مشخصات احتمالی نسخه برقی کادیلا چیست؟
برخی از منابع موثق و غیر موثق، خبر از شروع مجدد فعالیت های دانشگاه علم و صنعت روی پلتفرم رنو تندر90 برای توسعه و تولید یک خودرو برقی می دهند. خودرویی که احتمالا ساختاری مشابه با تارا برقی داشته و ظاهر آن با تغییرات نسبی، به کادیلای سایپا مشابه باشد. البته باید اشاره داشت که در طراحی کادیلا نیز دانشگاه علم و صنعت دخیل بوده است. سال 99 بود که سلیمانی، مدیرعامل پیشین سایپا از پروژه پلتفرم ملی در پژوهشکده دانشگاه علم و صنعت که برپایه پلتفرم N90 ساخته شده، خبر داد. به احتمال قوی و در راستای برنامه های وزارت صمت در خصوص حمایت از خودروهای برقی، سایپا دست به کار شده تا نسخه برقی کادیلا را نیز به سبد محصولاتش اضافه کند.
مشخصات احتمالی کادیلا برقی چیست؟
بر اساس شنیده ها، احتمالا کادیلا برقی نیز همانند تارا EV به یک الکتروموتور با 160 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور، مجهز باشد. به دور از تصور نیست که کادیلای برقی، با یک بار شارژ مسافتی بالغ بر 300 کیلومتر را بتواند طی کند. باتری های به کار رفته در تارا EV، در صورت استفاده از فست شارژر حدود 30 دقیقه و با شارژر خانگی، حدود ده ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.
کادیلا، از تصاویر در فضای مجازی تا رونمایی
همزمان با رونمایی از اولین پیشرانه ۱۶ سوپاپ سایپا بود که نسخه ایرانیزه رنو تندر۹۰ با نام کادیلا نیز رونمایی شد. کادیلا که پیش تر تحت عنوان پروژه P90 شناخته میشد، قرار است در کارخانه پارس خودرو و با نشان این شرکت تولید شود. در نمای ظاهری آن، اگر چه نمای جلو، عقب و کابین – نسبت به رنو تندر90 – دستخوش تغییرات شده، اما نمای جانبی آن به طور واضحی نشان از یکسان بودن بدنه و پلتفرم کادیلا با نمونه فرانسوی می دهد. نسخه بنزینی کادیلا قرار است تا با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 115 اسب بخاری و جعبه دنده پنج سرعته دستی وارد بازار شود.
source