Wp Header Logo 418.png

شرکت Jiyue، در روز ۸ دسامبر، اعلام کرد که سدان کوپه 02 در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و همچنین تصاویر رسمی نسخه تولیدی را منتشر کرد. این خودرو برقی تعداد زیادی فناوری مربوط به خودران دارد.

این شرکت، یک خودروساز جدید است که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد. البته ابتدا Jidu نامیده شد و سپس بعد از ادغام با شرکت اینترنتی بزرگ Baidu و شرکت خودروسازی جیلی، نام آن عوض شد. سهم Baidu برابر ۵۵ درصد است. نام شرکت تازه تاسیس در ۹ آگوست تغییر یافت و Jiyue شد. اکنون سهامدار اصلی این شرکت جیلی بوده که مالک ۶۵ درصد آن است. سهم بایدو نیز به ۳۵ درصد کاهش یافته و مسئول بخش ADAS، نرم‌افزار و … است.

اولین خودرو شرکت Jiyue، یک شاسی بلند سایز متوسط با نام جییو 01 بود که در اکتبر و در رویداد Roboday 2023 معرفی شد به عنوان رقیب تسلا مدل Y شناخته می‌شود. این محصول با انبوهی از امکانات و فناوری‌ها همراه شده و رانندگی خودران و دستیار پارک صوتی دارد.

معرفی Jiyue 02

دومین محصول، 02 بوده که طبق کانسپت Jidu Robo-02 (که در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۲ معرفی شد) ساخته شده است. این سدان طبق پلتفرم SEA جیلی گسترش یافته است و سیستم رانندگی هوشمند بایدو دارد. این سیستم با دوربین ها هماهنگ است و هیچ لیداری برای آن درنظر گرفته نشده. این سدان نیز با تسلا مدل ۳ رقابت دارد.

طبق تصاویر موجود، طراحی آن ساده و مدرن بوده و دستگیره‌های مخفی و آینه‌های بدون قاب دارد. فضای کابین بسیار آینده‌نگر طراحی شده و یک صفحه نمایش بلند و فرمان یوغ شکل دارد.

سیستم ADAS بایدو، از تعداد زیادی سنسور، چهار دوربین ۳ مگاپیکسلی، ۱۲ رادار اولتراسونیک و رادار موج پنج میلی متری تشکیل شده است. دو تراشه Nvidia Orin-X آن‌ها را تقویت می‌کند.

معرفی Jiyue 02

به احتمال قوی‌، پیشرانه مدل 02 نیز مشابه مدل 01 خواهد بود. نسخه دیفرانسیل عقب، موتور ۲۰۰ کیلوواتی و باتری ۷۱‌.۴ کیلووات ساعتی دارد. برای نسخه AWD، موتور ۴۰۰ کیلوواتی و باتری NMC با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت درنظر گرفته شده است.

جییو ۰۲ اواسط سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. مونتاژ آن نیز در کارخانه زیکر، واقع در Ningbo انجام می‌شود‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje

توسط viraje