Wp Header Logo 1016.png

بازار انواع خودرو در کشورهای اروپایی، برای شانزدهمین ماه پیاپی، روندی رو به رُشد را تجربه کرد. طبق آمار ارائه شده، فروش انواع خودرو در بازارهای اروپایی در حالی در ماه نوامبر ۲۰۲۳ بطور متوسط ۶ درصد در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته که ایتالیا با ۱۶.۴ درصد و فرانسه با ۱۴ درصد، بیشترین رُشد فروش خودرو را در بین کشورهای اتحادیه اروپا داشته‌اند. البته در آلمان، فروش ماه نوامبر انواع خودرو، در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۲۲، نزولی بوده و ۵.۷ درصد کاهش یافته.

در این بازه زمانی، ۳۳.۲ درصد خودروهای به فروش رفته، بنزینی بوده‌اند، ۱۰.۶ درصد، دیزل و ۲۷.۸ درصد نیز هایبرید. پلاگین-هایبرید ها سهم ۸.۴ درصدی و الکتریکی ها، سهم ۱۷ درصدی داشته‌اند. ۲.۷ درصد خودروهای به فروش رفته در اروپا نیز دوگانه‌سوز یا مبتنی بر متانول، اتانول و هیدروژن اعلام شده‌اند.

بازار خودرو اروپا نوامبر امسال ۶ درصد بزرگتر شد

طبق آمار ۱۱ ماهه، یعنی از ابتدای ژانویه ۲۰۲۳ تا انتهای نوامبر، غیر از مجارستان و نروژ، فروش خودرو در تمامی بازارهای اروپایی به نسبت مدت مشابه سال ۲۰۲۲، افزایش یافته. برای مثال، آلمان در مدت ۱۱.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه ۲۰۲۲ فروش خودرو داشته و بازار خودرو ایتالیا نیز در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳، به میزان ۲۰ درصد در مقایسه با ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۲، بزرگتر شده.

نکته جالب‌توجه در مورد آمار فروش خودروها در قاره سبز، روند رو به رُشدی است که خودروهای الکتریکی در آن داشته اند و تنها در ماه نوامبر، ۱۷ درصد خودروهای به فروش رفته در بازارهای اروپایی، از نوع تمام-الکتریکی مبتنی بر باتری بوده‌اند. نکته جالب‌توجه این است که اروپایی‌ها، زمانی بسیار دوستدار خودروهای دیزل بودند اما در نوامبر ۲۰۲۳، تنها ۱۰.۶ درصد خودروهای به فروش رفته در بازارهای اروپایی، دارای پیشرانه دیزل بوده‌اند. سهم خودروهای بنزینی از مجموع خودروهای به فروش رفته در بازارهای اروپایی نیز در یازدهمین ماه سال جاری میلادی، از ۳۳.۷ به ۳۳.۲ درصد کاهش یافته.

بازار خودرو اروپا نوامبر امسال ۶ درصد بزرگتر شد

بد نیست بدانید نوامبر ۲۰۲۳ بیشترین رُشد فروش در بین برندهای خودرویی را جگوار داشته، با ۵۱.۷درصد رُشد فروش نسبت به نوامبر ۲۰۲۲. برند DS سیتروئن اما ۳۶.۸درصد اُفت فروش را تجربه کرده. البته در مجموع فروش ۱۱ ماهه، تسلا با ۸۴.۲درصد فروش بیشتر نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۲، بیشترین رُشد فروش را داشته. بعد از این خودروساز آمریکایی که توانسته سهم خود از بازار اروپا را به تقریبا دو برابر سهم سال گذشته، افزایش دهد، آلفارومئو با ۶۱.۳درصد فروش بیشتر نسبت به ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۲، بیشترین رُشد را در فروش ۱۱ ماهه خودرو در بازارهای اروپایی به ثبت رسانده.

بد نیست اشاره به این هم داشته باشیم که نوامبر امسال، گروه فولکس واگن سهم ۲۵.۸ درصدی از بازار خودرو اروپا کسب کرد و پس از آن نیز گروه استلانتیس با ۱۴.۹ درصد، گروه رنو با ۹.۵ درصد، هیوندای-کیا با ۸.۳ درصد و گروه ب‌ام‌و با ۸ درصد، در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

source

viraje

توسط viraje