Wp Header Logo 220.png


منتشر شده در 14 آذر 1402 ساعت 15:15


نویسنده
سامان امانی

نگاهی به فیدلیتی هیبرید ؛ کراس اووری با فناوری های جدید

به تازگی کمپانی جتور، X70 را در نسخه C-DM یا همان هیبرید تولید کرده است. البته که هنوز عرضه و رونمایی رسمی این خودرو انجام نشده است. اما احتمال دارد که در آینده نزدیک این خودرو در جایگاه فیدلیتی هیبرید توسط بهمن موتور به بازار عرضه شود.

به گزارش آخرین خودرو، هنوز به صورت کامل کمپانی جتور اطلاعات رسمی X70 هیبرید را اعلام نکرده است. اما آن طور که گفته می شود این کراس اوور چینی فناوری C-DM گروه چری را دارد. این فناوری در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در ۲۰ مدل از محصولات گروه چری استفاده خواهد شد. جتور X70 هیبرید هم یکی از این محصولات است که فناوری C-DM دارد. با توجه به پلتفرم استفاده شده در این خودرو می توان پیش بینی کرد که در آینده نزدیک و پس از رونمایی X70 C-DM در بازار جهانی، بهمن موتور این محصول را به عنوان نمونه هیبرید فیدلیتی به بازار ایران بیاورد. فیدلیتی هیبرید در بخش جلو با فیس لیفتی نسبت به فیدلیتی پرایم همراه شده است و در بخش عقب شباهت زیادی به فیدلیتی پرستیژ دارد.

نگاهی به فیدلیتی هیبرید ؛ کراس اووری با فناوری های جدید

تا به این لحظه می دانیم که فیدلیتی هیبرید به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است و ۱۵۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. همچنین یک پیشرانه الکتریکی ۱۴۰ اسب بخار هم در کنار این قوای محرکه بنزینی فعالیت می کند و جعبه دنده DHT هماهنگی میان این دو قوای محرکه و انتقال قدرت را انجام می دهد. توان این خودروی هیبریدی به چرخ های جلو منتقل می شود.

مصرف سوخت ترکیبی فیدلیتی هیبرید نزدیک به ۴.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. هنوز مشخص نیست که قابلیت پلاگین هیبرید (PHEV) برای این خودرو در نظر گرفته شده است یا نه. اما در صورت استفاده از این قابلیت در X70 هیبرید، امکان آن وجود دارد تا با هر بار شارژ کامل باتری ها و باک بنزین پر، مسافت نزدیک به ۱۴۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی نمود. همچنین در شرایطی که باتری ها شارژ داشته باشند و قوای محرکه بنزینی هم در کنار پیشرانه الکتریکی فعالیت کند، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به کمتر از ۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

نگاهی به فیدلیتی هیبرید ؛ کراس اووری با فناوری های جدید

احتمال آن زیاد است که بهمن موتور، جتور X70 هیبرید را با امکاناتی نزدیک به فیدلیتی پرستیژ به بازار عرضه کند. در این صورت می توان توقع داشت که فیدلیتی هیبرید به امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانوراما، تهویه سه کاناله اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران، نور پردازی کابین، ترمز اضطراری اتوماتیک، رانندگی خودکار بین خطوط و… مجهز باشد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir