برند سوئدی پولاستار در جریان رویدادی ویژه در لسآنجلس، تمامی محصولات خود را در کنار یکدیگر به نمایش درآورده است. پولاستار تا سال 2017 به عنوان زیرمجموعه ولوو در ساخت نمونههای تقویتشده فعالیت میکرد، ولی از آن زمان تاکنون، در جایگاه یکی از زیرمجموعههای مالک ولوو یعنی گروه جیلی قرار گرفته است.
بازدیدکنندگان توانستند رانندگی با پولاستار 2 مدل 2024 را تجربه کنند. در حالی که راندن نمونه آزمایشی از پولاستار 3 و 4 به رانندگان حرفهای کمپانی محول شده بود. کانسپت پولاستار 6 به عنوان یک روباز الکتریکی معرفی شد، درحالیکه پولاستار 5 برای نخستین بار بدون روکش استتاری، در معرض دید قرار گرفت.
با گذشت نزدیک به 4 سال از شروع آزمایش نمونههای اولیه، در نهایت اعلام شده است، که پولاستار 5 از سال آینده و با مدل 2025 به فروش خواهد رسید.
این سدان لیفتبک به لطف دوربینهای پیشرفته، از وجود شیشه عقب بینیاز شده است، هرچند که این ویژگی شاید برخی کاربران را از این خودرو رویگردان کند. طراحی کوپه-مانند سقف، قابلیت کاربردی در صندوق عقب را نسبت به رقبایی همچون پورشه تایکان و آئودی Audi E-Tron GT افزایش داده است.
چراغهای دوقسمتی جلو با دیلایت L شکل، مسیرهای جریان هوا در نمای جانبی، دستگیره مخفیشونده درها، سقف پانوراما، کیت قطعات پلاستیکی، چراغهای تیزگوشه عقب با نوار بین آنها و دیفیوزر روی سپر عقب، از مهمترین ویژگیهای ظاهری پولاستار 5 به شمار میآید.
البته نمونه نهایی پولاستار 5، برخی ویژگیهای مدل کانسپت شامل درهای خلاف جهت، دوربینهای جانبی و رینگهای بزرگ را از دست داده است. به نظر میرسد که شاسی آلومینیومی این خودرو از قطعات مشترک با محصولات جدید لوتوس بهرهمند شده است.
این سدان برقی به دو پیشرانه برقی با مجموع خروجی 884 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.
پولاستار ضمن اشاره به نوآوریهای به کار رفته در مجموعه باتری StoreDot، فناوری شارژ سریع XFC را نیز معرفی کرده است، که نیروی لازم برای پیمایش 160 کیلومتر را در مدت فقط 5 دقیقه فراهم خواهد کرد. پولاستار قصد دارد با توسعه این فناوری در سالهای آینده، این زمان را در سالهای 2028 و 2032 به 3 و 2 دقیقه کاهش دهد.
این فناوری در سال 2024 مورد آزمایش قرار خواهد گرفت اما مشخص نیست که این قابلیت از همان ابتدای تولید، در پولاستار 5 موجود باشد. محصول جدید پولاستار در چین تولید خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source