Wp Header Logo 760.png

افزودن آلودگی حاصل از لاستیک و ترمز کردن به یورو7

آبان 1402: پارلمان اروپا با سخت‌تر شدن قوانین مبارزه با آلودگی خودرو‌ها در اتحادیه اروپا مخالفت کرد. طبق استاندارد جدید «یورو ۷» میزان آلودگی مجاز برای موتورهای درون‌سوز نسبت به قوانین کنونی تغییری نخواهد کرد؛ اما برای اولین بار میکروپلاستیک‌هایی که از لاستیک و ترمز کردن خودرو تولید شده و هوا را آلوده می‌کنند هم شامل استاندارد کاهش آلودگی شدند.

تصمیم پارلمان اروپا شکستی برای نمایندگان طرفدار محیط ‌زیست است که می‌خواستند میزان آلودگی مجاز موتورهای درون‌سوز کمتر شود. این نماینده‌ها ادعا می‌کنند آلودگی خودرو‌ها باعث مرگ زودرس سالانه هفتاد هزار نفر در اتحادیه اروپاست و باید خودروسازان را مجبور کرد تا موتورهایی با آلودگی کمتر بسازند.

 در سوی دیگر نمایندگان محافظه‌کار و لیبرال معتقد بودند با سخت‌تر کردن قوانین، خودروسازان مجبور خواهند شد برای توسعه موتورهای درون‌سوز جدید هزینه زیادی صرف کنند و این باعث کم شدن سرمایه‌گذاری در فناوری خودرو‌های الکتریکی می‌شود که کمک بیشتری به کاهش آلودگی خواهد کرد. با این حال در استاندارد یورو ۷ قوانین برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها سخت‌تر شده است. همین‌طور قرار شده برای دوام باتری خودرو‌های الکتریکی هم استانداردی تعیین شود. استاندارد یورو ۷ برای اولین بار کاهش تولید میکروپلاستیک در خودرو را هم شامل شده است. این ذرات هنگام حرکت خودرو توسط ساییده شدن لاستیک به جاده و ترمز کردن تولید می‌شود. این ذرات حتی با الکتریکی شدن خودرو‌ها هم تولید شده و خاک و آب را آلوده می‌کند. کمیسیون اروپایی می‌خواهد تولید این ذرات تا سال ۲۰۳۰، ۲۷ درصد کاهش یابد.

بقا تا سال 2026

خرداد 1400: استقبال مشتریان از خودروهای برقی، افزایش تمرکز شرکت‌های خودروسازی برای ساخت این‌گونه محصولات و البته مقررات سختگیرانه­‌ای که اخیراً از سوی دولت‌های برخی کشورها وضع شده، آینده پیشرانه­‌های درون­‌سوز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. اکنون به نظر می­‌رسد استاندارد آلایندگی یورو 7 باعث شود جسم کم­رمق پیشرانه­‌های درون‌سوز تنها تا سال 2026 دوام بیاورد.

استاندارد یورو 7 از سال 2025 اجباری خواهد شد، ولی کمیته اروپایی کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، ارسال طرح‌های پیشنهادی خود را آغاز کرده است.

اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا (ACEA) اعتقاد دارد قوانین جدید آلایندگی به همراه شرایط متفاوت آزمایش‌ها، علاوه‌بر پیشرانه‌­های درون­‌سوز، احتمال دارد دامن‌گیر بسیاری از خودروهای هیبرید هم بشود.

مقررات تازه درباره کاتالیست­‌های پیشرانه به همراه اجبار به نصب سامانه کنترل جدید آلایندگی، بخش مهمی از برنامه پیشنهادی برای استاندارد جدید آلایندگی را تشکیل می‌­دهد. اما براساس گزارش اتوکار، ACEA اعلام کرده نصب سامانه جدید کنترل آلایندگی که موردنظر کمیته کاهش آلایندگی است، در خودروهای کوچک غیرقابل انجام بوده و با توجه به ساختار خودروهای فعلی، امری مشکل و هزینه‌­بر است.

اجبار به نصب کاتالیزورهای جدید به هدف کاهش انتشار گازهای NOx , NO2 و NH3 بوده، امری که خوشایند اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا نیست و بنابر اعلام این نهاد، آزادی عمل برای کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 را محدود نموده و بر دوام و کارکرد پیشرانه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir