16 سال پیش و در نمایشگاه توکیو 2007 بود که نیسان GT-R با کد اتاق R35 رونمایی شد. با گذشت 16 سال از این اتفاق مهم، در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 شاهد معرفی یک خودروی کانسپت هستیم، که شاید تصویری از جانشین نیسان GT-R در سالهای آینده باشد.
از معرفی کانسپت GT-R در سال 2001 تا رونمایی از نسخه نهایی، شش سال فاصله بود. اگر نیسان در مورد هایپر فورس نیز چنین عملکردی داشته باشد، به این زودی نباید منتظر تولید آن باشیم. اما به هرحال، در جهان پر از خودروهای شاسی بلند، حتی نمایش یک کوپه کانسپت هم میتواند باعث خرسندی علاقمندان باشد.
معرفی نیسان هایپر فورس
خطوط تند و تیز و زوایای شکسته قطعات مختلف، چهرهای بسیار خشن از نیسان هایپر فورس (Hyper Force) به نمایش گذاشته است، که البته با کمی دقت، میتوان ردپای GT-R R35 را در آن تشخیص داد. نمای کلی بدنه و فرم دایرهای چهار چراغ عقب، میتواند شاهدی بر این ادعا باشد.
لوگوی سفید و قرمز مربع-شکل و البته نورانی که در فاصله بین چراغهای جلو قرار گرفته است، هم احتمال قطعی بودن تولید این مدل را تقویت میکند. دریچههای برقی هوا در گلگیرهای جلو، باله بزرگ عقب، درهای بالارونده، دیفیوزر عقب و رینگهای کربنی با طراحی آیرودینامیک، از دیگر ویژگیهای ظاهری نیسان هایپر فورس به شمار میآید.
کابین نیسان هایپر فورس
حال و هوای کابین نیسان هایپر فورس به اتاق علاقمندان به بازیهای کامپیوتری شباهت دارد. فرمان مستطیلی کاملا یادآور کنسول بازی دستی است، درحالیکه نورپردازی چراغهای LED، طراحی صندلی راننده و سرنشین و نمایشگرهای متعدد، کاملا حس حضور در یک بازی کامپیوتری را القا میکند.
مشخصات فنی نیسان هایپر فورس
براساس اعلام نیسان، هایپر فورس به باتری سولید، سامانه چهار چرخ محرک e-4ORCE و پیشرانهای با هزار کیلووات قدرت مجهز شده، که با 1341 اسببخار معادل است. دو حالت رانندگی R و GT هم برای این خودرو پیشبینی شده است.
از سایر مشخصات فنی نیسان هایپر فورس اطلاعی در دسترس نیست، اما در یکی از تصاویر میتوان رقم حداکثر سرعت 320 کیلومتر برساعت را تشخیص داد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source