یک خودروی مسابقهای کلاس GT2/GT3 به نام روسا (Rossa) در روسیه معرفی شده است.
در تابستان 2022، تصاویر غیررسمی و خبرهای تایید نشدهای درباره این خودرو در رسانهها منتشر شد، اما در نهایت روسا در رویدادی با حمایت مالی auto.ru و با حضور راننده مشهور روس یعنی رومن روسینوف و خبرنگار حوزه خودرو یعنی سرگئی نامسکی رونمایی شده است.
تنها مطلب قابل استناد درباره این خودرو، همان متنی است که چند ماه پیش توسط سرگئی نامسکی در auto.ru منتشر شده، چراکه حتی در هنگام رونمایی همان مطالب مجددا اعلام شده است.
مشخصات ظاهری روسا
روسا که نام خود را از عبارت «خودروی اسپرت روسی» برگرفته است، در ابتدا به عنوان نسخهای منحصر بهفرد و سفارشی از سوپراسپرت روسی ماروشا طراحی شد.
این خودروی موتور-وسط و دیفرانسیل-عقب ، براساس شاسی فیبرکربن مونوکوک شکل گرفته است و البته در بدنه هم قطعات فیبرکربن را به همراه دارد.
علاوه بر افزایش طول و عرض نسبت به ماروشا، باله عقب هم با فرم شبیه خودروهای کلاس GT2/GT3 طراحی شده است.
رومن روسینوف به عنوان مغز متفکر ساخت این خودرو معرفی شده است. وی که در فاصله سالهای 2012 تا 2021 با تیم G-Drive Racing همراه بوده و از 2018 تا 2021 در لهمان اروپا نیز شرکت داشته است، اعلام نموده که نمونههای جادهای روسا با قیمت پایه 500 هزار یورو، اوایل سال 2026 به فروش خواهد رسید.
مشخصات فنی سوپراسپرت روسا
روسا به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی با 680 اسببخار قدرت مجهز شده است. هرچند سازنده از اعلام نام تامینکننده خودداری نموده، اما واضح است که با پیشرانه لامبورگینی هوراکان مواجه هستیم. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودروی روسی به ترتیب 3.2 ثانیه و 380 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
گذشته از سیستم ترمز AP Racing، نمونه اولیه این خودرو به گیربکس دستی مجهز شده است، که در نسخه نهایی به جعبه دنده سکوئنشال تغییر خواهد کرد. همچنین اعلام شده که ضمن افزایش عرض و ارتفاع، وزن خودرو از 1100 به 900 کیلومتر کاهش خواهد یافت، در حالی که با تقویت پیشرانه خروجی آن به 800 اسببخار میرسد.
به گفتهی آقای روسینوف، دو مهندس روسی به نام ایوان باریسوف و ولادیمیر پلخانوف به عنوان سرپرست طراحان روسا انتخاب شدهاند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source