Wp Header Logo 232.png


منتشر شده در 14 آبان 1402 ساعت 13:00


نویسنده
سجاد کجوری

اشکودا سوپرب 2024 خودرویی جذاب در دنیای شاسی بلند ها

اشکودا سوپرب ۲۰۲۴ دارای ۲۸ ویژگی Simply Clever از جمله درب برقی قسمت بار برای نسخه واگن است.

اشکودا (Skoda) در زیر چتر گروه فولکس واگن شکوفا شده است، به طوری که برخی از افراد در واقع مدل های Mladá Boleslav را به مدل های اهل ولفسبورگ ترجیح می دهند که به ضرر ولفسبورگ است. نسل چهارم سوپرب (Superb) که رونمایی شد، به میزان کمتری با پاسات همپوشانی دارد، زیرا پاسات دیگر به عنوان یک سدان عرضه نمی شود. ولی پرچمدار اهل چک هنوز هم می تواند به عنوان یک سدان در نظر گرفته شود، اگرچه از نظر فنی یک هاچ بک است زیرا دارای درب عقب کاربردی است.

مانند هر اشکودای موجود، سوپرب ۲۰۲۴ یک خودروی بی تکلف است که با ارائه فضای زیاد و کاربردی فوق العاده بی نظیر در این بخش کوچک شده از بازار، به خانواده ها و اپراتور های ناوگان خدمات می دهد. این خودروی تازه وارد نیازی به نگرانی در مورد اوپل اینسیگنیا، فورد موندئو یا رنو تالیسمان نخواهد داشت زیرا همه آنها از بین رفته اند. سدان های متوسط معمولی در اروپا بسیار کم هستند در جایی که هنوز پژو مدل ۵۰۸ و مزدا مدل ۶ و تویوتا مدل کمری را به فروش می رساند.

مشخصات ظاهری اشکودا سوپرب ۲۰۲۴

این خودرو اگرچه به عنوان یک خودروی نسل بعدی برچسب گذاری شده است، اما استایل سوپرب جدید تکاملی است و تعریف فیس لیفت را در بر می گیرد. در حالی که فاصله بین دو محور در ۲۸۴۱ میلی متر (۱۱۱.۸ اینچ) دست نخورده باقی مانده است، اما تغییرات قابل توجهی در نسبت های این مدل ایجاد شده است زیرا هر دو سبک بدنه اکنون ۱۵ میلی متر باریک تر هستند. لیفت بک ۴۳ میلی متر کشیده تر و ۱۲ میلی متر مرتفع تر از مدل قبلی خود است در حالی که واگن ۴۰ میلی متر کشیده تر و ۵ میلی متر مرتفع تر شده است.

ممکن است فوراً آشنا به نظر برسد، اما بدنه به طور قابل توجهی روان تر از قبل شده است، زیرا ضریب درگ این هاچ بک ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۰.۲۳ رسیده است و در واگن با ۱۵ درصد کاهش به ۰.۲۵ رسیده است.

این نسخه به روز شده از نظر فضای سر ، هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب سودمند بوده است، در حالی که حجم بار با ۲۰ لیتر افزایش (۰.۷ فوت مکعب) به ۶۴۵ لیتر (۲۲.۷ فوت مکعب) برای لیفت بک و با ۳۰ لیتر (۱ فوت مکعب) افزایش به ۶۹۰ لیتر (۲۴.۳ فوت مکعب) برای واگن رسیده است. اندازه رینگ های آلیاژی از ۱۶ تا ۱۹ اینچ متفاوت است و شما می توانید از بین هشت رنگ بدنه که شش رنگ آن جدید هستند انتخاب کنید: سفید خالص، زرد چای یخ، آبی کبالت، مشکی آبنوس، قرمز کارمینی و نقره ای ریگی.

طراحی کابین اشکودا سوپرب ۲۰۲۴

در حالی که طراحی بیرونی بیشتر شبیه به نسخه قبلی است، کابین با خلاص شدن از کنترل های سنتی (البته نه همه) بازسازی شده است. هنوز تعداد انگشت شماری دکمه قدیمی برای دسترسی سریع یافت می شود، اگرچه بیشتر اوقات از صفحه نمایش برای دسترسی به عملکرد ها استفاده می کنید. اندازه این سیستم سرگرمی ۱۰ یا ۱۳ اینچ بسته به سطح تریم خواهد بود در حالی که نمایشگر دیجیتالی پشت کیلومتر ۱۰ اینچی راننده استاندارد خواهد بود. با هزینه اضافی، یک نمایشگر هد آپ برای اولین بار در سوپرب ارائه می شود.

نکته قابل توجه در کنسول مرکزی، سه کلید چرخشی با صفحه نمایش ۱.۲۵ اینچی خواهد بود. اشکودا آن ها را Smart Dials می نامد و اشاره می کند که آن ها قابل تنظیم هستند به این معنا که شما می توانید انتخاب کنید که آن ها چه کاری انجام دهند. کناری ها برای تنظیم گرم کن و سرد کن صندلی و همچنین تنظیم دمای داخلی استفاده می شوند.

اما کلیدی که در وسط قرار دارد، دسترسی به صدا، حالت های رانندگی، تهویه مطبوع هوشمند، سرعت فن و جهت هوا را فراهم می کند. با این حال، شما فقط می توانید چهار مورد از آنها را از منوی سرگرمی انتخاب کنید. این Smart Dial  مرکزی با دکمه های معمولی برای تهویه شیشه جلو، گرم کن شیشه عقب، چرخش هوا و عملکرد های تهویه مطبوع خودکار احاطه شده است.

مشخصات فنی اشکودا سوپرب ۲۰۲۴

لیست موتور ها با یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با تنظیمات هیبریدی ملایم شروع می شود. این موتور ۱۵۰ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) نیرو تولید می کند و فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است. موتور ۲.۰ لیتری بزرگتر را می توان با ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلو وات) یا ۲۶۵ اسب بخار (۱۹۵ کیلو وات) داشت که دومی با سیستم چهار چرخ محرک ارائه می شود.

در نسخه دیزل، تنها یک موتور ۲.۰ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) و دیفرانسیل جلو و یا ۱۹۳ اسب بخار (۱۴۲ کیلو وات) و تمام چرخ محرک وجود دارد. صرف نظر از موتوری که سراغ آن می روید، اشکودا یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دوکلاچه روی سوپرب نصب می کند. صحبت از گیربکس شد، اهرم تعویض دنده به ستون فرمان تغییر مکان داد تا فضای بین صندلی ها آزاد شود.

سوپرب پلاگین هیبریدی که فقط یک نسخه واگن است، یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی را با یک موتور الکتریکی ترکیب می کند تا مجموع خروجی سیستم ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلو وات) باشد. به طور مشترک با کودیاک جدید (که در مورد آن مقاله ای در همین سایت منتشر کردیم) ، ساختار سیستم الکتریکی فقط دیفرانسیل جلو است و با یک گیربکس دو کلاچه DSG شش سرعته عرضه می شود. به لطف بسته باتری ۲۵.۷ کیلو وات ساعتی، بیش از ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) را بدون مصرف بنزین انجام می دهد. می توان آن را تا ۵۰ کیلو وات شارژ کرد، در این صورت ۲۵ دقیقه طول می کشد تا از ۰ به ۸۰ درصد برسد. همچنین به لطف بازیابی انرژی ترمز مقداری انرژی به باتری باز می گردد.

سایر ویژگی ها

این یک اشکودا بدون مجموعه وسیعی از محصولات Simply Clever نخواهد بود، و سوپرب ۲۰۲۴ کمتر از ۲۸ ویژگی از این مجموعه را ندارد. برخی از آن ها جدید هستند، مانند Smart Dial های هوشمند فوق الذکر و درب برقی قسمت بار برای نسخه واگن. بله، چتر داخل درب راننده همچنان وجود دارد. موارد دیگر عبارتند از قلاب های تاشو کیسه در محفظه بار، گیره بلیط پارکینگ روی شیشه جلو، آبپاش دوربین دید عقب و یک پورت USB در آینه دید عقب برای اتصال دوربین داشبورد.

سوپرب جدید از آنجایی که از چراغ های جلوی LED ماتریسی پیشرفته تر با  40 درصد خروجی نور اضافی استفاده می کند، از فناوری پیشرفته تری برخوردار است که با دمپرهای تطبیقی ارتقا یافته موجود است و به صورت استاندارد در سطح تریم پرچمدار Laurin & Klement ارائه می شود. L&K شیک با تمام پیشرانه ها و سبک های بدنه موجود است که دارای سیستم صوتی استاندارد ۱۴ بلندگوی Canton، ماساژور صندلی های جلو و روکش های چرمی منحصربه فرد است.

اشکودا سوپرب اصلاح شده دیگر در جمهوری چک تولید نمی شود، در اسلواکی در کنار فولکس واگن پاسات (Passat) که فقط واگن است ساخته می شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir