چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
بمباردیه اعلام کرد تست‌های نمونه پیش‌تولیدی پروژه اکو جت خود را وارد مرحله جدیدی کرده است. این هواپیمای جدید از طراحی متمایز بال ها موسوم به طراحی ترکیبی سود می‌برد. هدف از به‌کارگیری چنین طرحی بهبود آیرودینامیک، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌هاست.


در سال‌های اخیر شاهد معرفی محصولاتی جدید با طراحی بال های ترکیبی هستیم و کمپانی‌هایی همچون ایرباس، ناتیلوس، جت زیرو و حتی ناسا از آن استفاده کرده‌اند. البته به‌طور دقیق نمی‌دانیم که چرا چنین طرحی بکار گرفته شده است اما شاید دلیل اصلی آن به قوای محرکه هیدروژنی مربوط شود که در حال ایجاد راهی برای هوانوردی پاک و بدون آلایندگی است. هیدروژن به هر دو شکل گازی و مایع فضای زیادی را می‌طلبد و بدنه هواپیما با طراحی بال ترکیبی فضای زیادی را ایجاد می‌کند.
شاید هم پیشرفت‌های رخ داده در زمینه متریال و فرایند ساخت به کمپانی‌های بزرگ اعتمادبه‌نفس لازم در استفاده از چنین طرحی را بجای بال های سنتی داده است. قطعاً در ۳۰ سال آینده تغییرات زیادی در زمینه حمل‌ونقل بدون آلایندگی رخ خواهد داد و طراحی بال های ترکیبی نیز راهی برای افزایش لیفت بدنه، کاهش درگ و سروصدا و نهایتاً کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محسوب می‌شود.
چنین طراحی نوآورانه‌ای یک فرصت مناسب برای نمایش توانمندی‌های شرکت‌های هوایی به ویژه در زمینه ارائه هواپیماهای زیبا و جذاب است. بمباردیه نیز که در زمینه تولید جت‌های تجاری شهرت زیادی دارد تیمی را مسئول پروژه اکوجت خود کرده است. بر اساس بیانیه جدید این شرکت، تست‌های پروازی جت جدید یاد شده تکمیل شده است. پروتوتایپ دوم بمباردیه از نظر ابعاد رشد دو برابری را نسبت به نمونه اولیه دارد و از سال قبل تاکنون در حال پرواز بوده است. بمباردیه فعلاً وارد جزئیات نشده و تنها گفته است پروتوتایپ اولیه اثبات کننده معماری کنترل جدید بوده و تیم توسعه دهنده توانسته با این نوع طراحی عجیب بال ها به سرعت‌های بالایی برسد.
هدف بمباردیه از تست چنین جتی کاهش ۵۰ درصدی آلایندگی در مقایسه با طراحی‌های استاندارد است هرچند با توجه به تصاویر و ویدئوهای منتشر شده می‌توان گفت طراحی جت بمباردیه فرسنگ‌ها با جذاب‌ترین نمونه‌های مشاهده شده فاصله دارد. در حقیقت ظاهر محصول جدید بمباردیه بیشتر شبیه هواپیمایی سنتی است که کمی از ویژگی‌های جذاب استفاده می‌کند؛ اما نتیجه نهایی کاملاً رضایت‌بخش بوده و باعث شده به یاد تاندربرد ۲ بیفتیم. نظر شما درباره به‌کارگیری طراحی بال ترکیبی در هواپیماها چیست؟ آیا چنین طرحی به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
NAVID۰۰۹۸
نه از صنعت هوایی سر در میارم نه علاقه‌ای خاص دارم دنبالش کنم ، ولی ؟!
ولی عاشق طراحی در صنعت هوایی هستم از هر وِرژنی که باشه !!!
نگاه کنید به طراحی این هواپیما ، چقدر جذابه ، زوایایِ نِرمش چقدر با چشم بیننده بازی میکنه !
از هر زاویه نگاهش میکنم ، کِیف میکنم ، یاد حشرات نشنال‌جیوگرافیک میوفتم از نمای نزدیک !
MK
طراحیش کاملا زروکفترالهام گرفته شده
F22RAPTOR
چقد شبیه پرستو شده
از بالا هم حتمی سنگ میندازه 😉
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje