Wp Header Logo 230.png

دایهاتسو به طور شگفت انگیزی کوپن کانسپت را در نمایشگاه تحرک ژاپن هفته گذشته معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، این خودروی دیفرانسیل جلو، همان خودرو بامزه‌ای نبود که از زمان معرفی اولین نسل آن در سال ۲۰۰۲ می شناختیم.

این وسیله نقلیه که در نمایشگاه تحرک ژاپن ۲۰۲۳ رونمایی شد، بسیار بزرگتر با دیفرانسیل عقب بود. دور شدن از خاستگاه خودروی Kei به مهندسان این آزادی را داد که موتوری بزرگتر از موتور ۶۵۸ سی سی مورد استفاده در مدل فعلی تولید کنند.

نمای عقب دایهاتسو کوپن کانسپت
نمای عقب دایهاتسو کوپن کانسپت

قدرت خروجی اعلام نشده است، اما با توجه به وجود یک موتور ۱.۳ لیتری در زیر کاپوت، به جرات می توان گفت که این موتور قدرت بیشتری نسبت به موتور ضعیف ۰.۶ لیتری توربو مورد استفاده در خودروی kei دارد که ۶۳ اسب بخار قدرت تولید می کند.

این قدرت اضافی یک ضرورت است، زیرا کوپن کانسپت تقریباً ۱۸ اینچ طولانی تر و تقریباً ۹ اینچ گسترده تر از مشخصات JDM است.

فضای داخلی دایهاتسو کوپن کانسپت
فضای داخلی دایهاتسو کوپن کانسپت

هنوز هم مقداری کوچکتر از مزدا MX-5 میاتا است.

دایهاتسو کوپن کانسپت
دایهاتسو کوپن کانسپت

چرا دایهاتسو تصمیم گرفت تا خودروی اسپرت کوچک خود را به میزان قابل توجهی بزرگتر کند؟

یک کوپن با موتور بزرگتر، قدرتمندتر و دیفرانسیل عقب، در مقایسه با خودروی کی برای صادرات جذاب تر است. فراموش نکنیم که دایهاتسو زیرمجموعه تماماً متعلق به تویوتا است، بنابراین فروش مدل در خارج از ژاپن چندان دشوار نخواهد بود.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم این مدل جالب چگونه خواهد شد، اما باید در نظر داشته باشیم که زمان برای Copen فعلی رو به اتمام است زیرا از سال ۲۰۱۴ در دسترس بوده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir