Wp Header Logo 920.png

ترکیه کشوری زیبا با تاریخی غنی و مکان های دیدنی بسیار است که امروزه به یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای تفریح و زندگی تبدیل شده است. برای مهاجرت به این کشور جذاب و زیبا باید از مدت ها قبل برنامه ریزی داشته باشید و شرایط سفر خود را فراهم کنید. به این منظور می توانید یک چک لیست برای خود آماده کنید و مطابق با آن عمل نمایید. این چک لیست به شما کمک می کند تمام جزئیات مورد نیاز را فراهم و احتمال بروز اشتباه را به حداقل برسانید. اگر می خواهید قبل از سفر خود به این کشور کامل ترین چک لیست مهاجرت به ترکیه را در اختیار داشته باشید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چک لیست مهاجرت به ترکیه

چک لیست مهاجرت به ترکیه

به طور کلی داشتن درک درست از فرآیند مهاجرت و برنامه ریزی برای آن یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید قبل از شروع سفر خود به ترکیه انجام دهید.

برای این کار به یک چک لیست دقیق و کاربردی نیاز دارید که مهم ترین عناوین آن به شرح زیر است:

  • بررسی شرایط مالی

اکثر مهاجران تصور می کنند اولین قدم مهاجرت، پیدا کردن محلی برای زندگی است؛ اما این فکر اشتباه است و شما باید در ابتدا سرمایه خود را به درستی بودجه بندی کنید تا بتوانید علاوه بر محل زندگی و شغل مناسبی هم داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که برای انجام امور مالی همچون انتقال سرمایه، دریافت حقوق، واریز قبض ها و بیمه بازنشستگی و… باید ابتدا یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید. بنابراین قبل از سفر اطلاعات خود را در زمینه امور مالی تکمیل نمایید.

بعد از انجام برنامه ریزی های مالی دومین کاری که در چک لیست مهاجرت به ترکیه، به آن می رسیم، یادگیری زبان است. هر چند بسیاری از مهاجران بدون دانستن زبان ترکی در این کشور زندگی می کنند؛ اما مسلما برای داشتن یک زندگی راحت و بدون دغدغه بعد از مهاجرت، حداقل کاری که باید انجام دهید این است که بتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که بدون دانستن زبان ترکی پیدا کردن شغل مناسب در این کشور بسیار سخت است.

  • پیدا کردن کار در ترکیه

بعد از مهاجرت به ترکیه برای گذراندن زندگی، نیاز به درآمد دارید. از سوی دیگر یکی از بهترین راه های مهاجرت، پیدا کردن شغل مناسب در کشور مورد نظر است. بنابراین مورد بعدی که باید در چک لیست مهاجرت به ترکیه خود قرار دهید، پیدا کردن کار است. خاطرتان باشد که پیدا کردن شغل، یکی از چالش برانگیز ترین قسمت های برنامه مهاجرت شما خواهد بود.

  • پیدا کردن محلی برای زندگی

گزینه بعدی در چک لیست مهاجرت به ترکیه پیدا کردن محل مناسبی برای زندگی است. به طور کلی برای مستقر شدن در این کشور دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. یا باید ملکی را خریداری کنید یا با پرداخت اجاره بها، برای مدت مشخصی در خانه مورد نظر خود سکونت داشته باشید. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد املاک ترکیه می توانید به وب سایت های مشاور املاک معتبر این کشور مراجعه کنید. در این وب سایت ها عکس منازل، اجاره بها یا قیمت آن ها به صورت دقیق وجود دارد.

  • دریافت ویزای اقامت و گرفتن بیمه درمانی

دریافت اجازه اقامت و بیمه درمانی دو گزینه واجب و ضروری در چک لیست مهاجرت به ترکیه هستند. بدون فراهم کردن این دو مورد به هیچ عنوان نمی توانید بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. برای دریافت مجوز اقامت باید باید مدارک مختلفی همچون آدرس محل سکونت، بیمه درمانی، تمکن مالی و… را ارائه دهید. مجوز اقامت در این کشور اغلب یکساله است و می تون آن را مجدد تمدید کرد.

بیمه

  • انتقال وسایل شخصی

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای خرید لوازم زندگی در ترکیه، وسایل منزل خود را به این کشور منتقل کنند. اینجاست که باید تحقیق کنید و ببینید آیا انتقال لوازم منزل ارزان تر است یا خرید مجدد آن ها؟ در اکثر مواقع از صفر شروع کردن به مراتب کم هزینه تر از حمل و نقل و پرداخت هزینه گمرک است.

  • خرید گوشی و شماره ترکی

هرچند می توانید بعد از رفتن به ترکیه از خط تلفن خود استفاده کنید ولی مسلما از نظر هزینه اصلا به صرفه نیست. بنابراین توصیه می کنیم حتما خرید یک خط جدید از یکی از اپراتورهای Turkcell، Vodaphone و Turk Telekom را در چک لیست مهاجرت به ترکیه قرار دهید.

  • جامعه و فرهنگ ترکیه

یکی دیگر از کارهایی که باید قبل از مهاجرت انجام دهید، آشنا شدن با فرهنگ و جامعه کشور مقصد است. البته طی یکسال اول زندگی در ترکیه به طور کامل با فرهنگ مردم این کشور آشنا می شوید، ولی بهتر است قبل از شروع سفر خود اطلاعات مختصری در مورد این کشور داشته باشید تا بتوانید راحت تر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

جامعه و فرهنگ

  • آمده شدن برای دوری از خانواده

شاید بتوان گفت مهم ترین موردی که باید در چک لیست مهاجرت به ترکیه قرار دهید، آمده شدن برای دوری از خانواده و مقابله با افسردگی است.

همه افراد در ابتدای مهاجرت خود تصور می کنند به بزرگ ترین موفقیت عمر خود دست پیدا کرده اند؛ اما بعد از مدتی تنهایی و دوری از خانواده بروز دلتنگی و افسردگی امری کاملا طبیعی است. بنابراین بهتر است قبل از سفر خود را برای پذیرش شرایط آماده کنید.

جمع بندی

به طور کلی مهاجرت می تواند پروسه ای سخت و چالش برانگیز باشد. بنابراین بهتر است از مدت ها قبل برای شروع زندگی جدید خود در کشوری دیگر آماده شوید. هدف اصلی آماده کردن چک لیست مهاجرت به ترکیه نیز دقیقا این است که به شما کمک کند تا بتوانید مهارت های لازم برای زندگی در محل اقامت جدید خود را کسب کنید و بتوانید این فرآیند را با موفقیت پشت سر بگذارید. اما به طور کلی باتوجه به نزدیکی ترکیه به ایران، داشتن آب و هوای فوق العاده و مهمان نوازی مردم محلی، اغلب مهاجران می توانند به راحتی خود را با شرایط زندگی در این کشور وفق دهند.

source

viraje

توسط viraje