ب ام و موتوراد R1300GS مدل 2024 در جایگاه جدیدترین عضو از سری GS با 40 سال سابقه، معرفی شده است. ب ام و از این مدل به عنوان نسخه بازطراحی شده از یک مدل پرفروش و موفق یاد میکند.
پیشرانه توئین-باکسر این مدل، با ابعاد کمتر در بالای گیربکس قرار گرفته تا 145 اسببخار قدرت و 145 نیوتنمتر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 7.750 و 6500 دور بر دقیقه، به چرخها انتقال دهد. بنابراین با نیرومندترین پیشرانه باکسر در تاریخ محصولات ب ام و مواجه هستیم.
به لطف نصب باک آلومینیومی و طراحی جدید سیستم تعلیق، وزن ب ام و R1300GS مدل 2024 با 12 واحد کاهش به 237 کیلوگرم رسیده است. سازه این مدل از صفحه فولادی ساخته شده است، که علاوه بر استحکام بیشتر، در ارتفاع کمتری به اجزای تعلیق متصل میشود.
سیستم تعلیق نیز علاوه بر طراحی مجدد، با DSA یا تنظیم پویا همراه شده است، که با تنظیم ارتفاع و سختی کمکفنرها، فرمانپذیری بهتر و کیفیت سواری بالاتر را به ارمغان میآورد. در حالت اسپرت، ارتفاع کمکها تا 20 میلیمتر افزایش مییابد.
چهار حالت سواری جاده، بارانی، اکو (اقتصادی) و استقامتی برای ب ام و R1300GS پیشبینی شده است، که مورد آخر برای مسیرهای آفرود، مفید خواهد بود.
چراغهای LED جلو با چیدمان ماتریسی، جایگزین نمونه قبلی شده است، درحالیکه چراغهای راهنما به محافظ دسته موتور انتقال یافته تا نور بیشتری به گوشههای مسیر بتاباند.
چندین سامانه ایمنی شامل کروز کنترل فعال، هشدار برخورد از جلو، هشدار تعویض خط و همچنین سوکت USB و خروجی برق 12 ولت به صورت استاندارد عرضه شده است، درحالیکه گرمکن صندلی به صورت سفارشی ارائه میشود.
ب ام و قصد دارد R1300GS مدل 2024 را در سه نسخه ویژه با اسامی Triple Black , GS Trophy و Option 719 Tramuntana با امکانات و ویژگیهای ظاهری متمایز عرضه کند.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
source