Wp Header Logo 696.png

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید کراس اوور جدید کرمان موتور است که شبیه به نسخه بنزینی است اما در مشخصات فنی و برخی جزئیات ظاهری متفاوت است.

درباره کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید

عرضه خودرو های هیبریدی و پلاگین هیبریدی چند وقتی است که قوت گرفته و خودروساز های مختلفی پا به این عرصه گذاشته اند. در این میان کرمان موتور نیز بی کار ننشسته و نسخه پلاگین هیبرید کی ام سی JS6 را به بازار ایران عرضه می کند که هم خودرو به نسبت جدیدی بوده و هم توان حرکتی بسیار خوبی دارد. کی ام سی JS6 PHEV در حقیقت همان سهول QX است که در سال ۲۰۲۱ میلادی در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید رونمایی و عرضه شده است. جالب است بدانید که در مرکز طراحی کمپانی JAC در تورین ایتالیا طراحی شده است. نکته دیگری که باید در مورد پرچم دار جدید کرمان موتور بدانیم این است که تولید پیشرانه های این خودرو با همکاری گروه BYD و گروه خودروسازی جک تولید و مهندسی شده است که نوید یک سیستم بهینه و کاربردی را می دهند و انتظارات را از این خودرو بالا می برد. در ادامه بیشتر به کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید خواهیم پرداخت.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

به طور کلی طراحی ظاهری نسخه پلاگین هیبرید کی ام سی JS6، بسیار شبیه به طراحی نسخه بنزینی این خودرو است اما تفاوت های اندکی نیز در آن دیده می شود. در نمای جلو کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید از سبک طراحی بروزی استفاده شده که جلوه بسیار مناسبی را به این خودرو داده است. چراغ های روشنایی روز به صورت باریک طراحی شده و در بالای چراغ های اصلی قرار گرفته اند و به وسیله خطی مشکی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. جلو پنجره این خودرو به صورت یکپارچه با سپر طراحی شده است و طراحی این بخش از JS6 پلاگین هیبرید با نسخه بنزینی آن تفاوت دارد.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

KMC JS6 PHEV در طراحی نماهای جانبی از خطوط طراحی برآمده بهره می برد که این خطوط توانسته اند سادگی را از طراحی این نما ها دور کنند و جلوه خوبی را به وجود آورند. در کنار این ها، از طراحی خوب رینگ های آلومینیومی این خودرو نیز نباید غافل شد چرا که به طراحی این خودرو کمک شایانی کرده اند. در طراحی بخش عقب کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید نیز شاهد طراحی اسپرت و به روزی هستیم. چراغ های عقب این خودرو به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند که جلوه خوبی را به این خودرو داده اند. طراحی سپر و دیفیوزر عقب این خودرو نیز دارای طراحی اسپرتی است که طراحی این بخش نیز با نسخه بنزینی KMC JS6 متفاوت است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

به طور کلی طراحی ظاهری نسخه پلاگین هیبرید کی ام سی JS6، سبک طراحی بروز و در عین حال خشن و اسپرتی را دنبال می کند و سبک طراحی آن به گونه ای است که می تواند بیننده را به خودرو جذب کند.

مشخصات فنی کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید

کی ام سی JS6 PHEV مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم با حداکثر توان ۱۰۸ اسب بخار به همراه دو پیشرانه برقی است که قدرت نهایی را به ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور نهایی را به ۲۸۰ نیوتن متر می رساند. پیشرانه بنزینی این خودرو مسئولیت بسیار مهمی دارد. چرا که علاوه بر تولید نیروی محرکه لازم و انتقال آن به محور چرخ ها از طریق جعبه دنده DHT، وظیفه شارژ باتری ها را نیز بر عهده دارد. این خودرو به کمک پیشرانه بنزینی و برقی خود می تواند شتاب گیری صفر تا صد را در ۷ ثانیه انجام دهد.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

میزان پیمایش این خودرو در حالت تمام برقی ۱۱۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی (با باک و باتری فول) ۱۲۵۰ کیلومتر گزارش شده است. باتری های کراس اوور پلاگین هیبرید کرمان موتور دارای ظرفیت ۲۱ کیلووات ساعت می باشد که حدودا ۳.۵ ساعت زمان می برد تا با شارژر های عادی، ظرفیت آنها از ۲۰ درصد به ۱۰۰درصد برسد.

برند کی ام سی
مدل JS6 PHEV
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
ظرفیت باتری ۲۱.۶۸ کیلو وات ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور پلاگین هیبرید
قدرت ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکس e – CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۶۰۵ میلی متر
عرض ۱۸۹۰ میلی متر
ارتفاع ۱۷۰۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متر
وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۴ لیتر
مصرف سوخت ۱.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی برقی و بنزینی) – ۵.۳۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر (در حالت ب
پیمایش در حالت برقی ۱۲۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۵R19
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر جک – سهول
کشور سازنده ایران – چین
کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید در بخش سیستم تعلیق، از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می برد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و حداقل مصرف سوخت میانگینKMC JS6 PHEV به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۳  لیتر بوده و حداکثر مصرف سوخت آن به حدود ۷ لیتر می رسد که عدد بسیار قابل توجهی است.

طراحی کابین و امکانات

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید در بخش طراحی کابین، سبک طراحی مشابه نسخه بنزینی خود را دنبال می کند اما در بعضی از قسمت ها تفاوت های جزئی با نسخه دیگر خود دارد. در بخش رودری ها از متریال پلاستیکی شاهد استفاده از متریال پلاستیکی هستیم اما بخش دستگیره ها دارای روکش چرم مصنوعی هستند. جدا از این موارد به دلیل طراحی و دکوراتیو مناسب رودری این بخش جلوه بسیار خوبی به کابین داده است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اما در بخش داشبورد از متریال نرم استفاده شده است که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. در قسمت بالای داشبورد دو نمایشگر به هم پیوسته خود نمایی می کنند که یکی از آنها مربوط به نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا بوده و دیگری به عنوان پشت آمپر دیجیتال این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید. در بخش های میانی داشبورد شاهد استفاده از پلاستیک طرح دار هستیم که تاثیر به سزایی در طراحی و دیزاین داخل کابین داشته است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

کنسول وسط کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید طراحی بسیار مناسبی دارد و پلاستیک پیانویی به کار رفته در این بخش احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. علاوه بر این موارد استفاده از اهرم چرخان به عنوان دسته دنده، قابل توجه است. از دیگر جذابیت های طراحی داخل کابین این خودرو می توان به به بهره مندی کنسول وسط از روکش چرم مصنوعی قهوه ای رنگ است که طراحی این بخش را منحصر به فرد کرده است. صندلی های PHEV KMC JS6 به صورت اسپرت طراحی شده و دارای روکش چرم مصنوعی اند که احساس هیجان را به سرنشینان منتقل می کند. همچنین شایان ذکر است که صندلی های ردیف جلو به صورت برقی قابل تنظیم می باشند که قابلیت خوبی برای این خودرو به حساب می آید.

کی ام سی JS6 با توجه به فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متری خود فضا مناسبی را در بخش عقب خود فراهم کرده و این خودرو امکاناتی نظیر ؛ زیر آرنجی ، جالیوانی ، دریچه سیستم تهویه و… را برای سرنشینان عقب در نظر گرفته است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی – تریم داخلی چرم مصنوعی – صندلی برقی راننده – حافظه صندلی راننده – گرمکن صندلی های جلو – ماساژور صندلی راننده – درِ صندوق عقب برقی – تهویه اتوماتیک دو کاناله – رینگ آلومینیومی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – پاکسازی هوای کابین – استارت دکمه ای – جلو آمپر دیجیتال – نمایشگر لمسی – دوربین ۳۶۰ درجه – دسته دنده الکتریکی – دنده پشت فرمان – فرمان کمکی برقی – اپل کار پلی – اندروید اتو – شارژر بی سیم تلفن همراه – ترمز پارک برقی – اتوهلد – کروز کنترل

معایب و مزایا

مزایا خدمات پس از فروش گسترده – امکانات رفاهی مناسب – کابین جادار – متریال قابل قبول کابین – توان حرکتی و مصرف سوخت مناسب
معایب نبود برخی امکانات نوین مانند کروز کنترل تطبیقی و رادار خط خوان – طراحی نه چندان به روز

رقبای کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید

خوشبختانه چند وقتی است که حضور خودرو های هیبریدی و پلاگین هیبریدی روند افزایشی داشته و روز به روز بر تعداد این خودرو افزوده می شود. در حال حاضر KMC JS6 PHEV در میان خودرو های مونتاژی رقبایی همانند تیگو ۸ پرو e+، فیدلیتی XB1 ، هایما ۶P دارد اما از میان خودرو های وارداتی نیز DFSK E5 را می توان رقیب این خودرو دانست.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید دارای چه مشخصاتی است؟

کی ام سی JS6 PHEV مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم با حداکثر توان ۱۰۸ اسب بخار به همراه دو پیشرانه برقی است که قدرت نهایی را به ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور نهایی را به ۲۸۰ نیوتن متر می رساند که نیروی تولید شده توسط جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توانیم به ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سقف پانوراما، شارژر بی سیم، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، گرم کن آینه های جانبی، آینه الکتروکرومیک، فرمان دی کات، شیفتر پشت فرمان، گرم کن صندلی های ردیف جلو، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا، اندروید اتو، اپل کارپلی، خروجی USB و… اشاره کرد.

نوشته کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir