که net میشه
Arshia m3csl
چقدر دلم برای این dbs تنگ میشه واقعا زیبا و عالی بود و خیلی هم شیک و عالی بود استون مارتین ونکوئیش هم عالی بود دلم برای dbs و ونکوئیش ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تنگ میشه چقدر خوشگل بودن یاد استون مارتین ونتج ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ هم بخیر چقدر خوشگل و جذاب بود ماشین های اون سالا عالی بودن واقعا از طراحی های تخیلی بدم میاد طراحی های زیبای سالای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ تکرار نمیشن جدی چقدر خودرو سازی قدیم بهتر بود
مهدی
بسیار زیبا شده اما آستون مارتین میبایست یه بروزرسانی هم برا داشبورد ماشینهاش اعمال کنه
nightknight
فوق العاده است💎❤️
❤ ب ت bugatti
زیباست
عالیه دوسش دارم
عاشق ماشین های ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی استون مارتینم
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
موتور برای به نزه؟
6ix9
چون v12 هست عالیه چه برسه به اینکه آستون مارتین باشه
مجتبی .
دودهم شتاب کمتر بخاطر ۱۰ کیلو؟؟ عوامل دیگه باید باشه. آیرودینامیک یا عامل دیگه ای
Royal Driver AMG
در دنیایی که اکثر کمپانی ها بی روح شدن و اصالت خودشونو نابود میکنن، برند هایی مثل آستون مارتین، بنتلی و فراری مثل الماس می‌درخشد.
مهردادکمال
خوشم میاد به دور از هیاهو و حاشیه این برند از قدیم زیباترین گرند تورر ها رو میساخته و همین مسیر رو داره جلو میره
blackwing
اگه به من بگن ۳تا گرند تورر لوکس موتور جلو انتخاب کن قطعاً انتخابم ایناست :
– فراری ۸۱۲ سوپرفست کامپتیزیونه
– استون مارتین DBS سوپر لجرا
– بی‌ام‌و M8 کامپتیشن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje