Wp Header Logo 558.png

به گزارش ایدرو نیوز ، مهران سالاریه با اشاره به این که ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده پس از انتقال از وزارت راه و شهرسازی به وزارت صمت عملا از اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد ، گفت: در همان ابتدای امر با توجه به ضعف‌های فراوان سامانه قبلی، اقدام به طراحی سامانه جدید در این حوزه کردیم.

سالاریه یکی از موضوعات اصلی ستاد را تعیین تکلیف کشنده‌های مشمول بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی عنوان کرد و گفت: متاسفانه چندین ماه مالکان این کشنده‌ها بلاتکلیف بودند که به جهت مساعدت با این دسته از رانندگان تا کنون بیش از ۲ هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شدند و بیش از یکهزار دستگاه از این تعداد تاکنون پلاک شدند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به این که بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، تمامی خودروهای سنگین در صورت نبود گواهی اسقاط می‌توانند نسبت به پرداخت عوارض ریالی اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به وجود گواهی اسقاط دیزل به میزان کافی به تمامی واردکنندگان اعلام شده که از این پس باید نسبت به ارایه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری اقدام کنند که بدین ترتیب اسقاط کامیون‌های فرسوده از این پس شتاب می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های دیگر ستاد نوسازی ناوگان در سال جاری گفت: در طرح جایگزینی ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه اسقاط شدند. همچنین در طرح نقدی بیش از ۱۸ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: در حوزه تاکسی نیز تاکنون بیش از ۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده اسقاط و نوسازی شدند.

سالاریه با اشاره به این که در مجموع در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۳۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است ، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ برابر و در مقایسه با کل اسقاط سال ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر شده است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با تاکید بر این که اولویت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است، تصریح کرد: برنامه ریزی‌های جدی در این حوزه در حال انجام است تا مشوق‌هایی برای اسقاط خودروهای فرسوده درنظر گرفته شود که بزودی در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir