خرید اقساطی مزدا
مزدا یکی از قدیمیترین برندهای ژاپنی است که کارش را صد سال قبل با ساخت تجهیزات ماشینآلات شروع کرد و از دهه شصت وارد عرصه خودروسازی شد و محصولاتش را در کشورهای مختلف به فروش رساند. در ایران در بین خودروهای خارجی موجود خودروهای مزدا بسیار پر طرفدار هستند و دلیل اصلی آن را میتوان به خاطر به صرفه و پرطرفدار به حساب میآیند. در این مطلب به بررسی خودروهای مختلف این شرکت میپردازیم و خودروهای محبوب آن را در ایران بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.
خرید اقساطی مزدا 323:
وقتی ظاهر مزدا 323 را بررسی می کنیم، متوجه میشویم که طراحی آن از زمانی که تولید شده بسیار جلوتر استو نسبت به ماشین های دوره خود بالاتر است. چراغ های جلو جذاب و اسپرت در این خودرو به کار رفته. این خودرو به قدری موفق عمل کرد که وقتی مزدا ۳ وارد بازار شد ظاهر جلوی آن نیز شبیه۳۲۳ بود. مزدا 323 طراحی ساده ولی در عین حال ساده و بسیار زیبایی دارد. چرخ ها کوچک به نظر می رسند اما به نسبت دیگر قسمت های خودرو مناسب است. در پشت خودرو که طراحی مکعبی وجود دارد دارد که به دلیل چراغ های عقب کمی بزرگ و پلاک روی در صندوق با گذشت سال ها از طراحی خودرو همچنان خودرویی جذاب به شمار میآید و کسل کننده نشده.
تجهیزات رفاهی مزدا 323 چندان جالب نیست و امکاناتی همچون ترمز ABS و EBD، چراغهای مه شکن جلو، فرمان هیدرولیک، شش اسپیکر، کیسه هوا، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن و سانروف از مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد. به طور کلی مزدا ۳۲۳ از کیفیت ساخت و دوام فنی مناسب، ترمزهای قدرتمند به همراه هندلینگ مناسب برخوردار است که میتواند کیفیت سواری قابل قبولی را در کنار طراحی ظاهری زیبا به شما ارائه دهد.
خرید اقساطی مزدا 2:
مزدا 2 در سه مدل هاچبک 5 در و 3 در و سدان تولید میشود که فقط مدل هاچبک 5 در ایران قابل خریداری است. مزدا 2 یک خودرو کوچک شهری به شمار میآید که طراحی ظاهری مناسبی دارد و انتظار شما از خودرویی در این سطح را برآورده میکند.
نقطه ضعف مزدا 2 کابین آن است که نمیتواند حس سوار شدن به یک ماشین گران قیمت را به شما بدهد. دلیل آن را میتوان در طراحی ساده داشبورد، استفاده از قطعات پلاستیکی و کلیدهای ناموزون و ورودیهای تهویه هوای قدیمی دانست. البته لازم به ذکر است که خودروهای مونتاژ شده در ایران، بسیاری از آپشنهای خودروی اصلی را ندارند و شانس در اختیار داشتن امکانات کامل خودرو را از مشتری ایرانی میگیرند.
مزدا 2 مونتاژ شده در ایران از یک پیشرانه چهار سیلندری 1.5 لیتری 16 سوپاپ استفاده میکند که میتواند به حداکثر قدرت 102 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 135 نیوتون.متر در دور 4000 برسد که در کنار آن از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته با قابلیت انتخاب دستی دندهها استفاده شده است. شتاب صفر تا 100 آن برابر با 14 ثانیه است و مصرف سوختی در حدود 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد که تقریبا برابر با مصرف سوخت پژو 206 تیپ 6 است.
خرید اقساطی مزدا 3:
در ابتدا بسیاری از افراد طراحی مزدا3 را معمولی و مشابه با سایر محصولات همدورهاش میدانستند اما با گذر زمان و دیگر رقبای مزدا دموده شدند و مشخص شد که طراحان مزدا 3 با آینده نگری دست به طراحی زده بودند. خطوط مواج و سیال قرار گرفته بر روی بدنه خودرو با رعایت سادگی و هماهنگی اجزا عاملی است که طرح نهایی را ماندگارتر از دیگر رقبا کرده. نکته جالب درباره مزدا 3 در طول ده سال اخیر در کشورمان میزان تغییرات کمی را در ظاهر همراه داشته است و به جز برخی از موارد کوچک مانند تغییر شکل و محل مهشکنها و رینگ جدید تفاوت ظاهری چندانی نداشته است.
زیر کاپوت مزدا 3 پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپی با حجم 2 لیتر وجود دارد که میتواند حداکثر قدرت 147 اسببخار و 187 نیوتنمتر گشتاور را تولید کند که قابل قبول به نظر میرسند. نکته دیگر این است که مزدا در استهلاک خودرو زبان زد است و قابل اعتماد به شمار میآید که بخشی از گرانی لوازم یدکی را بواسطه طول عمر بالای قطعات جبران میشود. انتقال قدرت این خودرو توسط جعبهدنده 5 سرعته اتوماتیک میباشد که به دلیل سرعت و دقت کافی شما را راضی نگاه میدارد. مزدا3 با این خصوصیات میتواند به شتاب 9.2 ثانیهای دست یابد که از بسیاری از رقبا سریعتر است.
به این مطلب چه امتیازی میدهید؟
3از 5 امتیاز
( 2 نفر امتیاز دادهاند )
source