Wp Header Logo 229.png

پول هوشمند یا اسمارت مانی سرمایه ‌ای است که تحت کنترل سرمایه ‌گذاران نهادی، متخصصان بازار، بانک‌ های مرکزی، صندوق‌ ها و دیگر حرفه ‌ای ‌های مالی قرار دارد. پول هوشمند اصطلاحی بود که در ابتدا در قمار به پول حاصل از شرط ‌بندی‌ هایی اطلاق می شد که قمار بازانی که سابقه موفقی داشتند و احتمال شکست خوردنشان در قمار بسیار پایین بود، آن را کسب می کردند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر درمورد اسمارت مانی توضیح دهیم.

درک اسمارت مانی

پول هوشمند پولی است که توسط افرادی سرمایه ‌گذاری یا شرط ‌بندی می ‌شود که تجربه، اطلاعات و دانش بالایی دارند یا همه این سه ویژگی را دارا هستند. شواهد تجربی کمی وجود دارد که نشان دهد سرمایه ‌گذاری ‌های پول هوشمند بهتر از سرمایه‌گذاری ‌های پول غیر هوشمند عمل می ‌کنند؛ اما چنین جریانات نقدینگی، روش‌ های بسیاری از حدس و گمان را تحت تأثیر قرار می‌ دهند.

در واقع ریشه کلمه پول هوشمند از قماربازی می آید. این اصطلاح از قماربازانی که دانش عمیقی از قماربازی داشتند و در اکثر اوقات برنده می شدند، گرفته شده است. دنیای سرمایه گذاری نیز همین طور است. اسمارت مانی در دنیای سرمایه گذاری توسط افرادی سرمایه گذاری می شود که درک کامل تری نسبت به سرمایه گذار های معمولی در بازار هدف دارند. درک بیشتر این دست از سرمایه گذار ها باعث می شود تا اسمارت مانی شانس موفقیت بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این مورد پول هوشمند می تواند به پول کلانی اشاره کند که می تواند بازار ها را به حرکت دربیاورد. در اکثر اوقات پشیتبان این نوع اسمارت مانی بانک مرکزی است.

در دنیای قمار نیز اصطلاح پول هوشمند برای کسانی به کار می رود که از طریق این راه امرار معاش می کنند. این دست از قمار بازان از الگوریتم های ریاضی برای این که چه مقدار پول را در کجا سرمایه گذاری کنند، استفاده می کنند.

شناسایی اسمارت مانی

اسمارت مانی

برای شناسایی پول هوشمند باید به دنبال یک سری علائم باشید. برخی از این علائم عبارت اند از:

  • تراکنش های بزرگ: سرمایه گذاران حرفه ای با پول هوشمند اغلب سرمایه گذاری های بزرگی نیز انجام خواهند داد. آن ها با استراتژی و مدل های مختلف سرمایه گذاری  وارد حوزه های مختلفی می شوند که مطمئن هستند در دراز مدت عملکرد خوبی خواهد داشت. برای تشخیص اسمارت مانی باید با تحلیل بازار و بررسی و تفسیر حجم اوراق بهادار آشنا باشید تا بتوانید تشخیص دهید پول هوشمند کجاست و در روی چه حوزه ای باید ورود کنید.
  • خرید های داخلی: خرید های داخلی توسط سرمایه گذار ها معمولا نشان دهنده وجود اسمارت مانی است. فردی که بخشی از سهام شرکت خود را خریداری می کند، مطمئن است که شرکت در آینده عملکرد خوبی خواهد داشت و می تواند سرمایه او را افزایش دهد.
  • صنایعی با پتانسیل رشد قوی: اسمارت مانی معمولا در حوزه ای سرمایه گذاری می شود که احتمال رشد آن حوزه در آینده بسیار قوی است. برای مثال اکثر سرمایه گذار های با تجربه روی فناوری سرمایه گذاری می کنند.
  • سرمایه گذاری های بلند مدت: سرمایه گذاری برای دوره های بلند مدت معمولا نشانه ای از پول هوشمند است. سرمایه گذاران پول هوشمند معمولا تحلیل های بنیادی عمیقی را برای سرمایه گذاری های بلند مدت خود انجام می دهند.

ردیابی پول هوشمند

ردیابی پول هوشمند

راه های مختلفی برای ردیابی پول هوشمند در بازار های مالی وجود دارد. برخی از راه ها عبارت اند از:

  • تجزیه و تحلیل حجم های معاملات: یکی از راه های ردیابی اسمارت مانی معاملات بزرگ است. سرمایه گذاران اسمارت مانی معمولا معاملات بزرگی را انجام می دهند که با تجزیه و تحلیل اوراق بهادار و مشتقات دیگر قابل شناسایی است. از این تجزیه و تحلیل ها می توان تشخیص داد آیا پول هوشمند قابل خرید و فروش است یا خیر.
  • گزارش های معاملات داخلی: بررسی گزارش های معاملات داخلی می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما در مورد شرکت های مختلف ارائه دهد. با بررسی این گزارش ها می توانید نشانه های فعالیت پول هوشمند پیدا کنید.

اندازه تراکنش اسمارت مانی چقدر است؟

تراکنش اسمارت مانی

تراکنش های پول هوشمند همیشه بزرگ است. مقدار تراکنش های اسمارت مانی در بازار های جهانی می تواند از ده ها میلیون گرفته تا صد ها میلیون یا حتی گاهی اوقات میلیارد ها دلار متغیر باشد.

چه کسانی صاحب پول هوشمند محسوب می شوند؟

سرمایه گذاران نهادی، صندوق های تامینی، شرکت های سهام خصوصی، افراد ثروتمند دنیا، مدیران شرکت ها و اعضای هیئت مدیره شرکت های بزرگ همگی از صاحبان پول هوشمند محسوب می شوند.

جمع بندی

اسمارت مانی به سرمایه گذاری های گفته می شود که توسط سرمایه گذار های با تجربه مانند سرمایه گذاران نهادی، صندوق های تامینی یا شرکت های سهام خصوصی انجام می شود که سابقه آن ها از لحاظ موقعیت در بازار های مالی ثابت شده است. این دست از سرمایه گذاران به منابع قابل توجه دسترسی دارند و درک آن ها از بازار بسیار عمیق است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد اسمارت مانی و نکاتی که لازم است در رابطه با آن بدانید توضیح دادیم.

 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir