همکاری تویوتا با گروه پژو-سیتروئن (PSA) در سال 2012، به ساخت یک ون بزرگ براساس نسل دوم سیتروئن جامپی به نام پرو اِیس – ProAce – منجر شد. نسل فعلی تویوتا پرو اِیس با ساختار مشترک با نسل سوم سیتروئن جامپی تولید میشود، در حالی که مدل کوچکتر آن یعنی پرو اِیس سیتی با ساختار مشترک با سیتروئن برلینگو نیز در بازار حضور دارد.
با اتحاد فیات و PSA در سال 2021 و تشکیل گروه استلانتیس، فیات دوکاتو هم به جمع ونهای ساخت این گروه اضافه شد. این خودرو که در سومین نسل از سال 2006 تاکنون در بازار حضور داشته، هر از گاهی مورد به روز رسانی قرار گرفته است. سیتروئن جامپر، اوپل موانو، پژو باکسر و رم پرو مستر نیز براساس ساختار مشترک با همین خودرو تولید میشوند.
فیات دوکاتو این بار با نام تویوتا
اکنون تویوتا هم تصمیم گرفته نسخه تغییر یافته از دوکاتو را با نام پرو اِیس مکس روانه بازار کند. همزمان با معرفی این مدل، نسخه به روز رسانی شده از مدلهای پرو اِیس و پرو اِیس سیتی هم به نمایش درآمده است، ضمن اینکه نسخه جدید سایر ونهای گروه استلانتیس هم به مرور رونمایی خواهد شد.
تفاوت طراحی بدنه محصول تویوتا با فیات دوبلو، به نشانهای سازندگان این خودروها محدود میشود. نسخههای متفاوت پرو اِیس مکس در دو فاصله محوری و سه طول و ارتفاع مختلف بدنه تولید میشود. حداکثر ظرفیت بارگیری نیز به 17 هزار لیتر میرسد.
مشخصات فنی تویوتا پرو اِیس
همچون گذشته، تویوتا پرو اِیس به پیشرانه مشترک با تویوتا هایلوکس و البته نیروی کمکی برقی 48 ولت مجهز شده است، که مشخصات دقیق آن در آینده نزدیک اعلام میشود.
نسخه برقی این خودرو نیز با برد حرکتی 420 کیلومتر (برمبنای WLTP) و همراه با تعدادی سامانه دستیار راننده عرضه خواهد شد.
تویوتا سال گذشته موفق به فروش 119 هزار دستگاه خودروی تجاری سبک شد. این خودروساز ژاپنی قصد دارد با افزایش تنوع محصولات خود در این کلاس، آمار فروش خود را افزایش دهد.
گروه استلانتیس هم به جایگاه فورد به عنوان پرفروشترین برند در بازار خودروهای تجاری، چشم دوخته است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source