چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
 این مدت نه تنها گره ای از صنعت خودروسازی باز نشده است بلکه مقاومت شورای رقابت برای فهم بازار خودرو بیشتر نیز شده است.
به‌گزارش پایگاه خبری اسب بخار،دولت مهرورز یادگاری های زیادی از خود به جا گذاشته است؛ پوپولیسم در سطح گسترده،کاغذ پاره های تحریم و شورای رقابت.
این میراث تا کنون نه تنها کمرنگ نشده است بلکه با عمق مغز استخوان اقتصاد کشو  نیز پیشرفته است.
شورای رقابت هم یکی از یادگاران دولت “بگم بگم ” است .درست است که  عاقبت چیزی نگفت،ولی در عمل ثابت کرد که  دوری و عدم فهم درست از صنعت و اقتصاد چگونه می تواند باعث خشکاندن ریشه ها شود.
حال و روز و وضعیتدفعلی خودروسازی کشور هم ریشه درهمان تفکر دارد.تفکری که برای اقتصاد ، چارچوب و قواعد علمی آن اصالتی قائل نیست. در مقابل با کوته نگری و تقلیل مساله به تقابل های جناحی و گروهی فکر می کند که می تواند زیرساخت ها تغییر داده و وضعیت نابسامان را به سامان کند.اما قوانین علمی ثابت شده،حرف و سخن دیگری دارند.از سخن هیچ کس پیروی نمی کنند و با دستور و دخالت سر سازگاری ندارند.
قیمت،بازار،تولید،مصرف،عرضه،تقاضا نیز چارچوب و قواعد خاص خود را دارند.بارها و بارها چرایی عدم عرضه و تقاضا ثابت شده است.به بازار خودرو نیز  ارتباطی ندارد. یعنی هر جا تعادل از میان برود،ناطرازی ایجاد میکند.در این جا نیاز به حضور و دخالت برای بازگشت تعادل است. در این شرایط  در ایران گویا پیروی از منطق اقتصاد محلی از اعراب ندارد.بسیاری از افراد خود را صاحب رای و نظر می دانند.با توجه به جایگاه نسخه می پیچند.
متاسفانه بر خلاف تصور اگر نسخه جواب ندهد،بازهم همان درمان را ادامه می دهند منتهی این بار پزشک و داروخانه را عوض می کنند. 
مصداق کامل این مثال شورای رقابت است.شورایی که دستاوردش برای صنعت خودرو هیچ و برای سیستم رانت‌خوار سرشار از نعمت بوده است.با این حال در کمال تعجب نه تنها این روند را متوقف نکرده اند،بلکه با فواصل زمانی کوتاه و بلند بازهم در همان مسیر گام برداشته و همان حکایت قدیمی تکرار شده است.
به بیان ساده در حالی که خود  قوا و سازمان هایی که در این نهاد عضو داشته یا نظارت دارند،در پی انحلال آن باشند،مقدمات ظهور مجددش را فراهم کرده اند.
با این تفاسیر آیا مقاومت شورای رقابت  برای فهم واقعیت بازار خودرو طبیعی نیست؟ وقتی نتیجه ناتوانی در برآوردن وظیفه سازمانی بدون برخورد باقی می ماند؟ وقتی به جای فهم ،درک و اعتراف به اشتباه از وجود چنین نهادی،حاضر به پرداخت هزینه از منابع ملی می شوند،آیا به می توان از شورای رقابت و سایر نهادهای این چنین،امید به کارامدی داشت؟
در هر صورت انگونه که عنوان و اصرار می شود،شورای رقابت در تثبیت قیمت خودروهای مونتاژی  مصمم است.ا چون در جزیره امن قرار دارد.هزینه اقامت در این جزیره اینده تولید است.آینده ای که اشتغال را هدف قرار داده است.این در حالی است که مسبب وضعیت امروز بازار خودرو،حاکمیت است . با این حال آیا مقاومت شورای رقابت به مثابه آیینه ای از تفکر اقتصادی نظام به اعتماد و اعبتار آن خدشه وارد نخواهد کرد  
  در این وضعیت اگر این شورا اشتباه کرده باشد و با شجاعت پذیرای آن باشد آیا به مثابه اولین عقب نشینی تلقی خواهد شد؟ آیا مسائل داخلی کشور را باید دیدگاه مذاکرات و مناسبات سیاسی بین المللی دید و سنجدید؟
به بیان ساده بیش از یک دهه است که بسیاری از کارشناسان و منتقدان با زبان اعداد و ارقام از زیان بخش بودن اقتصاد دستوری حرف می زنند.هیچ کدام نیز نه دشمن مردم هستند و نه دل در گرو خودروسازان دارند. آنها بر اساس واقعیت حرف می زند.واقعیتی که شاید برای نهادهایی مانند این شورای چندان خوشایند نباشد.اما گاهی برای بزرگی لازم که دهان را بست٬چشم ها را باز کرد و خوب شنید. خوب شنیدن و تفکر یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که این روزها جای خالی اش حسابی در بازار خودرو به چشم می آید.
همچین میگینشورای رقابت بد که انگار بقیه خیلی خوبن! از چند برابر شدن قیمت در دوران روحانی تا قیمتهای همین دولت رئیسی بدون شورای رقابت. مگه بقیه کنترل کردن که به این اشکال میگیرید شما. وقتی اقتصاد دولتی هست همینه ربطی هم به شورای رقابت و سازمان حمایت و وزارت صمت نداره
رپورتاژی دیگر از سمت خودروسازن ایران
ماشینی که در چین زحمت کشیده میشه تولید میشه ۱۲ هزار دلار چرا باید ایرانی ان را بخرد ۳۰ هزار دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چراااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باز رد پای شرکت های خصوصی در مقالات سایت ها این است لابی! به مسئول غیر مسئول ربطی نداره فقط به وجدان و انسانیت ربط داره که شرافت و وجدانت رو با پول نفروشی
یاداوری کنم که ما خیلی بهمن موتور و…. رو دوس داریم 🙂
اسب بخار نمیگه که باید ایرانی بخره ۳۰ هزار دلار
حرفش اینه که ارزون کردن باید با بازکردن بازار باشه با باز کردن واردات، اونجوری خودشون مجبور میشن تا جایی که میتونن ارزون بدن وگرنه کسی نمیخره ازشون
ولی اینکه بازارو ببنید و بگی همه انقد بفروشن میشه کره شمالی
این راه کاملا غلطه و فقط باعث اختلاف بیشتر بازار و کارخونه میشه و فقط به سود دلال هاست!
مزدوران قلم بدست کمتر مزدوری کنید و ذره ای شرافت داشته باشید
متاسفانه قدرت درک مخاطبینی همون شما فاجعه است
مقاومت اسب دلال برای فهم ارزش خودروی ۲۰ برابر قیمت گذاری شده
اسب بخار بی شرفی تو کنار بزار
ابن چند وقت خوب تو زمین مونتاژ کار ها بازی کردی
چرا یک سایت باید همه جوره از مونتاژکارای چینی حمایت کنه و جلوی مردم کشورش بایسته؟
فقط تاسف برای قلم نویسنده مقاله
بابا چرا خودتون رو‌میزنید به کوچه علی چپ ؟ کدوم تولید کننده ایه که دلش نخواد بتونه دمپینگ کنه تا تمام رقباش رو از گردونه خارج کنه ؟ باباجان قیمتا جای دیگه تایین میشه اختلافشم تو جیب تولید کننده نمیره ، البته حتا شرکتای خصوصی هم اسمشون خصوصی و چیزی به اسم خصوصی وجود نداره درست مثل بانکهامون یا چیزای دیگه ، این شورا هم واسه حقوق گرفتن یه عده و سر کار رفتن یه عده دیگه درست شده تمام .
کم طرف داری خودرو ساز رو بکنید و اینکه چرا ما باید خودرو مشابه رو که تو کشور های همسایه هم هست رو با دو برابر قیمت بخریم در صورتی که بخاطر نیروی کار ارزان (ریال بگیر)باید ارزون‌تر هم بگیریم ؟؟ ‌اینکه چقدر مردم ارزون میفروشید به خودرو سازا ، خجالت خوب چیزیه ،مردم شعور دارن
Big like به شورای رقابت ❤️❤️






اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
تولید محتوا

سئو سایت

چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje