چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
اولین دوره رالی بینالمللی گردشگری خزر تا خلیج فارس با حضور تیم پدال و بیش از ۵۰ تیم و ۱۰۰ شرکتکننده آغاز شد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
این رالی نخستین رویداد اتومبیلرانی کشور در این کلاس است که در تقویم FIA ثبت شده و با محوریت عبور از اماکن گردشگری ممتاز کشور در مسیر خزر تا خلیج فارس برگزار میگردد. قرار بود تیمهایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر نیز در این دوره از مسابقه شرکت نمایند که به علت مشکلات گمرکی در ورود خودروهایشان به کشور، از این مسابقه جا ماندند. علاوه بر پیشکسوتان آفرود و سافاری کشور، تعدادی از هنرمندان نیز در این مسابقه حضور دارند.
اما تیم پدال نیز شامل آقایان سعید روشن و جواد عقیلی با حمایت شرکت خودروسازی ایلیا که یک عدد دایون Y5 آفرودی را در اختیار ما قرار دادند در این مسابقات شرکت نموده است. هدف پدال از حضور در این مسابقات، علاوه بر تولید محتواهای آموزشی و کسب تجربه، آشنایی با پیشکسوتان این حوزه و ضبط تجربیات آنها و حمایت از تلاشهای برگزارکنندگان است. شاید این برای اولین بار باشد که یک رسانه در چنین مسابقهای سنگین و طولانی شرکت میکند تا مستقیماً و از نزدیک در فضای مسابقات قرار گیرد.
با هدف تثبیت نام خلیج همیشه فارس و اشاعه فرهنگ گردشگری داخلی و نمایش جاذبههای طبیعی و تاریخی ایران با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توسط شرکت مدیریت رویداد آریانا برگزار میشود. مسیر مسابقه از استانهای گیلان و شهرهای قزوین، کاشان، اصفهان، شیراز و کیش عبور میکند. در هرکدام از این مسیرها یک استیج برگزار میشود.
در ابتدای مسابقه به هر تیم نقشهای داده میشود که مسیر، زمان و سرعت در قطعات کوچک در آن آورده شده است. بعلاوه در طول مسیر، چک پوینتهایی نیز قرار گرفتهاند که تایم دقیق هر شرکتکننده را ثبت میکنند. دقت عبور از هر بلوک و مسیر به متر و ثانیه است و هرگونه سرعت بیشتر یا کمتر مشمول کاهش امتیاز میشود.
یکی از قوانین این مسابقه، پذیرش تنها خودروهای دو دیفرانسیل است. خودروهای شرکتکنندگان شامل انواع تویوتا هایلوکس، پرادو و لندکروزر، نیسانهای پاترول، سافاری و سرانزا، پیکاپهای جدید کلوت مکس موتور و کرمان موتور T8 و خودروهای کلاسیکی چون شورولت بلیزر و لندروور دیفندر و رنجروورهایی با عمر بالای ۵۰ سال و کارکردهایی بالای یک و نیم میلیون کیلومتر هستند.
استیج اول و استارت مسابقه از شهرستان ساحلی چمخاله و در روز ۹ اردیبهشت ماه آغاز شد. تیمهای شرکتکننده از یک روز قبل در این شهرستان مستقر شدند. استارت مسابقه در ساعت ۹ صبح با حضور مسئولان استانی زده شد و تیم پدال هم با شماره ۱۵ وارد مسابقه شد.
با عبور از شهرهای لنگرود، لاهیجان و سیاهکل، خودروها در مسیر جاده زیبای دیلمان قرار گرفتند. اولین ایستگاه توقف نیز در کنار آبشار لونک بود. پس از این توقف کوتاه، خودروها در مسیر دیلمان به سمت دریاچه ویستان قرار گرفتند. این مسیر هرچند برای خودروهای آفرودی سخت به نظر میرسد اما ارزش سفر و لذت از زیباییهای آن را دارد. تیمها برای صرف نهار در کنار دریاچه اتراق کردند و بعد از ساعاتی مجدد طبق برنامه به سمت قزوین به راه افتادند. ورود به دومین استیج نیز در ساعات غروب اتفاق افتاد. باوجودی که مسیر عادی مبدأ و مقصد ممکن است حدود ۳ ساعت طول بکشد اما مسیر رالی با عبور از راههای ناشناختهتر و ارتفاعات و جادههای خاکی و سنگی و آفرودی در نهایت یک روز تمام به طول کشید.
بعد از یک شب استراحت تیمها، صبح مجدداً در خط استارت قرار گرفته و نقشههای مسیر جدید نیز به آنها داده شد. این مسیر عموماً از جادههای شهری عبور میکرد و سرعتیتر از مرحله قبل بود. بعد از سه چک پوینت، تیمها در شهر قم برای صرف نهار توقف نمودند. بعد از یک ساعت نیز مسابقه به سمت کویر مجدداً آغاز شد. شهر ابوزیدآباد، از کویرهای معروف شهرستان کاشان بوده و مقصد بسیاری از تیمهای آفرودی و گروههای کویرگردی داخلی و خارجی است. توقف گاه شبانه تیمها نیز در متین آباد بود.
صبح روز سوم رالی تیمها بعد از کویرنوردیهای گروهی، مجدداً در خط استارت قرار گرفتند. بعد از عبور از مسیرهای خاکی کویری، خودروها وارد جاده شدند تا در هوای بسیار گرم، از مسیرهایی نامعمول به سمت اصفهان حرکت کنند. این مرحله نسبت به مراحل قبلی کوتاهتر بوده و در نهایت همه تیمها توانستند تا ساعت ۲ عصر، از خط پایان در ورزشگاه نقش جهان عبور کنند.
این مسابقه همچنان ادامه دارد و گزارشهای کاملتر آن را در پدال خواهید خواند.
بهزودی گزارشهای کاملتری هم از تجربیات ما و هم از بررسیهای خودروی دایون تیم و سایر موارد جذاب و مفید این رالی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
Souls_Master
جای ایتم ویدیویی خالیه.
جواد عقیلی
درود. در حال آماده سازی فیلم ها هستیم.
Python
به به ماشینای آفرودی واقعا یناز داشتیم به این رالی
امیدوارم جای تویوتا لندکروز خالی نباشه
net
با پاترول پوکیده ۲۰ سال پیش می خواهند رالی بدهند و نباید رالی در ایران برگزار شود.رالی برای کشورهای پیشرفته امریکا و اروپایی خوبه
مجتبی
تموم شد ….
محمود
اره واقعا 👍
mahdi-es17
ای کاش برسی دایون y5در افرود رو هم بزارین
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
کلوت ظاهرا خوب میکشه برای مسبقات
new reventon
رالی اونا vs رالی ما
بهترین ماشینش همون دایونه😂
همون بهتر همه داخلی ان آبروریزی نمیشه
از تو شهرای ایرانم که بگذرن بدتر باعث فرار گردشگری میشه
یه ۱۰ تا عکس بیشتر میذاشتین که مسئولین ایلیا بیشتر خر کیف شن
(مرد باشین بزارین منتشر شه)
کافر مقدس
اینا یه سری شو و نمایش هستن که اول و آخر شو کلی مسئول جمع میشن عکس میندازن و بعد ها اون عکسها به کارشون میاد .مخصوصا اگه عکس همراه با چفیه باشه
محمد
کافر مقدس….صد لایک واسه شعورت
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
کم و زیادشو ببخش
Arshia m3csl
تو کشورای دیگه افرود بازا با فولکس واگن اماروک و جیپ رانگلر و فورد f150 و فورد رنجر و نیسان فرانتیر افرود میرن اینجا با دایون و امیکو اسنا که بنجل خالصن🤦🏻♂️
Dan
قبول دارم
ولی مهم اینه که تو هر شرایطی که هستیم باید لذت ببریم
همین
سالار فصل
جای اشتری خالیست
Dan
قبول دارم
ولی مهم اینه که تو هر شرایطی که هستیم باید لذت ببریم
همین
جواد عقیلی
واقعا. ولی متاسفانه توی همین تایم خارج از کشور هستن
GMA
سلام
در حال حاضر تیم ها در اصفهان مستقر هستند؟
جواد عقیلی
بله. روز ۱۲ اردیبهشت مجددا استارت به سمت شیراز برقرار می شود.
محمد
عجب جایی رو هدف گرفتن
ملت ماشین پرست….اونم آفرودرها…در واقع نابودگران طبیعت!
.
بازی نخورین
خیلی زوده واسه فراموش کردن
شاهین
به امید موفقیت آقای عقیلی و آقای روشن
ای روزگار تلخه تلخه تلخ
ایده خوبی هست ولی کشور. کشور خوبی نیست
دوستان منصف باشین تقصیر دست اندرکاران پدال نیست تو ایران ب دنیا اومدن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب میخوانید:
source
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.