fownix banner – dakheli zir slider


persia khodro

چری در نمایشگاه ژنو شعبه قطر نسخه الکتریکی کراس‌اوور اومودا 5 یا همان خودرویی که در کشورمان با نام فونیکس FX عرضه می‌شود را معرفی کرده است. اومودا 5 الکتریکی اولین بار اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد اما چری در مورد مشخصات و جزئیات آن حرفی نزده بود. حال در نمایشگاه ژنو قطر این شرکت اعلام کرده است که اومودا 5 الکتریکی به یک پکیج باطری 61 کیلووات ساعتی مجهز است که یک موتور الکتریکی با 204 اسب بخار قدرت روی محور جلو را تغذیه می‌کند.

فونیکس FX برقی

این رقم تنها کمی از نسخه بنزینی بیشتر است که 197 اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، از اومودا 5 الکتریکی نباید انتظار عملکرد خیلی سریعی را داشت. این خودرو ظرف 7.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شعاع حرکتی آن با هر بار شارژ کامل باطری‌ها 450 کیلومتر خواهد بود. این خودرو همچنین از قابلیت شارژ سریع تا 110 کیلوواتی هم برخوردار است که از صفر تا 80 درصد باطری‌ها را ظرف 30 دقیقه شارژ می‌کند.

فونیکس FX برقی

برخی تغییرات ظاهری هم فونیکس FX الکتریکی را از نسخه بنزینی متمایز کرده‌اند. تغییر بزرگی که در قسمت جلو رخ داده، حذف کامل جلوپنجره است. در پایین هم ورودی هوای جدیدی روی سپر تعبیه شده که خطوط عمودی با نمای اسپرتی در آن دیده می‌شود. طراحان همچنین دی‌لایت‌های باریک بالا را کشیده‌تر کرده و بین آن‌ها پانلی مشکی‌رنگ با نوشته بزرگ OMODA طراحی کرده‌اند. علاوه بر این، در چراغ‌های اصلی هم تغییراتی دیده می‌شود.

فونیکس FX برقی

در عقب هرچند حجم تغییرات کمتر است ولی با کمی دقت می‌توان متوجه اسپویلر کمی متفاوت و نوشته OMODA روی نوار میانی چراغ‌ها شد. علاوه بر این، به لطف قوای محرکه الکتریکی، چری سر اگزوزها را حذف و آن‌ها را با سپر مشکی ساده‌ای جایگزین کرده است. چری در حالی نسخهٔ الکتریکی اومودا 5 را معرفی کرده است که چند ماه پیش خبر از عرضه این خودرو در نسخه‌های بنزینی و الکتریکی در بازار اروپا داد. نسخه بنزینی این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو عرضه می‌شود که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه الکتریکی هم سال آینده راهی بازار خواهد شد.

فونیکس FX برقی


source

viraje.ir

توسط viraje.ir