fownix banner – dakheli zir slider


persia khodro

شرکت شایان دیزل که اولین کامیونت برقی کشور را با نام دافران L2 EV در نمایشگاه اصفهان رونمایی کرد، حالا این کامیونت را در دومین نمایشگاه تحول هم به نمایش درآورده است. این یک کامیونت سبک 6 تن است که ظرفیت حمل 3 تن بار را خواهد داشت. L2 EV به پکیج باطری لیتیوم یونی 100 کیلووات ساعتی ساخت شرکت چینی CATL مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 250 کیلومتر را فراهم می‌کند. ازاین‌رو، کامیونت شایان دیزل بازار وسایل نقلیه پخش و توزیع شهری را هدف گرفته است. به گفته مدیران این شرکت، برد کامیونت L2 EV یک روز کاری خودروهای توزیع کالا در شهر را تأمین می‌کند.

این کامیونت به قوای محرکه دانگ‌فنگ مجهز است که شامل یک موتور الکتریکی با 155 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور می‌شود. کامیونت برقی دافران 3 تن وزن دارد و ظرفیت حمل بار آن‌هم 3 تن خواهد بود. L2 EV از قابلیت شارژ سریع تا حداکثر 60 کیلووات هم برخوردار است که می‌تواند ظرف یک ساعت و نیم باطری‌ها را کامل شارژ کند. همچنین ظرف 45 دقیقه تا 90 درصد باطری‌ها شارژ خواهد شد. حداکثر شیب روی کامیونت شایان دیزل 25 درجه اعلام شده و ریموت کنترل، قفل مرکزی، پاور ویندو، نمایشگر 7 اینچی، سیستم تهویه، جعبه‌ابزار، دی‌لایت و ترمز پارک هم ازجمله تجهیزات استاندارد آن خواهد بود.

نمونه اولیه کامیونت برقی L2 EV شایان دیزل وارداتی بوده و هنوز مونتاژ نشده است اما قرار است تولید آن از بهار 1403 آغاز شود. شایان دیزل در ابتدای کار مونتاژ این کامیونت را با 20 درصد داخلی‌سازی آغاز خواهد کرد. این شرکت قصد دارد سال آینده هزار دستگاه از L2 EV تولید کند. کامیونت دافران L2 EV با پنج سال گارانتی تعویض باطری به بازار عرضه خواهد شد.

شایان دیزل اما علاوه بر این کامیونت الکتریکی، در نمایشگاه تحول دیگر محصولات خود یعنی کامیون‌های کشنده و باری دافران را هم به نمایش درآورده است.


source

viraje.ir

توسط viraje.ir