Wp Header Logo 636png

نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد

نشست برگزار شده برای اتو اکسپوی تهران در آذر ماه 1402، توسط کانون ایران نوین برگزار شد. در اولین نگاه نظرات و پاسخ‌گویی به سوالات متخصصان این صنعت قدمی کارآمد برای بهبود شرایط نمایشگاه خواهد بود و امید داریم که این اقدام پایدار باشد. مسئولین پاسخگو در این همایش، مریم شفیعی، امید نجبا، جلال رشیدی کوچی و عباس قدسی‌نژاد بودند که همگی یک هدف مشترک را دنبال می‌کردند: بهبود شرایط اتو اکسپوی تهران با استفاده از نظر متخصصان و الگو قرار دادن نمایشگاه‌های مطرح بین‌المللی به عنوان سنگ محکی برای پیشرفت.

مریم شفیعی، مدیرعامل کانون ایران نوین، با بیان تاریخچه 20 ساله همکاری کانون ایران نوین با نمایشگاه خودرو، بار دیگر اهمیت همکاری متخصصان رسانه و صنعت خودرو با نمایشگاه را برشمرد و اشاره کرد بستر همکاری از جانب کانون ایران نوین محیاست و این مجموعه از دریافت پیشنهادات استقبال می‌کند.

اولین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد

امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، در تمامی سخنان از بر قرار دادن نمایشگاه‌های مطرح در دنیا به عنوان هدف برای بهبود شرایط تاکید داشت و حتی اعلام کرد با برخی از این سازمان‌ها مانند اتومکانیکا در ارتباط هستند. نجبا اظهار امیدواری کرد که با بهبود شرایط شاید به زودی برگزاری TEHRAN EXPO به همان وسعت برگزار شده در دبی را شاهد باشیم.

جلال رشیدی، نماینده مجلس، کوچی دغدغه اصلی خودر را همکاری رسانه و فعالان محتوا در رسانه‌های اجتماعی با «دلسوزان معضل خودرو» نشان داد. عموم سخنان رشیدی کوچی در مورد شرایط واردات خودرو در آستانه نمایشگاه بود و نمایشگاهی که خودروسازان متنوع از کشورهای دیگر در کنار خودروسازان ایران و چین در آن حاضر شوند را هدفی شخصی و ایده‌آل دانست.

عباس قدسی‌نزاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌الملی آفتاب، هم با بیان این‌که این نمایشگاه می‌تواند طیف متنوعی بازدید‌کنندگانی از بازدیدکنندگان را راضی نگه‌ دارد، آمادگی شهر آفتاب را برای رکوردشکنی‌ در میزبانی از بازدیدکنندگان اعلام کرد. قدسی‌نژاد همچنین در پاسخ‌های خود استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در غرفه‌سازی، برای کاهش ضایعات زیست محیطی نمایشگاه‌ها را در آینده محتمل دانست.

و پس از این نشست این انتظارات را می‌توان درباره اتو اکسپوی 1402 شهر آفتاب داشت:

  • مدت برگزاری نماشگاه 7 روز خواهد بود و یک روز آن مختص رسانه‌هاست.
  • بیش از 350 فعال در واردات، تولیدکننده، قطعه‌ساز و … در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.
  • برای اولین بار سالنی برای استقرار خبرنگاران برای استراحت و قرار دادن وسایل پیش‌بینی شده است.
  • تعداد بازدیدکنندگان بیش از 400 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.
  • تست درایو و سرگرمی‌هایی مانند حرکت نمایشی با خودرو مانند سال گذشته برقرار خواهد بود.
  • بعد از چندین سال می‌توان انتظار داشت که در کنار خودروهای داخلی و چینی، خودرو و تجهیزاتی از کشورهای دیگر هم در آن حضور داشته باشند و حتی امکان پیش خرید و عرضه خودرو در آن پیش‌بینی شده است.
اولین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد

در حاشیه این نشست، با توجه به داغ بودن اخبار واردات خودرو، سوالات زیادی از جلال رشیدی کوچی پرسیده شد و بسیاری ازحقایق واردات از جانب وی به خبرنگاران بازگو شد. اما شاید مهم‌ترین آن‌ها این باشد که: «واردات خودروی دسته دوم ملغی نشده است و تنها از جانب بانک مرکزی ارزی به این امر اختصاص نخواهد یافت.»

زمان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران

تاریخ جدید پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 مشخص شده است. نمایشگاه امسال در تاریخ 9 الی 15 بهمن1402، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا خواهد شد.

موتور نمایشگاه خودرو تهران 1402 استارت خورد

جلسات هم‌اندیشی و آشنایی با برنامه‌ها و اهداف کلان مجری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران (اتواکسپو تهران 1402) با بیش از50 رسانه فعال و تخصصی حوزه خودرو، صنعت و اقتصاد طی یک ماه اخیر برگزار شد.

پس از معرفی کانون ایران نوین به عنوان مجری جدید نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، در نخستین گام، تورهای آشنایی رسانه‌ها با اهداف و زیرساخت‌های پنجمین نمایشگاه خودرو تهران برگزار شد.

کانون ایران نوین در راستای برگزاری متفاوت بزرگ‌ترین رویداد خودرویی ایران با عنوان «اتو اکسپو تهران» که قرار است از 9 الی 15 بهمن ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود، میزبان رسانه های تخصصی حوزه خودرو، اقتصادی و عمومی بود و در این جلسات، همفکری و تبادل نظر موثری برای کسب ایده های پویا و سازنده اتفاق افتاد.

نمایشگاه خودرو تهران 1402 برگزاری تور هم‌اندیشی با رسانه ها در کانون ایران نوین

مدعوین، ضمن آشنایی با زیرساخت‌های موجود و سوابق اجرایی 33 ساله برگزارکننده در حوزه بازاریابی و تبلیغات و برگزاری بیش از 20 نمایشگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف، دیدگاه های خود را بیان کردند.

کانون ایران نوین از بدو فعالیت خود در سال 1369، سابقه برگزاری چندین نمایشگاه اکسپو ایران در کویت و قطر و… را دارد و در زمینه برگزاری نمایشگاه، سه دهه تجربه مستمر دارد که شامل بازاریابی، تبلیغات و طراحی کمپین،غرفه سازی و… است.

کانون ایران نوین در نخستین کنفرانس که به زودی برگزار خواهد شد، برنامه های خود برای «اتواکسپو تهران» را تشریح خواهد کرد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی اوتو اکسپو تهران به وب سایت رسمی آن به نشانی https://tehranautoexpo.ir مراجعه نمایند.

برگزاری نمایشگاه خودرو تهران با عنوانی جدید در زمستان

آبان 1402: مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب تهران، اعلام کرد که پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران با مجری جدید و عنوانی متفاوت، در نیمه اول بهمن ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد با نام «نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته تهران» برگزار می‌شده و مهم‌ترین رویداد سال در این حوزه است. اما اکنون با عنوان «اتو اکسپو تهران (Tehran Auto Expo)» در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، در این باره توضیح داد پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در تقویم این نمایشگاه ثبت و قرار است از ۹ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ و درمساحت ۶۰ هزار متر مربعی مجموعه شهرآفتاب برگزار شود. روز اول نمایشگاه به عنوان روز خبرنگاران، صرفا با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود.

مریم شفیعی، مدیرعامل «کانون ایران نوین»، به‌عنوان مجری برگزاری جدید نمایشگاه خودروی تهران برگزیده شده و در این باره گفت پیش‌بینی ما این است که نمایشگاه امسال خودرو تهران، با توجه به تلاش‌های دولت در حوزه واردات خودرو، جذابیت دوچندان خواهد داشت و انتظار داریم با استقبال مضاعف فعالان این بخش مواجه شود. به عنوان برگزار کننده نمایشگاه تلاش می‌کنیم چه در بحث برگزاری و چه در بخش رسانه‌ای، بهترین امکانات را در اختیار شرکت‌کنندگان و مخاطبان قرار دهیم و در همین راستا به پشتوانه تخصص های مختلف موجود در کانون ایران نوین و تجربه برگزاری بالغ بر ۲۰ عنوان نمایشگاهی در کنار بیش از ۳۳ سال فعالیت بازاریابی و تبلیغات، برنامه‌های متنوع و جذابی را با استفاده از تکنولوژی در ساختار برگزاری، الگوبرداری از نمایشگاه های مرتبط بین المللی و ایجاد تمایز در اجرای رویداد با استفاده از بازاریابی تجربه گرا، برای ارائه بهتر توانمندی‌های شرکت‌ها و محصولات آنها در نظر داریم و قصد داریم اوقات مفید و مفرحی را برای خانواده‌ها و علاقمندان به خودرو فراهم کنیم که به زودی شرح این برنامه‌ها را در اطلاع رسانی های آتی به اطلاع عموم خواهیم رساند.

تغییر برگزاری نمایشگاه تهران در 1402

اردیبهشت 1402: نمایشگاه خودرو تهران قرار بود تا در اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شود؛ اما مرکز شهر آفتاب خواستار برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران با حضور 4 شرکت برگزارکننده و در قالب یک کنسرسیوم شده است.

نکته مهم درباره این تصمیم جدید، نبود فراخوان رسمی برای دعوت از شرکت‌های برگزار کننده نمایشگاه است که جای تامل و پیگرد قانونی دارد. انگیزه شرکت شهرآفتاب برای ایجاد این رویه، نامعلوم و نامشخص است.

شرکت‌های خودروسازی به دقت روند شکل گرفته در برگزاری نمایشگاه خودرو تهران را رصد می کنند و حاضر به اتلاف منابع و هزینه برای یک اجرای ضعیف نمایشگاهی نیستند. خودروسازان علاقه‌ای به حضور در نمایشگاهی با 4 متولی و مجری مختلف نخواهند داشت. بنابراین باید منتظر ماند و دید چه تدبیری از سوی مسئولان امر در این خصوص اندیشیده خواهد شد.

source