چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
اکثر خودروسازان معتبر جهانی به سمت برقی کردن محصولات خود حرکت میکنند و هدف اصلی هم کاهش دیاکسید کربن تولیدی است. به همین منظور شرکتی همچون بیامو از کامیونهایی با سوخت پختوپز برای حمل قطعات خودروها استفاده میکند.
بیامو میخواهد در بخش لجستیک و حملونقل پایدار نیز مؤثر عمل کند و به همین خاطر کامیونهای حمل قطعات و محصولات بیامو از سوختهای پختوپز استفاده میکنند. برند یاد شده با شرکت لجستیک GV تراکنت و DB شنکر برای راهاندازی ناوگانی متشکل از ۱۰ کامیون همکاری کرده است. این کامیونها از سوخت دیزل HVO100 استفاده میکنند که سوختی تجدید پذیر است و از پسماندهای گیاهی و مواد خام از جمله روغن پختوپز به دست میآید.
HVO100 تا ۹۰ درصد دیاکسید کربن کمتری نسبت به سوخت دیزل فسیلی ایجاد میکند و انتظار میرود کامیونهایی که از این نوع سوخت استفاده میکنند هر ساله بیش از ۸۰۰ تن دیاکسید کربن کمتری نسبت به کامیونهایی با سوختهای سنتی تولید کنند. پروژه آزمایشی HVO100 بخشی از استراتژی لجستیک سبز گروه بیامو به شمار میرود و باعث میشود ژرمنها به روشی پایدار، سبز و دیجیتال کارهای لجستیکی خود را انجام دهند.
استفاده از سوخت موردبحث در کارهای حملونقل بخش ارزشمندی از اهداف پایدارسازی کمپانی یاد شده محسوب میشود و نشان دهنده تکنولوژی پایدار دیگری است که باواریایی ها با آن به دنبال کاهش تولید کربن هستند. یکی از مزیتهای اصلی HVO100 این است که نیازی به ایجاد تغییرات در خودروها یا پیشرانه برای استفاده از چنین سوختی ندارد. سوخت یاد شده را میتوان بهصورت خالص یا ترکیب با سوخت فسیلی و با هر نسبتی استفاده کرد. همچنین سوختگیری خودروها نیز در همان جایگاههای سوخت مرسوم صورت خواهد گرفت.
همکار بیامو در این پروژه شرکت فنلاندی نست است که سوخت HVO100 را بهطور کامل از مواد خام تجدید پذیر به دست میآورد. بیامو در حال بررسی جنبههای مختلفی از جمله مصرف سوخت با وجود بارهای مختلف در سرعتهای گوناگون و شرایط آب و هوایی متنوع است تا به این ترتیب بداند کدام نوع سوختها بهترین عملکرد را دارند. یکی از مدیران ارشد گروه بیامو میگوید حتی کاهش یک گرمی تولید دیاکسید کربن نیز مهم خواهد بود. او میگوید:
ما به کاهش میزان کربن تولید شده توسط بخش حملونقل و زنجیره تأمین ادامه خواهیم داد و این کار را با اقدامات متنوعی انجام میدهیم
❤ ب ت bugatti
افرین به بی ام دبلیو که حامی سوخت(اما نه بنزین) و خودرو های الکتریکی هست
R/T
جالبه
محمد
خیلی عالیه.مخصوصا اینکه نیاز به تغییر در ساختار موتور نیست.نمیدونم چرا تا به حال خبری ازش منتشر نشده بود؟اگه برای کامیون ها انقدر بازده خوبی داره میتونه برای استفاده در خودرو های سواری دیزل هم عالی باشه.
وایسا دنیا وایسا دنیا می خوام پیاده شم
بی ام و ام که باشی از بنز استفاده میکنی 😂🤣🖐
تصویر اول ون مرسدس گویای همه چی هست
Amard
این نوع سوخت خیلی سال که تولید میشه اما محدود استفاده اش مثلا سوخت بیو دیزل یه نوع سوخت دیزل یا سوخت اتانول تو آمریکا جنوبی و هیدروژن هم که حتما در جریان هستید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.